Platforma handlowa, która pomoże Ci pozyskać i zatrzymać klientów
Jak zdobyć i utrzymać klientów? W jaki sposób spełnić oczekiwania większej grupy kontrahentów i jednocześnie zwiększać efektywność działań? Co robić w sytuacji, kiedy liczba klientów zamiast wzrastać, topnieje? To pytania, które zadają sobie właściciele przedsiębiorstw funkcjonujących w sektorze B2B, na które często brakuje odpowiedzi. Handel B2B wymusza bowiem większe skupienie na mniejszej grupie odbiorców (w porównaniu do rynku B2C), a tym samym doskonałą organizację pracy. Odpowiedzią na najbardziej nurtujące przedsiębiorców może być specjalna platforma handlowa, która pomogła już wielu firmom.
Platforma handlowa a sektor B2B
Dopasowana do potrzeb firmy platforma handlowa pozwala lepiej zadbać o szczegóły, decydujące o powodzeniu lub porażce w relacjach z klientem. Mowa tutaj o konstruowaniu oferty dokładnie dopasowanej do potrzeb klienta, z którym współpracujemy lub taką współpracę chcemy rozpocząć. Sektor B2B różni się od B2C tym, że konieczna jest ciągła dbałość o odpowiednie doinformowanie klienta o tym, czego może potrzebować i co dla niego przygotowaliśmy. Klient biznesowy potrzebuje dokładnych informacji i w pełni indywidualnego podejścia, bo przecież jego decyzje mają wpływ na funkcjonowanie prowadzonej przez niego firmy.
W tym zakresie platforma handlowa okazuje się nieoceniona – oddaje nam do dyspozycji doskonałe narzędzie, jakim jest pulpit klienta. Jest to pomost pomiędzy firmą a kontrahentem, w którym nie tylko możemy zawierać istotne dla odbiorcy informacje i komunikaty, ale też wchodzić z nim w bezpośrednie relacje. Platforma handlowa pozwala w pełni personalizować ofertę dla każdego z klientów – a to klucz zarówno do pozyskania, jak i utrzymania ważnych relacji biznesowych.
Pozyskuj i zatrzymuj klientów lepiej. Wypróbuj platformę handlową B2B.
Bezpłatne testy przez całe 30 dni. Bez zobowiązań i karty kredytowej.
Narzędzia do obsługi klientów, jakie daje platforma handlowa
1. Panel klienta
Panel dla klientów to najważniejsza funkcja w zakresie prezentowania oferty i utrzymywania dobrych relacji z klientami. Dzięki niemu sprzedaż hurtowa i obsługa jednocześnie wielu firm jest łatwiejsza niż do tej pory. Niezależnie od tego czy chcemy pozyskać nowego partnera biznesowego, czy poprawić relacje z obecnym klientem, możemy poinformować go o:
- dotychczasowej współpracy pomiędzy firmami,
- dostępnych limitach kredytów kupieckich,
- produktach dostępnych w promocyjnych cenach,
- dostępności produktów,
- statusie złożonego zamówienia.
Wszystko to w oparciu o potrzeby klienta, które znamy dzięki historii współpracy albo bezpośredniej informacji od niego. Platforma handlowa może zostać zintegrowana z programem handlowym używanym w firmie, a aktualizacja informacji, np. o produktach dokonywana jest automatycznie! Pozwala to znacznie zaoszczędzić czas pracownikowi, który w tym czasie może opracować strategię pozyskania nowego klienta.
2. Spersonalizowana oferta
Dużym atutem platformy handlowej jest możliwość personalizowania oferty, co ma nieoceniony wpływ na relacje z klientem, którego chcemy utrzymać przy swojej firmie. Ma on stały dostęp do informacji o produktach, może zapoznać się z ich opisami i zdjęciami kiedy chce, wie jakie ilości może aktualnie zamówić i ma przydzielone własne rabaty. Szczególnie warto zadbać o to ostatnie – klient wie wtedy, że doceniamy współpracę z nim i wciąż pamiętamy o jego potrzebach.
3. Składanie zamówień online
Kolejnym narzędziem jest możliwość składania zamówień online – o każdej porze i z każdego miejsca. Wszystko odbywa się na zasadzie podobnej, jak w zwykłych sklepach internetowych. Klient dodaje produkty do koszyka, wybiera opcję dostawy i składa zamówienie. Szybko i bezproblemowo.
Wszystko to za pomocą wspomnianego już panelu klienta, dostępnego w przeglądarce. Można bezproblemowo obsługiwać go na urządzeniach mobilnych, w związku z czym klient ma z nami stały kontakt i może w każdej chwili zamówić produkty lub zapytać o nie swojego opiekuna. A jeżeli klient może korzystać z naszej oferty przez cały czas, nie będzie szukał rozwiązań u konkurencji.
4. Zapytania ofertowe i negocjacje cen
Nic tak nie umacnia więzi między firmą a kontrahentem, jak bezpośredni kontakt i pomoc w problemie. I chociaż platforma handlowa ma docelowo ograniczać ten kontakt, znacznie go przy tym usprawnia. Umożliwia bowiem bezpośrednie składanie zapytań oraz negocjowanie cen przez kontrahenta, bez niepotrzebnego angażowania przedstawicieli handlowych. Klient pyta lub proponuje, otrzymuje szybką odpowiedź i wie już w stu procentach, jakie są warunki współpracy. Poza tym takie rozwiązanie minimalizuje ryzyko podjęcia błędnej decyzji, np. podczas rozmowy telefonicznej. Dzięki możliwości spokojnego podglądu zapytania ofertowego, uwag klienta czy propozycji negocjacji cen, można przemyśleć sprawę i bez pośpiechu rozważyć wszelkie za i przeciw.
Platforma handlowa + strategia = sukces
Warto pamiętać o jednej ważnej rzeczy – platforma handlowa jest narzędziem, które daje ogrom możliwości jeśli chodzi o rozwój firmy i zbudowanie dobrych relacji z klientem. Jednak decydujące jest to, w jaki sposób z tego narzędzia skorzystamy. Musimy dokładnie poznać oczekiwania klienta, ukształtować ofertę zgodnie z jego wymaganiami i umiejętnie mu ją przedstawić. Mnogość funkcji, jakie otrzymujemy zdecydowanie w tym pomoże, dlatego warto z nich skorzystać.
Pozyskuj i zatrzymuj klientów lepiej. Wypróbuj platformę handlową B2B.
Bezpłatne testy przez całe 30 dni. Bez zobowiązań i karty kredytowej.