Poznaj korzyści panelu B2B i zyskaj przewagę nad konkurencją

Wielu handlowców twierdzi, że sprzedaż B2B rządzi się swoimi prawami. Niewątpliwie – w pewnym sensie – jest to prawda. Zamówienia napływają z wielu różnych źródeł, większe znaczenie zyskuje budowanie relacji długoterminowych, a sam klient staje się bardziej wymagający. Transakcje z tego rodzaju odbiorcą powinny uwzględniać Waszą dotychczasową historię   wszystkie podjęte działania.

Kluczową kwestią w tym kontekście, która z pewnością nierzadko nurtuje właścicieli firm działających w branży B2B, jest usprawnienie prowadzonych działań sprzedażowych. Wśród dziesiątek – czy nawet setek – potencjalnych rozwiązań tego problemu zdecydowanie najważniejszą rolę odgrywa wdrożenie panelu B2B.

Obejrzyj poniższy vlog lub przeczytaj ten artykuł, a znajdziesz odpowiedź na następujące pytania:

  • Czym jest platforma B2B?
  • Jakie są korzyści panelu B2B?
  • Jakie problemy na poszczególnych etapach procesu sprzedaży, może rozwiązać system B2B?

Przekonaj się sam, jakie są korzyści panelu B2B i usprawnij swój biznes.

Testuj za darmo cały miesiąc. Żadnych zobowiązań i bez karty kredytowej.

Czym jest panel B2B?

Platforma B2B to takie rozwiązanie informatyczne, które kompleksowo wspiera cały proces hurtowej sprzedaży w Internecie danego przedsiębiorstwa. Ujmując to jednym, prostym zdaniem – panel B2B to miejsce do prowadzenia sprzedaży B2B w Internecie.

Korzyści panelu B2B - panel klienta.

Głównym celem takiej platformy jest po prostu generowanie przychodów dla firmy. Większe zyski mogą wynikać z umożliwienia samoobsługi Twoich kontrahentów, mogą być również efektem porządkowania i automatyzacji procesów sprzedażowych.

Wśród przedsiębiorców często pojawiają się wątpliwości, czy wdrożenie takiej platformy w firmie jest na pewno dobrą inwestycją i jakie właściwie są korzyści panelu B2B.

Aby rozwiać Twoją niepewność, w niniejszym artykule przedstawimy Ci zalety panelu B2B oraz opowiemy o wpływie platformy na podejmowane przez Twoje przedsiębiorstwo działania biznesowe.

Rozszerzenie sprzedaży o nowy kanał w Internecie nie należy do najbliższych celów i priorytetów Twojej firmy? Mimo tego, warto znać korzyści, które wynikają z wdrożenia panelu B2B. Mogą się one przydać w przyszłości, kiedy to podejmiesz decyzję o rozpoczęciu pracy z wykorzystaniem platformy B2B.

Żeby przedstawić Ci korzyści panelu B2B, przejdziemy od A do Z przez typowy dla firmy B2B proces odbierania zamówień od kontrahentów. Ukazane zostaną następujące po sobie etapy takiego procesu wraz z najczęstszymi problemami, które mogą się w nich pojawiać. Pokażemy Ci też, w jaki sposób wdrożenie platformy B2B może pomóc w sich rozwiązaniu.

Korzyści panelu B2B – co mogę zyskać?

Kontakt z kontrahentami B2B przyjmuje wiele różnych form. Może być on:

  • telefoniczny,
  • mailowy,
  • osobisty – w ramach zbierania zamówienia bezpośrednio w siedzibie klienta.

Wszystkie działające w tej branży firmy, wraz ze swoim rozwojem, z czasem dochodzą do takiego etapu działalności, w którym dotychczasowy proces staje się nieefektywny. Podejmowane działania stają się coraz bardziej czasochłonne, a przez to i kosztowniejsze. Dochodzi również do wielu pomyłek.

Nierzadko w firmie konieczne okazuje się wydelegowanie pracownika (lub pracowników), który swój czas poświęca przede wszystkim na odbieranie zamówień. W innym modelu ten czas mógłby zostać wykorzystany do pozyskiwania nowych klientów. Cały proces sprzedażowy można ulepszyć dzięki automatyzacji oferowanej przez platformę B2B. Większa efektywność działań sprzedażowych to jedna z kluczowych korzyści panelu B2B.

Po wdrożeniu takiej platformy w Twojej firmie, jedyne co wystarczy zrobić, to zaprosić do niej wszystkich obecnych kontrahentów. W tej kwestii wszystko zależy od Ciebie oraz Waszej dotychczasowej relacji. Możesz zrobić to na przykład telefonicznie lub przy wizycie u klienta. Wystarczy tylko przekazać odpowiedni adres strony. Warto również, by klient wiedział, sdlaczego to ważne oraz jakie korzyści panelu B2B wpłyną na komfort jego działań zakupowych.

Panel B2B – sprzedaż w dowolnym miejscu i czasie

Pierwszą z korzyści panelu B2B – i niewątpliwie jedną z ważniejszych – jest możliwość logowania się do platformy w dowolnym miejscu i czasie. Klient ma dostęp do sprzedaży o każdej porze dnia i nocy – nawet wtedy, kiedy sama hurtownia jest zamknięta. Twój kontrahent ma więc możliwość składania zamówień kiedy i jak chce. Wystarczy, że skorzysta z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.

Aktualna oferta produktowa

Indywidualny kontakt handlowców wymaga także nieustannego informowania wszystkich klientów o aktualnej ofercie produktowej i cenie każdego produktu. Konieczna jest najświeższa wiedza o towarach nowych lub już niedostępnych. Należy być również na bieżąco z promocjami i wysokościami zniżek oraz rabatów.

Dzięki platformie B2B ten etap obsługi zamówień staje się w pełni zautomatyzowany. Klient ma natychmiastowy dostęp do pełnej, przejrzystej oferty produktowej. W każdej chwili może on sprawdzić ceny towarów oraz ich liczbę na magazynie, a za pomocą jednego kliknięcia uzyska też dostęp do towarów nowych i objętych promocją. Z pewnością spodoba mu się taka korzyść panelu B2B.

Korzyści panelu B2B w zakresie oferty produktowej.

Po zalogowaniu w systemie klient widzi w pełni spersonalizowaną ofertę, która jest zgodna z polityką cenową Twojej firmy oraz ustaleniami między Wami. Indywidualne ceny i rabaty możesz przypisać do określonych kontrahentów lub ich grup, dzięki czemu z łatwością zadbasz o wszystkie relacje biznesowe.

Możliwość zapytań ofertowych

Kolejnym istotnym elementem w procesie obsługi zamówień są ewentualne negocjacje oraz zapytania ofertowe. Mogą się bowiem zdarzyć przypadki, w których klient chciałby złożyć zamówienie, jednak w cenie innej, niż obecnie znajduje się w Twojej platformie. Przykładowo, ze względu na duże zamówienie, kontrahent chciałby otrzymać rabat. W takiej sytuacji, zamiast składania zamówienia, składa on zapytanie ofertowe.

Korzyść panelu B2B - tworzenie zapytań ofertowych.

Handlowiec po swojej stronie platformy B2B, widzi w panelu głównym listę zapytań ofertowych do rozpatrzenia. Może on, na przykład, zaakceptować dane zapytanie, stworzyć na jego podstawie zamówienie i dać klientowi znać, że otrzymał rabat.

Korzyść panelu B2B - szybkie rozpatrywanie zapytań.

Przekonaj się sam, jakie są korzyści panelu B2B i usprawnij swój biznes.

Testuj za darmo cały miesiąc. Żadnych zobowiązań i bez karty kredytowej.

Automatyzacja sprzedaży dzięki platformie B2B

Inną korzyścią panelu B2B jest automatyzacja zakupu, którego dokonuje klient.

Po przejrzeniu oferty, kontrahent w zaledwie kilku kliknięciach może wybrać interesujący go produkt. Może on sprawdzić jego dokładne specyfikacje i wrzucić go do koszyka, aby następnie przesłać zamówienie na dowolną liczbę sztuk. Wszystko bez konieczności kontaktu z handlowcem. Dzięki temu pracownik handlowy może skupić się na innych zadaniach, na przykład na domykaniu sprzedaży.

Korzyść panelu B2B - dostęp do szczegółów produktu.

Korzyścią panelu B2B jest także to, że handlowiec w każdej chwili jest w stanie przejrzeć w raportach koszyki klientów, którzy dodali tam produkty, ale nie złożyli zamówienia. Zobaczy wtedy wszystkie pozycje w koszykach klientów, których jednak nie zdecydowali się oni zakupić. W takiej sytuacji handlowiec będzie w stanie skontaktować się z nimi i ustalić, co blokuje ich przed sfinalizowaniem zakupu.

Co więcej, pracownicy handlowi mogą również sprawdzić, którzy kontrahenci logują się do platformy B2B oraz jak często to robią. Jeżeli klienci logują się, ale nie składają zamówień, handlowiec może ustalić dlaczego tak się dzieje i na przykład zaoferować rabat na określoną część asortymentu. Z kolei, jeżeli dany klient się nie loguje – handlowiec może ustalić, czy nadal opłaca się obsługa klienta indywidualnie przez handlowca. Innym rozwiązaniem jest zachęcenie klienta do platformy i rozwianie jego wątpliwości.

Raporty jako korzyść panelu B2B.

Dostęp do dokumentacji oraz integracja z ERP

Na podstawie złożonego w panelu B2B przez klienta zamówienia, system generuje potrzebne dokumenty. Są one – za pośrednictwem integracji – wysyłane bezpośrednio do systemu ERP. To etap, który najczęściej obfituje w błędy wynikające z ludzkiego przeoczenia. Podczas ręcznego wprowadzania zamówień do systemu ERP i kopiowania każdej informacji, bardzo łatwo o pomyłkę i wpisanie błędnych danych.

Panel B2B likwiduje jednak ten problem, umożliwiając kompletną integrację danych z programem ERP.

Zalogowany klient ma dostęp do związanych z jego zamówieniem dokumentów, takich jak np. jego status, czy odpowiednie faktury. Panel B2B na bieżąco tworzy również istotne raporty sprzedażowe. Dzięki temu handlowcy w każdej chwili mogą zobaczyć poziom zamówień czy sprzedaży. Na tej podstawie są oni w stanie zweryfikować, czy np. występuje jakaś sezonowość zakupów i zadbać o uzupełnienie materiałów w konkretnym okresie.

Możliwość analizowania wyników sprzedażowych jako korzyść panelu B2B.

Budowanie relacji z klientami

Jak wiadomo, pozyskiwanie nowych klientów w branży B2B jest wyjątkowo kosztowne. Po zakończonym procesie sprzedaży warto więc zadbać również o kontrakty długoterminowe i budowanie lojalności obecnych klientów. Dzięki prostocie i łatwej obsłudze platformy B2B, klienci mogą w przyszłości po prostu ponowić zamówienie. Bez wrzucania ponownie towarów do koszyka, wchodzą oni w dokument, przenoszą pozycje na kolejny i ich zamówienie jest gotowe.

Ofertowanie klienta końcowego

Jeżeli, na przykład, jako producent sprzedajesz hurtowniom, które z kolei dalej sprzedają Twoje produkty sklepom, możesz zachęcić ich do korzystania z kolejnej korzyści panelu B2B – ofertowania klienta końcowego.

Umożliwiając kontrahentom dostęp do takiego narzędzia, które wspiera proces ofertowania ich własnych klientów, nie tylko ułatwiasz ich pracę i oszczędzasz czas. Masz również pewność, że będą oni kupować od Ciebie jeszcze chętniej i w jeszcze większych ilościach.

Ofertowanie końcowe jako korzyść panelu B2B.

Podsumowanie

Platforma B2B to niewątpliwie wyjątkowo ważne narzędzie, które wesprze Twój biznes na wielu frontach i znacznie usprawni obsługę procesu sprzedaży. Przedstawione korzyści panelu B2B świadczą o jego wyjątkowym znaczeniu w firmie.

Wdrożenie platformy sprzedażowej prowadzi do szeregu pozytywnych zmian – od wzrostu sprzedaży i redukcji kosztów obsługi klienta, przez kontrolę procesów i automatyzację działań sprzedażowych, aż po usprawnienie wszelkiej komunikacji z klientem.

Poznałeś już korzyści panelu B2B. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o tym, jak działa platforma B2B lub masz jakiekolwiek pytania dotyczące tego, co może ona zrobić dla Twojej firmy – zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania czy też po prostu porozmawiamy o możliwości wdrożenia takiej platformy B2B również w Twojej firmie.

Polecamy również:

Przekonaj się sam, jakie są korzyści panelu B2B i usprawnij swój biznes.

Testuj za darmo cały miesiąc. Żadnych zobowiązań i bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje