Platforma B2B online – możliwość czy konieczność?
Każdy właściciel firmy zna swoje możliwości i potrzeby, ale może nie znać wszystkich sposobów, dzięki którym jest w stanie zwiększyć potencjał swojego przedsiębiorstwa. Doskonale widać to na przykładzie rynku B2B, gdzie znaczna część przedsiębiorców odkryła możliwości, jakie dają systemy informatyczne, gdy inni wciąż korzystają z tradycyjnych rozwiązań. Dlatego też platforma B2B online w sfirmie to powoli konieczność, szczególnie gdy zdamy sobie sprawę z tego, co możemy stracić.
Platforma B2B online, czyli Twój pomost do nowoczesnej sprzedaży
Nowoczesny system informatyczny dla sprzedawców hurtowych daje dzisiaj nie tylko szansę na rozwój. Jest on wręcz wymagany po to, aby nie utracić kontaktu z konkurencją, która już wdrożyła takowe narzędzie. Może w związku z tym sprzedawać szybciej, skuteczniej, usprawniać procesy przeprowadzane w firmie i uwalniać pełen potencjał swoich pracowników. Nie inwestując w platformę, nie dajesz sobie szansy na skorzystanie z tego co, daje Ci XXI wiek.
Skutecznie rozwiń swój biznes. Wypróbuj platformę B2B online.
Testuj możliwości przez pełen miesiąc. Za darmo. Bez zobowiązań i karty kredytowej.
Co stracisz bez platformy B2B?
Po pierwsze – możliwość usprawnienia i zwiększenia sprzedaży
Jak to możliwe? Otóż bez platformy B2B online nie masz szans na wdrożenie pulpitu klienta, dzięki któremu możliwe jest składanie zamówień online. Możesz pomyśleć – „po co mi to, skoro mam telefon i w ten sposób kontaktuję się z klientami”. Oczywiście, jednak kontakt telefoniczny jest mniej skuteczny, wolniejszy i niewygodny. Dzisiaj każdy dokonuje zakupów przez Internet i nowoczesne firmy działające w sektorze B2B odkryły, że sprzedaż online sprawdza się również w ich branży. Platforma pozwala klientowi zamawiać hurtowo produkty poprzez kilka kliknięć, a on sam może przy tym dokładnie zapoznać się ze specyfikacją i warunkami współpracy. Może przemyśleć swój wybór, negocjować cenę, a także skorzystać z innych rozwiązań, jakie posiadasz w swojej ofercie. Jest to szybkie i wygodne. Działa to również w drugą stronę – dział handlowy ma mniej kontaktu bezpośredniego z klientem i może skupić się na swoich priorytetach. Dążąc przy tym do usprawnienia sprzedaży w firmie.
Po drugie – klientów niezadowolonych z jakości obsługi
Nawet najlepsi handlowcy popełniają błędy, szczególnie w natłoku pracy. Platforma B2B online znacznie je ogranicza i usprawnia działania, ponieważ pracownicy mają dostęp do własnego panelu, w którym znajdują informacje o produktach i klientach. Poznają w ten sposób potrzeby kontrahentów i mogą odpowiedzieć na ich zapytania po wcześniejszym zweryfikowaniu niezbędnych informacji. Mają też dostęp do dokumentów, nie muszą przepisywać danych, a wszystkie zamówienia pojawiają się u nich od razu. Znacznie usprawnia to ich pracę i pozwala zoptymalizować obsługę klienta.
W tym miejscu tracisz jednak jeszcze więcej, mianowicie możliwość szybkiego zindywidualizowania oferty dla poszczególnych klientów. Platforma B2B online pozwala Tobie i Twoim pracownikom na ustalanie promocji dla każdego z osobna, w oparciu o historię współpracy. Stanowi również niezwykle przydatne narzędzie we współpracy z konserwatywnymi klientami. Umożliwia bowiem wyręczanie ich i składanie zamówień online w ich imieniu – np. w oparciu o informację telefoniczną.
Po trzecie – szansę na usprawnienie komunikacji w firmie
Nieporozumienia pomiędzy pracownikami kosztują firmę często bardzo wiele. Wynikają zazwyczaj z niewłaściwego przepływu informacji, co w przypadku posiadania platformy B2B nie stanowi problemu. Posiada ona bowiem wbudowany komunikator, dzięki któremu możliwe jest szybkie skontaktowanie się z innym pracownikiem. Bez komunikatora nie prześlesz błyskawicznie dokumentów lub plików i nie powiadomisz innych, że jesteś bardzo zajęty. A co najważniejsze – nie wrócisz do rozmowy sprzed np. kilku tygodni. Platforma B2B online zapisuje wszystkie rozmowy, więc stanowić może nieocenione źródło informacji.
Po czwarte – możliwość prowadzenia biznesu 24h/dobę i przez 7 dni w tygodniu
Platforma B2B online to pełna mobilność, a więc możliwość obsługiwania klientów o każdej porze i z każdego miejsca. Wystarczy telefon lub tablet z dostępem do Internetu. To również możliwość zlecenia zadań i kontaktu z pracownikami nawet wtedy, gdy nie ma Cię w biurze. A przede wszystkim – sprzedaż przez 24h/dobę i 7 dni w tygodniu. W jaki sposób? Klient loguje się do swojego panelu o dowolnej porze, składa zamówienie, a Ty realizujesz je następnego dnia – kiedy biuro jest już otwarte. Bez platformy B2B byłoby to niemożliwe i bardzo prawdopodobne, że straciłbyś zamówienie od klienta, który nie ma czasu na złożenie go między 8 a 16.
Po piąte – bezpieczeństwo danych w firmie
Prowadząc firmę i zatrudniając pracowników warto wiedzieć o tym, że mają oni dostęp do ważnych dla działalności informacji. Twoje dane, kontakty i zamówienia mogą więc trafić w niepowołane ręce i zostać niewłaściwie wykorzystane, co przy korzystaniu z platformy B2B online nie wchodzi w grę. To Ty decydujesz bowiem o tym, co może, co widzi i z czego korzysta dany pracownik – zarządzanie uprawnieniami jest bardzo proste.
Sam więc widzisz, że nie idąc do przodu – cofasz się. A myśl o tym, że Twoja konkurencja korzysta z funkcji, do których Ty nie masz dostępu jest najgorsza. Warto więc zainwestować w to, co da Ci szansę na rozwój i pozostanie w grze!
Skutecznie rozwiń swój biznes. Wypróbuj platformę B2B online.
Testuj możliwości przez pełen miesiąc. Za darmo. Bez zobowiązań i karty kredytowej.