Jak przekonać kontrahentów do korzystania z Twojego portalu B2B?

Korzyści, jakie zapewnia portal B2B są oczywiste i łatwo je dostrzec. Samo jego wdrożenie jest szybkie i bezbolesne – przynajmniej w porównaniu do systemów klasy CRM czy ERP. Do tanga trzeba jednak dwojga, więc aby Twój portal B2B zapewnił Ci zyski, musisz najpierw przekonać do niego swoich kontrahentów.

Zadanie to nie zawsze musi okazać się łatwe, bowiem w obecnym czasie trudno jest przekonać klientów do każdej nowości – zwłaszcza, jeżeli jest to informatyczna nowość. Dlatego warto jest mieć pod ręką zestaw argumentów, który pomoże kontrahentom przełączyć się na nowy sposób komunikacji z Twoją firmą.

Portal B2B — jak wybrać najlepszy?

Zanim przejdziemy do wspomnianych argumentów, koniecznie trzeba wspomnieć, że o partnerach biznesowych dobrze jest myśleć już w momencie wyboru platformy handlowej. Dobry portal B2B powinien mieć zatem przejrzysty i prosty interfejs. Zarzucenie kontrahenta tysiącem opcji i okienek skończy się najpewniej tym, że z radością wróci on do starych przyzwyczajeń i wciąż będzie szukał kontaktu z Twoją firmą za pomocą tradycyjnych telefonów. Idealnym wyborem byłby portal B2B, który pozwoli Ci dopasować interfejs do konkretnego klienta, a jemu samemu umożliwi pewne modyfikacje (oczywiście w zakresie przez Ciebie przewidzianym). Elastyczne platformy B2B pozwalają uniknąć szumu informacyjnego, przez co są łatwiejsze w poznaniu i szybciej odsłaniają użytkownikowi swoje zalety.

Rzecz jasna, intuicyjny interfejs nie może oznaczać ubogich funkcji systemu – szczególnie, jeśli chodzi o sposób prezentacji Twojej oferty. Karty produktów powinny w atrakcyjny graficznie sposób przedstawiać niezbędne informacje o produkcie. Dzięki temu zaistnieje spora szansa, że klient przedkładał będzie przeglądanie pełnej oferty we własnym zakresie nad telefoniczne wyciąganie szczegółów od Twojego konsultanta.

Korzyści kontrahenta

Ułatwiony dostęp do kompleksowych i przedstawionych w bardziej atrakcyjny sposób informacji o produkcie to nie jedyna korzyść, jaką może odnieść patner wykorzystujący Twój portal B2B. Jeżeli wybrałeś system dobrej jakości, bez problemu powinieneś być w stanie przekonać kontrahenta następującymi argumentami.

  • Niższe koszty komunikacji – składanie zamówień oraz zapytań ofertowychwymagać będzie teraz jedynie kilku kliknięć w platformie. Długie rozmowy telefoniczne czy ciągnąca się korespondencja e-mailowa nie będzie już konieczna.

  • Zawsze bieżące informacje – na temat stanów magazynowych, dostępności towarów i poziomów cenowych. Informacje te dostępne w dowolnym momencie – nawet w godzinach, w których Twoje biuro handlowe nie jest czynne.

  • Zminimalizowane prawdopodobieństwo popełnienia pomyłek – żaden z dokumentów nie musi być przepisywany, a cała historia kontaktów pisemnych i wymienionych pomiędzy firmami dokumentów handlowych dostępna jest w jednym miejscu.

  • Faktury dostępne od zaraz – dzięki dobremu systemowi B2B wystawione przez Ciebie faktury wylądują na pulpicie kontrahenta od razu. Dodatkowo może on otrzymać e-mailowe powiadomienie o tym fakcie.

Kuszenie kontrahenta

Jeżeli kampania informacyjna przekonująca, że korzystanie z Twojej platformy B2B jest łatwe, szybkie i możliwe przez24 godziny na dobę nie wystarcza, można sięgnąć po nieco bardziej bezpośrednie argumenty.

  • Rabaty – wdrożenie systemu B2B oznacza dla Twojej firmy niższe koszty generowane przez dział handlowy. Możesz zatem uhonorować dodatkowym rabatem klientów, którzy z niej korzystają – czasami nawet jeden 1% potrafi zdziałać cuda.

  • Promocje – czyli lepsze warunki zakupu konkretnych towarów dla tych kontrahentów, którzy złożą zamówienie za pomocą platformy handlowej. Dobre systemy B2B są wyposażone w narzędzia do obsługi takich promocji!

Szukasz większego systemu B2B? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system B2B z dużym systemem ERP?

Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.

Wdróż portal B2B w Twojej firmie. Przekonaj się, jak działać lepiej.

Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Bezpłatnie przez 30 dni.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje