Jaka platforma B2B pomoże Ci zwiększyć sprzedaż?
Współczesny rynek e-commerce daje ogromne możliwości – zarówno sprzedawcom, jak i konsumentom. Zakupy online robimy wszyscy i dla każdego z nas jest to dogodna forma zawierania transakcji – szybka, wygodna oraz bezproblemowa. Nie wszyscy wiemy jednak, że ta popularna forma współpracy na linii sprzedający-kupujący ma również miejsce na rynku B2B. Co więcej, staje się dzisiaj standardem jeśli chodzi o sprzedaż hurtową, znacznie usprawniając funkcjonowanie firm. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie jaka platforma B2B pozwoli nam wyjść naprzeciw klientom i zwiększyć sprzedaż. Jakie powinna mieć funkcje i w jakim stopniu pozwoli na zwiększenie przychodów firmy?
Jaka platforma B2B?
Chcąc zwiększyć sprzedaż na rynku B2B, warto zainwestować w specjalną platformę, która dla klienta biznesowego będzie w praktyce tym samym, czym sklep online dla klienta indywidualnego. Musi więc posiadać kilka ważnych elementów, takich jak:
- pulpit klienta, w którym można dokonywać zamówień na produkty,
- pełna oferta produktowa dla klienta,
- możliwość negocjacji i składania zapytań ofertowych,
- dostęp do faktur i dokonanych rozliczeń.
Odpowiadając więc na pytanie „jaka platforma B2B?”, nasuwają się dwa określenia – kompletna i funkcjonalna. Która niczym sklep internetowy pozwoli na dokonywanie zakupów, jednocześnie dając duże możliwości kupującemu i sprzedającemu. Celem platformy B2B jest bowiem zautomatyzowanie procesów sprzedaży, a co za tym idzie – poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa. To system, który dzięki swojej funkcjonalności pozwoli osiągnąć przewagę na wielu polach – od jakości obsługi klienta, do usprawnienia komunikacji wewnętrznej w firmie.
Wypróbuj najlepszą platformę B2B na rynku i zwiększ sprzedaż.
Bezpłatne testy przez pełen miesiąc. Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.
Platforma B2B – sukces sprzedawcy i klienta
Aby zobrazować możliwości platformy B2B, wystarczy posłużyć się prostym przykładem.
Wyobraźmy sobie właściciela firmy, który regularnie zaopatruje się w duże ilości towarów. Robi to cyklicznie, jednak w zależności od miesiąca, ma zróżnicowane potrzeby. Czasami zamawia większą liczbę produktu X, by w kolejnym miesiącu postawić na produkt Y. Często domawia towary albo dokonuje kilku mniejszych zamówień. Aby to zrobić, kontaktuje się telefonicznie lub mailowo ze sprzedawcami i składa zapytania ofertowe. Następnie porównuje dostępne opcje, często wybierając promocyjne rozwiązania, które raz dostępne są w firmie A, a innym razem wfrmie B. Traci on bardzo dużo czasu na znalezienie właściwej oferty.
Taka sytuacja nie jest dla niego korzystna. Co więcej – nie jest korzystna również dla nas, jako sprzedawcy hurtowego. Nie mamy bowiem pewności, czy taki klient wróci do nas. Platforma B2B jest tutaj kluczem do naszego rozwoju i zadowolenia klienta.
Jak platforma B2B pozwala zwiększać sprzedaż?
Przede wszystkim – usprawnia skomplikowany proces, jakim jest przeprowadzanie transakcji. Klient dzięki własnemu pulpitowi zaimplementowanemu w systemie wie, jakie produkty są dla niego dostępne i jakie są ich ceny. Posiada dostęp do wszelkich informacji, a oferta jaka została dla niego przygotowana, jest w pełni indywidualna. Tym zresztą platforma B2B różni się od tradycyjnego sklepu online, ponieważ pozwala nam prześledzić historię transakcji i poznać dokładnie oczekiwania klienta. Dzięki temu możliwe jest ustalenie pod jego kątem korzystnych promocji, a także skorzystanie z narzędzia o nazwie cross-selling. Jest to technika marketingowa, która pozwala zaoferować klientowi produkty, które mogą przydać mu się w przyszłości. Oczywiście opiera się ona na wiedzy, jaką dała nam platforma B2B, dotyczącej jego dotychczasowych wyborów.
Istotną kwestią, mającą wpływ na zwiększenie sprzedaży jest też ułatwienie realizacji większych zamówień. Dokładnie wiemy ile produktów klient zamawia teraz, a także możemy dowiedzieć się o jego przyszłych potrzebach i poinformować go o dostępności. Dzięki temu w naszym magazynie znajduje się odpowiednia ilość produktów, a nasze koszty związane z logistyką są mniejsze.
Zwiększenie sprzedaży wynika również z automatyzacji procesów przeprowadzanych w firmie, a co za tym idzie – lepszej obsługi klienta. Dzięki platformie B2B nie umknie nam żadne zamówienie, a odpowiedzieć na zapytanie klienta możemy błyskawicznie. Poczuje się on w ten sposób doceniony i z dużą dozą prawdopodobieństwa – zostanie z nami na dłużej.
Jaka platforma B2B zwiększa sprzedaż? Taka, która jest w pełni mobilna!
Wybierając odpowiednią platformę do sprzedaży hurtowej, warto postawić na rozwiązanie w pełni mobilne, działające na urządzeniach przenośnych. Dzięki temu istnieje możliwość odpowiadania na potrzeby klienta o każdej porze i niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy. Pozwala również klientowi na składanie zamówień wtedy, kiedy ma na to ochotę – nie tylko w godzinach pracy naszego biura. Kiedy więc pojawia się nagła potrzeba złożenia zamówienia, nic nie stoi na drodze klienta – wystarczy telefon z dostępem do Internetu. Czy prowadzi to do zwiększenia sprzedaży? Oczywiście – ma w tej kwestii kluczowe znaczenie!
Szukasz większego systemu B2B? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system B2B z dużym systemem ERP? Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla klientów, którzy oczekują więcej.
Wypróbuj najlepszą platformę B2B na rynku i zwiększ sprzedaż.
Bezpłatne testy przez pełen miesiąc. Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.