System Automico B2B – prezentacja możliwości

Współczesna sprzedaż coraz częściej przenosi się do Internetu, a spowodowane jest to wieloma korzyściami wynikającymi z tego faktu. Współcześni klienci cenią sobie wygodę, stały dostęp do oferty produktowej oraz możliwość dokonywania zakupów o dowolnej porze dnia i w dogodnym dla siebie miejscu.

W związku z powyższym, jeśli jesteś producentem, dystrybutorem, hurtownikiem lub sprzedajesz produkty dla klienta biznesowego
– zapraszamy Cię do zapoznania się z naszą prezentacją systemu B2B!

Z artykułu dowiesz się o:

  • możliwościach platformy Automico B2B,
  • sposobach na usprawnienie sprzedaży,
  • metodach na zaoszczędzenia czasu w procesie komunikacji z klientem,
  • strategii na zmniejszenie kosztu obsługi kontrahenta.

Poznaj korzyści naszego rozwiązania i usprawnij swoje działania w firmie!

Usprawnij działania swojej firmy dzięki platformie Automico B2B.

Wypróbuj przez miesiąc – zupełnie za darmo i bez żadnych zobowiązań.

Zalety wdrożenia naszego systemu B2B

Nasza platforma do sprzedaży hurtowej Automico B2B to narzędzie, którego celem jest wsparcie działań prowadzonych przez współczesne przedsiębiorstwa. Realizacji tego zadania sprzyja bogatość funkcji, w które wyposażony system. Możliwości jest wiele, a korzystają z nich pracownicy, kierownicy, a przede wszystkim klienci. W niniejszym artykule skupimy się na takich walorach jak:

  • integracja z systemem ERP,
  • dostęp klienta do sklepu 24/7,
  • wyszukiwanie produktów po nazwach, kodach, dodatkowych kryteriach, cechach, itd.,
  • dokładne informacje o produkcie (dostępność, cena, specyfikacja, itd.),
  • stany magazynowe (określenia słowne lub grafiki),
  • indywidualne cen dla konkretnych kontrahentów – tworzenie grup cenowych,
  • oraz zarządzanie kategoriami produktów dostępnymi dla określonej grupy klientów.

Jeśli chcesz poznać system lepiej, to zachęcamy Cię do przeczytania dalszej części artykułu!

Szerzej o wszystkich funkcjach piszemy natomiast na dedykowanych podstronach – kliknij tutaj i poznaj więcej możliwości.

Integracja z systemem ERP

Na samym wstępie warto podkreślić, że największe korzyści osiągniesz w momencie, w którym zintegrujesz platformę B2B z użytkowanym przez Ciebie systemem ERP. Istnieje oczywiście możliwość wdrożenia sklepu B2B bez integracji, natomiast czeka Cię wtedy więcej pracy i konieczne będzie ręczne aktualizowanie danych.

Platforma Automico B2B integruje się z najczęściej wybieranymi systemami ERP. Oferujemy integrację z:

Dlaczego integracja jest tak ważna?

Jest ona istotna ze względu na sprzedaż prowadzoną w systemie ERP. Program gromadzi niezbędne dane potrzebne do funkcjonowania Twoich procesów sprzedażowych, między innymi: bazę kontrahentów, katalog produktów i informacje o stanach magazynowych.

Jakie dane pobieramy z systemu ERP?

  • Przede wszystkim pobieramy bazę kontrahentów, która poprzez integrację eksportowana jest do platformy B2B. Transportowi podlegają podstawowe dane, takie jak: nazwa klienta, dane adresowe, NIP, jak również informacje o poziomie cenowym, do którego kontrahent jest przypisany w systemie ERP oraz wybrana forma płatności.

  • Kolejnym elementem są produkty, a dokładniej ich nazwy, kody, opisy i zdjęcia. Dodatkowo można ręcznie dodawać cechy artykułów, spersonalizowaną dostępność, czy po prostu inne pliki.

  • Następnie pobieramy dokumenty sprzedaży – faktury, które Twój handlowiec może sprawnie analizować i egzekwować. Powstają one automatycznie po stworzeniu zamówienie i natychmiast są importowane do platformy B2B.

  • Istnieje również możliwość eksportu z ERP do sklepu B2B dokumentów magazynowych, które mogą być przekazywane do klienta. Powoduje to, że stany magazynowe są stale aktualne i przekazują rzeczywiste informacje.

  • Dodatkowo pobierane są dokumenty płatności, czyli rozliczenia faktur.

Panel klienta – co klient widzi po zalogowaniu?

Po wejściu na stronę wyświetla się dla klienta oferta produktowa. Widoczne są stałe informacje: co jest dostępne na stanie i w jakiej cenie. Pogląd do tych danych jest możliwy 24/7 każdego dnia, dzięki czemu ułatwia to współpracę.

Istotnym elementem jest tu możliwość spersonalizowanych cen dla klienta, który przypisany jest do konkretnej grupy cenowej. Istnieje maksymalnie 8 poziomów cenowych, a karta kontrahenta dostarcza szczegółowych informacji w tym zakresie.

Można również stworzyć indywidualną politykę rabatową, czyli samodzielnie ustalić rabaty na konkretne produkty, ich grupy, czy upusty. Takie informacje mogą być również pobrane z systemu ERP.

Istnieje także możliwość zarządzania kategoriami produktów, które są widoczne dla danego klienta.

Prezentacja B2B - panel klienta.

Koszyk klienta

Z tego poziomu klient może wykonać różnorodne operacje. Jedną z opcji jest złożenie indywidualnego zamówienia i wybór formy płatności. Powoduje to automatyzację procesu sprzedaży, a to przekłada się na oszczędność czasu, którego kontrahent nie musi poświęcać na indywidualne uzupełnianie szczegółów zamówienia. Takie zdarzenie automatycznie wpada do systemu ERP i następuje integracja z systemem B2B. Dzięki temu można również zminimalizować koszty związane z różnego rodzaju pomyłkami.

Prezentacja B2B - koszyk klienta.

Zapytania ofertowe

Wyróżniającą się funkcją są również zapytania ofertowe, czyli negocjacje cen z klientem, w których może on dopytać o indywidualnie stworzony dla niego rabat. W takiej sytuacji nie składa on zamówień, tylko zapytanie ofertowe. Ty możesz je zaakceptować bądź odrzucić, a jest to wtedy widoczne w statusie zamówienia.

Prezentacja B2B - zapytania ofertowe.

Ofertowanie klienta końcowego

Kolejnym udogodnieniem jest możliwość przygotowania oferty dla klienta końcowego. Sprawdza się to w momencie, w którym to Twój kontrahent odsprzedaje towary do klienta ostatecznego. Może on dodać do koszyka produkty, które interesują jego kontrahenta i przygotować dla niego indywidualną ofertę.

Wpływa to na większą lojalność, gdyż dzięki temu Twój klient nie traci czasu na przygotowywanie dodatkowych ofert dla klienta końcowego i powoduje to większe szanse ponownego skorzystania z Twoich usług. Kontrahent zyskuje więcej i oszczędza czas, dzięki czemu chętniej będzie korzystał z Twoich usług.

Prezentacja B2B - ofertowanie klienta końcowego.

Ponowienie zamówienia

Następną korzyścią jest możliwość ponowienia takiego samego zamówienia przez klienta, które kiedyś u Ciebie złożył. W takiej sytuacji wybiera on fakturę zawierającą towary, które go interesują, bądź po prostu ostatnie zamówienie. Tym sposobem dodaje produkty do swojego koszyka — taka opcja pozwala na dodanie nawet kilkudziesięciu za jednym razem. Przyspiesza to proces składania zamówień i oszczędza cenny czas Twoich kontrahentów. Natomiast to Ty decydujesz, do jakich dokumentów klient Pamiętaj, to Ty decydujesz do jakich dokumentów mają dostęp Twoi klienci. Udostępnij im to co konieczne!ma dostęp.

System posiada także funkcjonalny pulpit pracy, który zawiera między innymi informacje o produktach, polecanych produktach, banery, ogłoszenia, ostatnie zamówienia oraz status faktur.

Usprawnij działania swojej firmy dzięki platformie Automico B2B.

Wypróbuj przez miesiąc – zupełnie za darmo i bez żadnych zobowiązań.

Strona administracyjna – zarządzaj swoją platformą!

Aspekt administracyjny jest bardzo rozbudowany. Istnieje wiele funkcji, dzięki którym możesz sprawnie zarządzać swoją stroną i opcjami dostępnymi dla Twoich klientów.

Dzięki naszym rozwiązaniom masz możliwość tworzenia profili klientów. Można dodać takie pogrupowanie ze względu na różne cechy np. dostępność produktów dla danego klienta, czy różnego rodzaju rabaty. Może być to też grupa kontrahentów, do których kierujesz indywidualne ogłoszenia.

Masz również możliwość zarządzania uprawnieniami. Samodzielnie decydujesz, czy klient ma uprawnienia do konkretnych obszarów Twojej platformy. Między innymi mogą to być oferty produktowe, czy dostępność magazynowa. Opcją jest także zarządzanie kategoriami dla klienta. Jest to działanie, które daje dostęp kontrahentom do wybranych grup produktów.. Możesz zarządzać też innymi uprawnieniami np. zapytań ofertowych przez klientów czy może pytać się o rabat. Co więcej, masz możliwość zarządzania pulpitem, czyli informacjami, które klient widzi od razu po zalogowaniu.

Do jednych z funkcji należy edycja pulpitu pracy, dzięki której można swobodnie korzystać z biblioteki widżetów i dobierać je oraz konfigurować według własnych potrzeb.Do wyboru masz między innymi dokumenty, faktury, zamówienia, dokumenty ofertowe, czy własny baner, który można indywidualnie dopasować.

Prezentacja B2B - pulpit pracy.

Dodatkowo możesz umieścić link, czas wyświetlania, ustawić też widżet z polecanymi produktami oraz nowościami, wyprzedażami i najczęściej kupowanymi produktami. Podsumowując – Ty wszystko ustalasz i dopasowujesz do potrzeb swoich oraz Twojego klienta.

Jeżeli chodzi o dodatkowe możliwości w panelu administracyjnym systemu warto również wyszczególnić:

  • dokumenty z analizami w systemie, czyli różnego rodzaju zestawienia, które mogą służyć weryfikacji tego czy dany klient loguje się do panelu, czy składa zamówienia, a jeśli tak to jakie, a także analizie koszyka zamówień,

  • raporty, które mogą dotyczyć między innymi czasu, który minął od ostatniego logowania wybranego kontrahenta,

  • widoczność i analiza struktury koszyka konkretnych klientów, dzięki czemu po przeanalizowaniu danych można zachęcić do sprzedaży, zaproponować rabat i przyspieszyć proces zakupów.

A co w przypadku klienta zagranicznego?

W systemie istnieje funkcja wielowalutowości, a sama platforma może funkcjonować w  czterech wersjach językowych: polski, angielski, niemiecki i rosyjski. Po wybraniu odpowiedniego języka zawartość systemu zostanie automatycznie przetłumaczona.

Będą jednak pewne informacje, które należy samodzielnie przetłumaczyć. Są nimi: nazwy produktu, opisy oraz ich kategorie. Można też wprowadzać indywidualne nazwy widgetów, ogłoszenia itd.

Natomiast jeśli chodzi o waluty, to wiele zależy od systemu ERP. Kwestia poziomów cenowych jest bardzo indywidualna i z tego względu nie następuje automatyczne przeliczanie walut. Można jednak ustawić systemowy kurs walut w systemie. Podkreślamy, że wszystko zależy od Twoich potrzeb.

Podsumowanie

Nasza propozycja rozwiązań dla sklepów B2B oferuje wiele korzystnych możliwości, być może to właśnie Ty będziesz naszym kolejnym zadowolonym klientem!

Celem realizowanych przez nas działań jest przede wszystkim usprawnienie funkcjonowania Twojej firmy i zadowolenie Twoich klientów. Wdrożenie rozwiązania jakim jest Automico B2B sprawi, że Twoje przedsiębiorstwo będzie jeszcze bardziej konkurencyjne na rynku, a przy okazji zautomatyzuje proces sprzedaży oraz zmniejszy koszty związane z obsługą kontrahentów.

Chcesz dowiedzieć się więcej o platformie B2B? Masz wątpliwości, czy spełni Twoje oczekiwania? Skontaktuj się z nami – doradzimy najlepiej, jak tylko potrafimy.

Polecamy również:

Usprawnij działania swojej firmy dzięki platformie Automico B2B.

Wypróbuj przez miesiąc – zupełnie za darmo i bez żadnych zobowiązań.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje