Jak obniżyć koszty dzięki systemowi B2B?

Sprzedaż kierowana do klientów biznesowych to dziś niełatwy kawałek chleba. Konkurencja i nacisk na niskie ceny powodują, że bez przerwy myślimy, jak sprzedawać więcej, ale nie podnosić stałych kosztów z tym związanych. Na szczęście można spowodować, aby sprzedaż B2B znowu była zabawą. Platforma hurtowa B2B bez wątpienia pomoże osiągnąć spore oszczędności.

A więc jak konkretnie platforma hurtowa B2B pomaga obniżyć koszty sprzedaży? Poniżej opisujemy 4 główne obszary najmocniej na to wpływające.

1.Zmniejsza ilość czasu potrzebą na przyjmowanie zamówień od istniejących klientów

Niemożliwe? A jednak. Dobra platforma hurtowa B2B dba o to, żeby zamówienia klientów automatycznie trafiały do programu magazynowego. To oznacza, że Twoi pracownicy nie muszą już tracić czasu na przepisywanie zamówień do systemu. Dlatego ci sami pracownicy, którzy do tej pory zajmowali się przede wszystkim przepisywaniem zamówień, będą mogli więcej czasu poświęcić na poszukiwanie nowych klientów i polepszenie relacji z obecnymi.

Łatwo policzyć, że jeśli przepisanie jednego zamówienia z kilkudziesięcioma pozycjami zajmuje 15 minut czasu, a godzina pracy kosztuje tylko 20 zł (bardzo optymistycznie licząc), to 100 zamówień miesięcznie kosztuje 500 zł miesięcznie, 200 zamówień kosztuje 1000 zł itd. A do tego dochodzą koszty pomyłek przy przepisywaniu i związanych z tym reklamacji…

2. Automatycznie informuje kontrahentów o statusach ich spraw

Czy byłoby dobrze, gdyby klienci mogli uzyskać potrzebne im informacje o dowolnej godzinie i niezależnie od tego, czy Twoi ludzie akurat w tej chwili mogą z nimi porozmawiać? To możliwe. Platforma hurtowa B2B potrafi pokazać stałemu odbiorcy statusy złożonych zamówień, wyświetlić informacje o bieżącym stanie limitu kupieckiego, pokazać przeterminowane faktury (a nawet automatycznie dostarczyć je do niego e-mailem). Wszystko bez konieczności dzwonienia i ręcznego wysyłania maili.

Przykładowo, jeśli wystawiasz miesięcznie 100 faktur, a każdą z nich wysyłasz pocztą, to w prostym rachunku, wysyłka tych faktur może kosztować kilkaset złotych (znaczek, koperty, wydruk, czas poświęcony na przygotowanie i wysyłkę).

3. Automatycznie aktualizuje ofertę produktową dostępną dla kontrahentów

Wyobraź sobie, że nie musisz już drukować kosztownych katalogów produktowych i regularnie wysyłać klientom informacji o zmianach w cenniku, rabatach, czy dostępności towaru. Platforma hurtowa B2B potrafi „porozumieć się” z Twoim programem magazynowym i prezentować klientom zawsze aktualne informacje o towarach i ich cenach, indywidualnych rabatach, czy stanach magazynowych. Pomyśl – ile czasu dziś poświęca Twoja firma, aby dostarczać tę wiedzę klientom i ile czasu tracą klienci, żeby przygotować zamówienie.

4. Pomaga minimalizować utraconą sprzedaż

Znasz to uczucie, gdy pracujesz ciężko nad utrzymaniem i rozwojem relacji z klientem, a on składa zamówienie u Twojego konkurenta, bo Ciebie już nie ma w biurze? Również tutaj platforma hurtowa B2B może przyjść z pomocą – przyjmie zamówienie od klienta niezależnie od pory dnia. Ty natomiast będziesz mógł nadal zajmować się budowaniem relacji.

Platformy B2B w sprzedaży hurtowej stają się powoli normą. W sporym stopniu wpływają na utrzymanie, a nawet zwiększenie konkurencyjności i po prostu powodują, że pracuje się łatwiej.

Szukasz większego systemu B2B? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system B2B z dużym systemem ERP?

Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.

Obniż koszty w Twoim biznesie. Wypróbuj nowoczesny system B2B.

Za darmo, bez zobowiązań i karty kredytowej. Przez całe 30 dni.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje