FAQ
Najczęściej zadawane pytania na temat platformy B2B
Darmowy początek pracy w systemie
Tak. Oferujemy darmowy test platformy Automico B2B. Mogą Państwo swobodnie, bez żadnych zobowiązań i karty poznawać możliwości systemu przez 30 dni.
Tak. Organizujemy konsultacje online, a także udostępniamy możliwość tradycyjnych spotkań w siedzibie naszego biura. Podczas rozmowy nasi eksperci przedstawiają system, jego możliwości, a także pomagają wstępnie skonfigurować platformę – tak aby usprawnić Państwa działalność.
Tak. Automico B2B w wersji demo umożliwia dodanie pracowników i przyznaje im dostęp poprzez nadany login i hasło. Dzięki temu możecie Państwo testować platformę wspólnie. Maksymalnie z wersji próbnej może korzystać 5 użytkowników.
Test wygaśnie automatycznie po 30 dniach, ponieważ funkcjonuje on bez zobowiązań i konieczności podpinania karty. Będą mieli Państwo możliwość wykupienia licencji i przejścia na plan płatny.
Cennik Automico B2B
Cena wskazana na stronie to cena netto za 10 użytkowników systemu, którymi są pracownicy. Nie płacą Państwo za użytkowników-klientów korzystających z platformy. Jako, że jest to cenna netto to nie uwzględnia ona podatku VAT w wysokości 23%. Należy go do wskazanej kwoty doliczyć.
Tak. Subskrypcja licencji systemu to jedna z możliwości, którą oferujemy. Jeśli zdecydują się Państwo na tę opcję będziemy rozliczać się w formie abonamentu – miesięcznego lub rocznego.
Tak. Istnieje możliwość zakupu platformy Automico B2B. Koszty zakupu systemu przedstawiamy na stronie z cennikiem.
Tak. Automico B2B w abonamencie rocznym jest tańsze. O różnicy możesz dowiedzieć się z naszego cennika.
Nie. Nasza platforma B2B jest kanałem sprzedaży, który nie pobiera opłat i prowizji za zawierane transakcje. Możecie Państwo bez obaw zwiększać swoją sprzedaż i nie bać się dodatkowych kosztów.
Funkcjonalności platformy B2B
Platforma Automico B2B to narzędzie, którego zadaniem jest wsparcie i rozwój internetowej sprzedaży hurtowej. Chcemy aby nasi Klienci mogli wykorzystywać swój potencjał w pełnym wymiarze i z tego względu nie wprowadzamy limitu klientów, transakcji, produktów, czy też dokumentów.
Automico B2B posiada do wyboru 4 standardowe języki użytkowania – polski, angielski, niemiecki i rosyjski.
System Automico B2B nie pozwala na generowanie faktur bezpośrednio w narzędziu. Obsługiwanie procesu fakturowania odbywa się w użytkowanym programie handlowo - magazynowym, który może zostać zintegrowany z naszą platformą B2B.
Panel klienta to kluczowa funkcjonalność platformy B2B, która umożliwia Kontrahentom przedsiębiorstwa dokonywanie samodzielnych zakupów o dowolnej porze i z każdego miejsca na świecie. Może zostać ona skonfigurowana w odpowiadający potrzebom przedsiębiorstwa sposób. Więcej o tym rozwiązaniu piszemy tutaj.
Samodzielna platforma Automico B2B nie jest uzupełniona o funkcjonalności pozwalające zarządzać reklamacjami. Niemniej jednak istnieje możliwość obsługi tego typu procesów poprzez rozbudowę Automico B2B o nasz inny system Serwis Planner, który posiada niezbędny moduł do obsługi reklamacji. Więcej o takiej synchronizacji można przeczytać tutaj.
Wsparcie i wdrożenie programu
Decydując się na wynajem platformy Automico B2B mają Państwo zagwarantowany dostęp do systemu na serwerze Questy. W przypadku kupna, instalacja programu może odbyć się na wybranym serwerze spełniającym określone wymagania.
W przypadku wynajmu konieczne jest połączenie z Internetem oraz dostęp do przeglądarki internetowej. Niezbędne jest również spełnienie wymagań wynikających z integracji z systemem ERP. Jeśli decydują się Państwo na zakup – wszystko zależy od kilku istotnych parametrów. Oprócz integracji z programem handlowo - magazynowym wpływ mają m.in. wszystkie pozostałe synchronizacje z innymi zewnętrznymi aplikacjami, a także liczba użytkowników, czy też ilość danych gromadzonych w systemie.
Nie. Decydując się na określoną licencję wybieracie ją Państwo dla wszystkich pracowników. Zaletą platformy Automico B2B jest jednak konfigurowalność oraz możliwość zarządzania uprawnieniami, które sprawiają, że rozwiązaniem może zostać dopasowane do indywidualnych wymagań każdego pracownika.
Tak. Oferujemy podstawowe wsparcie wdrożeniowe za darmo każdemu naszemu Klientowi. Jesteśmy jednak świadomi, że często potrzeby w tym kontekście są dużo szersze. W związku z tym posiadamy zróżnicowane cenowo i zakresowo pakiety wdrożeniowe, o których można przeczytać tutaj. Samo techniczne wdrożenie rozwiązania nie jest jednak wystarczające. Konieczne jest przygotowanie całej organizacji na nową sytuację. Z tego względu, my jako dostawca systemu wspieramy również proces zarządzania zmianą.
Platforma Automico B2B wdrażana jest w kilku krokach, których liczba różni się w zależności od specyfiki biznesu. Etapami, które oferujemy są – badanie potrzeb, podstawowa instalacja, synchronizacja z zewnętrznymi rozwiązaniami, skonfigurowanie, wprowadzenie indywidualnych zmian oraz przygotowanie pracowników do pracy w systemie. W związku z tym, że nie zawsze wszystkie kroki są konieczne, czas wdrożenia może być różny.
Wsparcie powdrożeniowe i opiekę nad systemem oferujemy w cenie abonamentu w przypadku wynajmu bez integracji. Inne zasady obowiązują przy wynajmie z integracją. Samym systemem opiekujemy się wtedy w ten sam sposób, ale integracja jest wspierana tylko przez 3 miesiące. Chęć korzystania z dłuższego czasu naszej pomocy w tym obszarze wymaga zawarcia umowy SLA. Aby mieć możliwość korzystania z naszych usług z zakresu wsparcia w przypadku zakupionego programu, również konieczne jest zawarcie umowy SLA.
Szkolenie to element, który jest dla nas bardzo ważny. Z tego względu działania edukacyjne rozpoczynamy już na etapie testowania naszej platformy podczas spotkań, których celem jest prezentacja możliwości rozwiązania. Dodatkowo każdy z naszych płatnych pakietów wdrożeniowych posiada w składzie godziny zarezerwowane na specjalne szkolenie. Natomiast dla Klientów, którzy pragną samodzielnie poznawać nasz program, systematycznie przygotowujemy różnorodne bezpłatne materiały edukacyjne.
Dostęp do aktualizacji i automatyczne wdrażanie ich przez nasz zespół jest możliwy dla klientów wynajmujących system Automico B2B przez cały okres abonamentu. Klienci, którzy zakupili platformę również mogą korzystać z aktualizacji. Są one dostępne do samodzielnego wgrywania przez rok od momentu zakupu systemu. Jeśli chcą Państwo zachować dostęp do aktualizacji przez dłuższy okres, istnieje możliwość wykupienia rocznego pakietu dostępu kosztującego 20% aktualnej ceny licencji.
Konfiguracja systemu
Tak. Platforma Automico B2B pozwala tworzyć w systemie dowolne profile pracowników, które mogą posiadać odmienne uprawnienia i widoki. Edycja menu pod różne profile użytkowników polega na przypisywaniu wybranych ról do określonych części składowych menu. Dzięki takiej możliwości Twoi pracownicy posiadają widok, który odpowiada ich potrzebom i kompetencjom.
Automico B2B wyposażone jest w funkcję zarządzania uprawnieniami, która pozwala przypisywać i odbierać poszczególnym profilom użytkownikom dostęp do odpowiednich obiektów systemu.
Platforma B2B umożliwia dodanie pracownika poprzez stworzenie jego konta w systemie oraz nadanie mu uprawnień powiązanych z wybranym profilem. Konieczne jest również zdefiniowanie loginu i hasła, które umożliwią zalogowanie.
Łączenie systemów
Tak, w gamie naszych rozwiązań znajdują się też inne systemy, z którymi możesz zintegrować platformę Automico B2B. Rozszerzenie programu o inne funkcjonalności pozwala obok sprzedaży hurtowej obsługiwać niezwykle istotne procesy reklamacyjne, a także dbać o organizację pracy handlowców.
Automico B2B jako niezależne oprogramowanie nie posiada funkcjonalności dedykowanej obsłudze reklamacji i zwrotów. Jeśli chcesz dbać o ten aspekt polecamy Ci integrację Twojego systemu z innym programem naszej firmy, który ma wbudowaną taką możliwość. Za taki system uznajemy nasze narzędzie do zarządzania zleceniami różnego typu – oprogramowanie Serwis Planner.
Automico B2B skupia się w dużej mierze na wspieraniu samoobsługi klienckiej oszczędzającej czas handlowców. Jeśli pragniesz w szerszym zakresie dbać o efektywniejsze wykorzystywanie ich możliwości i budowanie trwałych relacji z klientami, możesz połączyć swoją platformę sprzedażową z naszym systemem Synergius CRM.
Jeśli interesuje Cię zarówno sprzedaż online, organizacja pracy handlowców, jak i zarządzanie reklamacjami, to nie ma żadnych przeciwwskazaniach. Możesz zgłosić nam swoją potrzebę i uzyskać jedno narzędzie złożone z wielu przydatnych funkcji pochodzących z różnych rozwiązań.
Integracja naszych rozwiązań wiąże się z atrakcyjnym sposobem rozliczania. Co prawda, każde z naszych narzędzi posiada swój własny zakres cenowy, ale łącząc systemy możesz sporo zaoszczędzić. 40% zniżki otrzymasz przy wdrożeniu drugiego programu, a 60% rabatu czeka na Ciebie podczas integracji trzeciego rozwiązania.
Wdrożenie możesz zacząć od jednego systemu, a kolejne dobierać wraz z rozwojem naszej współpracy. W takiej sytuacji zwiększy się koszt Twojego rozwiązania, ale oczywiście uwzględniona zostanie odpowiednia zniżka. Wszystkie funkcjonalności zostaną umieszczone w jednym narzędziu, każdy użytkownik z przydzielonymi uprawnieniami będzie miał dostęp do wszelkich kluczowych informacji, a co więcej nie będzie konieczności przełączania się między wieloma widokami i przenoszenia danych.
Integracje
Platforma Automico B2B integruje się obecnie z snastępującymi programami ERP: Subiekt GT, Subiekt NEXO, Symfonia Handel, WAPRO ERP, Comarch Optima, Comarch ERP XL, Navireo, Enova.
Integracja platformy B2B z programem ERP to funkcjonalność, która przyczynia się do automatycznej wymiany kluczowych danych. Z jednej strony do Automico B2B trafiają informacje o kontrahentach, oferowanych produktach, a także kwestiach finansowych – fakturach, rozliczeniach i płatnościach. Z drugiej strony do ERP eksportowane są informacje o powstałych zamówieniach.
Integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami wiąże się z dodatkową opłatą. Nie ma jednak uniwersalnego kosztu takiej integracji – jest on zależny od rodzaju systemu oraz zakresu integracji. W przypadku integracji z programem ERP na taki koszt składa się jednorazowy koszt wdrożenia.
Wdrożenie integracji może zająć do 2 tygodni. Po tym czasie oddajemy Państwu gotową platformę B2B zintegrowaną z wybranym programem handlowym.
Oferujemy wsparcie integracji przez 3 miesiące w ramach kosztów subskrypcji. Po tym okresie wsparcie się kończy, ale istnieje możliwość jego płatnego przedłużenia poprzez podpisanie umowy SLA. Nie ma jednak takiej konieczność, ponieważ opieką synchronizacji można zająć się też we własnym zakresie.
Elastyczność i rozwój
Tak. Posiadając niższy pakiet platformy B2B bez problemu mogą przejść Państwo na wyższy plan. Nasi Klienci często korzystają z tej możliwości, jeśli potrzebują nowych funkcjonalności w związku z rozwojem przedsiębiorstwa.
Tak. Automico B2B to rozwiązanie gotowe i proste posiadające ogromne możliwości konfiguracyjne. Zdarza się jednak, że potrzeby przedsiębiorstwa są większe i konieczne jest stworzenie rozwiązania dedykowanego, idealnie dopasowanego do wymagań. Jako producent oprogramowań informatycznych posiadamy w gamie swoich produktów taki system – Aura Business i umożliwiamy naszym klientom swobodne przejście.
Tak, umożliwiamy dodawanie pojedynczo nowych użytkowników systemu. W takim przypadku cenę licencji za określony pakiet użytkowników dzielimy przez ich liczbę i w taki sposób określamy cenę za nowego pracownika korzystającego z platformy.
Tak. Platforma Automico B2B wyróżnia się na rynku elastycznością i możliwościami konfiguracyjnymi. Celem takiego rozwiązania jest jak nalepsze odzworowanie sprzedaży stacjonarnej i przeniesienie jej w sprawny sposób do platformy internetowej. O elementach, które mogą zostać dostosowane szerzej piszemy tutaj.
Tak, indywidualne zmiany, które mają dostosować system pod specyfikę i potrzeby przedsiębiorstwa są możliwe. W związku z tym, że takie działanie to dodatkowa praca dla naszych programistów, to wiąże się to z dodatkowym kosztem. Automico B2B pozwala na drobne zmiany – dodanie nowych raportów, szablonów dokumentów, itp. W przypadku customowych funkcjonalności i modułów niezbędne będzie wdrożenie systemu dedykowanego Aura Business.
Import i eksport danych
Import zdjęć produktów jest możliwy na dwa sposoby. Pierwszą możliwością jest dodanie zdjęć razem z całą bazą produktów za pomocą jednego pliku xls/xlsx. Dla zdjęć może wtedy zostać utworzona dodatkowa kolumna, w której znajdą się adresy URL poszczególnych obrazów. Drugą możliwością jest import zdjęć za pomocą oddzielnego pliku z kolumną na adresy URL obrazów. W tym przypadku należy przyłożyć ogromną uwagę do tego, aby w pliku znalazła się również kolumna z kodami spójnymi z wcześniej zaimportowanym dokumentem z pozostałymi informacjami o produktach.
Jeśli zdecydują się Państwo na rezygnację z subskrypcji możliwość eksportu danych takich jak: informacje o osobach kontaktowych (imię, nazwisko, adres email, numer telefonu oraz nazwę firmy) oraz wszelkich danych z standardowych raportów, które posiadają możliwość pobierania do plików xls i xlsx. Jeśli brakuje Państwu jakiś danych w raportach to możemy odpłatnie stworzyć indywidualne zestawienie, które pozwoli wyeksportować dowolne informacje z systemu.
API
API jest dostępne we wszystkich pakietach Automico B2B.
Możliwość integracji z API udostępniamy każdemu naszemu klientowi, który korzysta z aktualnej wersji platformy Automico B2B umieszczonej na jednym z dedykowanych środowisk. Nie ograniczamy liczby zapytań do API, ale należy pamiętać, że zasoby serwera nie są nieograniczone i są obciążane przez pojawiające się zapytania.
Nie. W przypadku Automico B2B API oferujemy w cenie.
Jedną z integracji dostępnych dla platformy Automico B2B jest API, które pozwala naszym Klientom generować własne zapytania przyczyniające się do automatyzacji działań i innowacyjności. W praktyce funkcjonalność ta sprawia, że nasze rozwiązanie może zostać dwustronnie zintegrowane z dowolnym systemem zewnętrznym. Jedną z zalet API jest również obsługa i gromadzenie danych z formularzy znajdujących się na stronach internetowych. Szerzej o API można przeczytać tutaj.
Bezpieczeństwo danych
Bezpieczeczeństwo informacji jest dla nas priorytetem. Z tego względu dbamy o to by każde nasze działanie było zgodne z międzynarodowymi standardami z zakresu bezpieczeństwa przepływu informacji. Dowodem na naszą solidność jest uzyskany certyfikat ISO/IEC 27001. Bezpieczeństwo informacji zależy również od naszego partnera – dostawcy serwerów. W tym aspekcie stawiamy na rzetelność i przestrzeganie zasad RODO. Więcej o naszych procedurach bezpieczeństwa można przeczytać tutaj.