Platforma sprzedażowa – nie dla opłat i limitów!

Nowe media oraz powiązany z nimi rozwój Internetu nieuchronnie wpływają na różnorodne aspekty naszego życia. Oddziałują także na świat biznesu, który doświadcza większego tempa postępu, dzięki wykorzystaniu coraz to nowszych narzędzi informatycznych. Jednym z mechanizmów, który może wspierać współczesnych przedsiębiorców prowadzących działalność handlową B2B jest możliwość sprzedaży online za pośrednictwem platformy sprzedażowej.

Zbudowanie sklepu internetowego w sieci jest wyzwaniem dla wielu firm i wiąże się z szeregiem kluczowych decyzji, które należy podjąć w oparciu o rozmowy, testy i analizy. Cały proces nie kończy się jednak na stwierdzeniu: „Tak, inwestujemy w internetową platformę sprzedażową i zaczynamy działać online”. W rzeczywistości jest to dopiero początek – punkt wyjścia do kolejnych istotnych ustaleń.

Ekran główny platformy sprzedażowej.

Nie każde przedsiębiorstwo zdaje sobie sprawę, że wybranie platformy sprzedażowej do prowadzenia sklepu online i dopasowanie jej możliwości do prowadzonej działalności jest istotniejsze niż samo podjęcie decyzji o inwestycji. Wiąże się to z kosztami utraconymi, które mogą pojawić się w przypadku nietrafnego wyboru systemu sprzedaży online.

Chcesz wiedzieć, jakie elementy są kluczowe w analizie porównawczej różnych platform sprzedażowych B2B? Czytaj dalej, a poznasz czynniki, które decydują o sukcesie wdrożenia i tajniki skutecznego zarządzania sklepem internetowym.

Wypróbuj jedną z najpopularniejszych platform B2B i działaj bez limitów!

Poznaj możliwości systemu Automico B2B podczas darmowego, 30-dniowego testu.

Nie płać za efekty swojej pracy w sprzedaży internetowej

Celem każdego przedsiębiorstwa jest osiąganie jak najlepszych rezultatów swojej działalności. W przypadku firm prowadzących sprzedaż skierowaną do klientów biznesowych najistotniejszy, oprócz skutecznej obsługi klienta i budowania relacji długoterminowych, jest zysk, który powiązany jest z wysokimi wynikami w obszarze sprzedaży – liczą się zawierane transakcje i liczba składanych zamówień.

By rozpocząć sprzedaż online – przenieść tam toczące się procesy handlowe i podjąć decyzję, co do wdrożenia narzędzia, jakim jest platforma handlowa, należy uwzględnić wątpliwości dotyczące opłat dodatkowych:

  • Czy obowiązuje mnie opłata za transakcje zawierane z klientami na stronie internetowej?

  • Czy muszę zapłacić dodatkową sumę pieniężną za większą niż zazwyczaj liczbę zamówień w danym okresie?

  • Czy dodatkowe opłaty są stałe czy zmienne?

I wiele innych…

Platforma sprzedażowa - pytania.

Uruchamiając pierwszy sklep internetowy często nie zastanawiamy się nad tymi kwestiami, a jednak zawsze powinniśmy zwracać na nie uwagę.

Sposób na dobry wybór platformy sprzedażowej

Istnieje sposób, by prowadząc sklep internetowy pozbyć się tego typu wątpliwości i nie wpadać w pułapkę opłat dodatkowych pobieranych za zawierane transakcje lub konieczność inwestowania w wyższy pakiet w związku z przekroczeniem limitu liczby zamówień.

Już na etapie wyboru platformy ecommerce należy poświęcić odpowiednią ilość czasu na dokładny research i zapoznanie się ze szczegółami ofert systemu sprzedaży online. Tylko taki sposób postępowania pozwoli na podjęcie współpracy z platformą sklepu internetowego, która nie będzie pobierała prowizji od efektów sprzedażowych Twojego sklepu.

Efektywne wykonanie powyższych działań spowoduje, że:

  • Twoja działalność będzie wystawiona na mniejszą niepewność, ponieważ rozwój i wzrost liczby zamówień nie będzie wiązał się z dodatkowymi opłatami.

  • Jako właściciel sklepu internetowego nie będziesz ponosić dodatkowych kosztów związanych z koniecznością uiszczania prowizji za każdą zawartą transakcję.

  • Dostatecznie poznasz szczegóły oferty, co spowoduje, że nie pozwolisz się niemiło zaskoczyć.

Jedną z najpopularniejszych platform sprzedażowych w Polsce, która jednocześnie całkowicie pozbawiona jest prowizji od transakcji oraz nie uzależnia opłat od poziomu zamówień jest Automico B2B – dowiedz się o niej więcej TUTAJ.

Nie ograniczaj swojej platformy sklepu internetowego

Kolejnym ważnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia sklepu internetowego jest brak limitów, który dotyczy najważniejszych kwestii w działalności sprzedażowej każdego przedsiębiorstwa.

  • Wyobrażasz sobie, że po zawarciu transakcji z określoną liczbą kontrahentów Twój limit zostałby wykorzystany i kolejni nie mogliby być już obsłużeni? – Oczywiście, że nie.

  • Zakładasz, że Twoja działalność będzie wiązać się z ustaloną, stałą liczbą napływających zamówień? – Nie, chcesz rozwijać swój sklep online i móc obsługiwać ich coraz więcej.

  • Chcesz prowadzić działalność w oparciu o stałą gamę produktów i nie poszerzać asortymentu? – Oczywiste jest to, że chcesz spełniać oczekiwania klientów i wprowadzać nowości.

Właśnie dlatego potrzebujesz internetowej platformy zakupowej, która nie będzie posiadać różnego rodzaju limitów ograniczających Twój rozwój. Podjęcie współpracy z systemem B2B limitującym pewne aspekty może nie mieć znaczenia na samym początku (szczególnie, jeśli jest to „bezpłatna platforma sprzedażowa”), ponieważ z pewnością dopasujesz te limity do rozmiaru swojej działalności, a nawet zrobisz to z pewnym zapasem.

Pamiętaj jednak, że Twój progres może być dużo większy i szybszy niż zakładasz, a kiedy się on pojawi będziesz potrzebować środków na inwestycje rozwojowe, a nie na dodatkowe koszty obsługi sklepu związane z przekroczeniem ustalonych limitów – wybierz platformę sprzedażową umożliwiającą swobodą rozwojową bez żadnych limitów.

Najlepsze platformy handlowe a integracja z ERP

Ograniczenie działalności sprzedażowej nie jest związane tylko z opłatami dodatkowymi i limitami. Istnieją inne elementy, które również prowadzą do nieefektywności w sprzedaży internetowej B2B.

Decydując się na swój sklep online i działanie w oparciu o platformę sklepu internetowego, należy zagospodarować czas na pierwszy transfer informacji do platformy handlowej. Jak dużo roboczogodzin należy poświęcić na to zadanie? Wszystko zależy od sposobu działania, który zostanie wybrany.

Oczywiście, można zbudować sklep internetowy dokonując ręcznego przeniesienia danych z miejsc, w których były one do tej pory gromadzone. Niestety, jest to działanie czasochłonne i obarczone sporym ryzykiem błędu. Alternatywą jest dostępna w niektórych platformach sprzedażowych automatyzacja, która umożliwia szybki i bezbłędny transfer bez fizycznego zaangażowania pracownika. W jaki sposób można skorzystać z takiej możliwości?

Cały sukces zależy od integracji z ERP, która pozwala na dwustronny przepływ informacji między systemami. Dzięki wykorzystaniu takiej możliwości do gotowej platformy sklepu online możesz importować i eksportować różnego rodzaju dane, takie jak:

  • informacje o kontrahentach,
  • stany magazynowe,
  • szczegóły produktów,
  • rozliczenia.
Platoforma sprzedażowa zintegrowana z ERP.

Dodatkowo, integracja z ERP sprawia, że automatyzacja jest działaniem ciągłym, które przyczynia się do stałej aktualizacji wszystkich informacji w platformie sprzedażowej online.

Masz wolny wybór i możesz zdecydować się na to, co Ci odpowiada. Pamiętaj jednak, że zadaniem oprogramowania sklepu internetowego jest wsparcie prowadzonych procesów, przyśpieszenie ich i usprawnienie. Brak automatyzacji pewnych działań sprawia natomiast, że dokładasz sobie pracy i nie wykorzystujesz potencjału, który oferuje Ci nowoczesna platforma internetowa.

Wypróbuj jedną z najpopularniejszych platform B2B i działaj bez limitów!

Poznaj możliwości systemu Automico B2B podczas darmowego, 30-dniowego testu.

Internetowe platformy zakupowe – bogatość i użyteczność funkcji

By wybrać platformę sprzedażową najczęściej pod uwagę bierze się jej funkcje oraz ich różnorodność. Ten aspekt sprawia, że łatwiej wybrać rozwiązanie, które posiada największą liczbę elementów użytecznych dla danego rodzaju działalności.

Kluczowe są oczywiście podstawowe funkcje sklepu internetowego B2B, to znaczy:

  • możliwość wizualnego przedstawienia aktualnej oferty klientom,
  • dostęp do panelu klienta i panelu handlowca,
  • możliwość samodzielnego składania zamówień przez klientów,
  • korzystanie z faktur i dokonywanie rozliczeń,
  • informacje o kontrahentach,
  • zarządzanie sklepem, dostępem i uprawnieniami.
Oferta produktowa w platformie sprzedażowej.

Warto jednak szukać zaawansowanej platformy sklepu internetowego, która będzie oferować także dodatkowe funkcje przyczyniające się do efektywniejszego prowadzenia działalności sprzedażowej i nieograniczające jej. Tymi opcjami mogą, na przykład:

  • personalizacja oferty dla kontrahentów lub grup klientów pozwalająca na indywidualne ustalenia,
  • obsługa także klientów B2C – obok tych B2B,
  • udostępnienie płatności online przydatnych nie tylko dla konsumentów indywidualnych,
  • ofertowanie klienta końcowego jako dbałość o relację z klientem docelowym,
  • minimum logistyczne skłaniające klientów do realizowania większych zamówień,
  • możliwość składania zapytań ofertowych, a nie tylko zamówień,
  • analiza sprzedaży z raportów systemowych,
  • możliwość prowadzenia działań marketingowych z wykorzystaniem wbudowanych elementów tj. banery, promocje, ogłoszenia, newsletter,
  • wielowalutowość i wielojęzyczność, które umożliwiają działalność międzynarodową dużych sklepów internetowych,
  • wspomniane już wcześniej wszelkie integracje przyśpieszające i automatyzujące pracę (w szczególności dużych i średnich sklepów).
Platforma sprzedażowa z przejrzystymi ofertami.

Platformy sprzedażowe oferują wiele funkcji użytecznych dla kierownictwa, pracowników oraz klientów. Podczas ich wyboru, warto brać pod uwagę tę różnorodność i dostrzegać w różnych opcjach potencjał rozwoju platformy sklepu internetowego.

Dowiedz się więcej o funkcjach nowoczesnej platformy internetowej Automico B2B i sprawdź, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie. Kliknij tutaj.

Elastyczność systemu i platformy dedykowane

Kolejnym bardzo istotnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę, by możliwie najlepiej wybrać platformę sprzedażową jest jej elastyczność i możliwość dostosowania do własnych potrzeb. Inwestycja w swój sklep online wyposażony we wszystkie przedstawione powyżej elementy – ale bez możliwości elastycznego dopasowania – jest kompletnie nieefektywna. Taka sytuacja sprawia, że stosowane dotychczas w tradycyjnych działaniach zasady mogą nie zostać przeniesione na model internetowy. Pojawi się zatem konieczność nowych ustaleń i tworzenie innych wzorców postępowania.

Gotowe platformy sprzedażowe – jakie elementy można konfigurować?

  • wygląd pulpitu klienta w zależności od grupy, do której jest on przypisany,
  • cechy produktów określane za pomocą samodzielnie dobieranych atrybutów,
  • sposób wyświetlania stanów magazynowych,
  • przydzielanie uprawnień,
  • przebieg procesów.
Konfiguracja platformy sprzedażowej.

Dowolne ustawienie konfiguracji to nie wszystko, co powinno być brane pod uwagę w kontekście dopasowania platformy typu ecommerce. Ważne jest również znalezienie rozwiązania, które będzie podążało za rozwojem firmy i oferowało komplementarne mechanizmy, np. w ramach rozbudowania sklepu. Być może w toku prowadzonych działań pojawi się chęć skorzystania z systemu CRM bądź programu do zarządzania usługami. Warto wziąć pod uwagę ten aspekt i już na samym początku inwestować w platformę sprzedażową umożliwiającą sprawne łączenie z innymi rozwiązaniami tego samego dostawcy.

Tworząc własny sklep internetowy, najlepszą decyzją, która nie ogranicza na przyszłość, jest jednak współpraca z dostawcą, który w swojej ofercie zaznacza możliwość stworzenia rozwiązania dedykowanego. W momencie, w którym Twoja firma znajdzie się na takim poziomie rozwoju, że funkcje prostego sklepu okażą się niewystarczające, konieczne może okazać się stworzenie całkowicie indywidualnej platformy. Taka opcja sprawi, że nie będziesz zależny od gotowej platformy sklepu online, a przejście między rozwiązaniami okaże się dużo łatwiejsze i dostępniejsze.

Takim rozwiązaniem jest właśnie Aura Business, która wspiera rozwój biznesowy organizacji, oferując im kompleksowe narzędzia dopasowane idealnie do ich działalności.

Aura Business

Obsługa klienta i wsparcie dostawcy platformy ecommerce

Pierwsze kroki w platformie sprzedażowej B2B mogą nie być najprostsze i najgorszym, co może się wtedy pojawić jest zniechęcenie i rezygnacja. Mając obawy związane z wdrożeniem i odpowiednią nauką systemu, warto już podczas wyboru platformy dowiedzieć się, jaką pomoc oferuje w tej kwestii dostawca. Najlepiej jeśli w jego ofercie znajdują się:

  • szkolenie wdrożeniowe,
  • bieżące wsparcie w przypadku problemów,
  • materiały edukacyjne.

Tylko to da gwarancję, że w przypadku problemów Twoja firma będzie mogła skorzystać z pomocy wdrożeniowej albo zgłosić problem, który pojawił się w trakcie użytkowania systemu.

Wsparcie w platformie sprzedażowej.

Jeżeli dostawca nie oferuje takiej możliwości, a samodzielnie nie dasz rady pokonać trudności – pojawi się problem. Być może szybko się zniechęcisz i porzucisz swój sklep online, albo poświęcisz dużą ilość cennego czasu na poszukiwanie prostej platformy typu ecommerce.

W związku z powyższym, już podczas zastanawiania się, które gotowe platformy sprzedażowe warto rozważyć, zwróć uwagę nawet na taką – wydawać by się mogło – błahostkę, jaką jest oferowane przez dostawcę wsparcie.

Podsumowanie

Wybierając platformę B2B należy poświęcić dużo uwagi na analizę cech, które powinna ona posiadać. Jest to żmudne zadanie, które jednak eliminuje możliwość pomyłki i sprawia, że działalność nie jest ograniczana różnego rodzaju przeszkodami.

Chcąc otworzyć swój własny, polski sklep internetowy dostępny w branży B2B, możesz wypróbować Automico B2B. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie nasze rozwiązanie posiada wszelkie funkcjonalności, które pozwolą na spełnienie Twoich potencjalnych oczekiwań. Jeśli chcesz wiedzieć, jak możesz dostosować platformę sprzedażową do swojej działalności – już teraz umów się na darmową prezentację systemu.

Polecamy również:

Wypróbuj jedną z najpopularniejszych platform B2B i działaj bez limitów!

Poznaj możliwości systemu Automico B2B podczas darmowego, 30-dniowego testu.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje