Jak platforma hurtowa przyczyni się do poprawy relacji z klientami?
Jeżeli chcielibyśmy wskazać, co wyznacza standardy w dziedzinie nowej sprzedaży, a szczególnie sprzedaży B2B, to z pewnością nie możemy pominąć internetowych platform B2B. Szereg możliwości, które otwiera platforma hurtowa, pozwala nie tylko podnieść jakość oferowanych przez sprzedawcę usług, ale także znacząco poprawia jakość relacji z klientami. Z kolei zadowoleni klienci są nieodzownym elementem sukcesu w biznesie i jednym z gwarantów zysku.
Wśród głównych korzyści płynących z wykorzystania platformy hurtowej należy wymienić:
- sprawne zarządzanie danymi o towarach i ich cenach,
- stały wgląd do aktualnego stanu magazynowego z systemu sprzedaży,
- a także komfort prowadzenia sprzedaży – zarówno dla przedsiębiorców, jak i kontrahentów.
W tym artykule zostaną szczególnie wyróżnione te cechy platform hurtowych, które poprawiają jakość komunikacji z klientami.
Personalizacja oferty
Indywidualne podejście do klienta nieraz decyduje o jego zadowoleniu. Jeżeli sprzedawca chce, by klienci poczuli się zadbani i szczególnie potraktowani, to może osiągnąć ten cel przy wykorzystaniu platformy hurtowej. Wśród niewątpliwych zalet jej wdrożenia zwraca uwagę opcja tworzenia praktycznych i łatwych w obsłudze e-katalogów produktów. Dzięki takim zaawansowanym katalogom można prezentować klientom spersonalizowaną ofertę. Co więcej, wygodne funkcje wyszukiwania produktów, które można modyfikować pod kątem własnych potrzeb, pozwalają kupcom szybko odnaleźć produkty, które w pełni odpowiadają ich oczekiwaniom. W ramach platformy hurtowej firma może udzielić swoim klientom dostęp do zindywidualizowanej oferty produktowej oraz do inteligentnego koszyka produktów. Zaawansowana personalizacja zdecydowanie poprawia jakość relacji z klientem dlatego, że umożliwia mu przedstawianie indywidualnych cenników oraz dobranych dla niego promocji.
Nieograniczony dostęp do oferty
Dlaczego w dzisiejszych czasach sprzedaż B2B z wykorzystaniem narzędzi IT, w tym zaawansowanych platform hurtowych, staje się coraz istotniejszą dziedziną e-commerce?
Jednym z kluczowych powodów jest to, że taka platforma daje klientom nieograniczony dostęp do pełnej oferty i informacji o produktach, a to znacząco poprawia komfort dokonywania zakupów. Obecnie nie ulega wątpliwości, że klienci preferują zakupy przez Internet. Zatem czym lepszą platformę przedsiębiorca im zaoferuje, tym większa będzie szansa, że transakcja zostanie zakończona. Mówimy nie tylko o zakupie, ale także o pozyskaniu lojalnego, stałego klienta. Trzeba przede wszystkim podkreślić, że zakupy w sklepie internetowym pozwalają zaoszczędzić czas. Ponadto dzisiejszy klient to persona aktywna, która nie chce, aby sprzedawca narzucał mu decyzje zakupowe. Zdecydowanie woli mieć znaczną kontrolę nad procesem zakupowym. Tym samym platforma hurtowa, która umożliwia całodobowy dostęp do oferty oraz zakupów online, w pełni zaspokaja potrzeby klienta. Dobra platforma będzie wyróżniała się nie tylko dostępnością oferty, ale także profesjonalną informacją o produktach. W ten sposób klient może zapoznać się za równo z charakterystyką towaru, jak i sprawdzić jego dostępność w magazynie. Natomiast jeżeli klient w opisie nie odnajdzie interesujących go szczegółów, może w każdej chwili wysłać zapytanie ofertowe.
Oszczędność pracy sprzedawców
Jeżeli przedsiębiorca chce zaoszczędzić pieniądze, zwiększając zarazem zyski, powinien pomyśleć o racjonalnym gospodarowaniu czasem pracy. A skoro istnieją systemy, które mogą zautomatyzować część procesów związanych ze sprzedażą, warto pomyśleć o ich wdrożeniu, aby finalnie uzyskać szereg korzyści. Platforma hurtowa przejmuje za ludzi sporą część obowiązków. Przede wszystkim udostępnia klientom informacje o towarach i ich dostępności. Pozwala także składać zamówienia hurtowe i to o dowolnej porze, także poza regularnymi godzinami pracy. Kolejną istotną zaletą jest to, że pracownicy przedsiębiorstwa nie muszą ręcznie wprowadzać informacji dotyczących cen i dostępności towarów do platformy sprzedaży. To wszystko za sprawą automatycznej synchronizacji danych z systemem handlowym. W ten sposób bez dodatkowego nakładu pracy przedsiębiorca może mieć pewność, że klienci znajdą w platformie hurtowej informacje o aktualnych cenach towarów i ich stanie na magazynie. Tak oszczędzony czas sprzedawca może wykorzystać na budowanie pozytywnych relacji z klientami, przygotowując dla nich specjalne oferty czy programy lojalnościowe.
Nowoczesne platformy hurtowe umożliwiają klientom dokonywanie zakupu w dowolnie wybranym przez niego momencie oraz znacząco poprawiają jakość i wygodę całego procesu zakupowego. Trzeba pamiętać, że w dobie e-commerce kupujący mają nieograniczone możliwości przeglądania i porównywania ofert. Przedsiębiorca, aby nie przegrać z konkurencją, musi zapewnić swoim kontrahentom możliwie najwygodniejszą platformę hurtową, bogatą w różnorodne funkcje i przyjazną w użytkowaniu. Klient, który poczuje, że jego potrzeby zostały zaspokojone i że udało mu się znaleźć dokładnie taki produkt, jakiego potrzebuje, z dużą dozą prawdopodobieństwa zdecyduje się na ponowny zakup w tej samej firmie. A co może być cenniejsze od stałego i zaangażowanego klienta? Dla przedsiębiorcy takie osoby to szczególny skarb, dlatego tak istotne jest budowanie pozytywnych relacji z nimi. Na szczęście nowoczesne systemy, do których zaliczają się platformy hurtowe, pomagają handlowcom budować owocne relacje z klientami.
Popraw relacje z klientami. Wypróbuj platformę hurtową B2B.
Bezpłatne testy przez całe 30 dni. Żadnych zobowiązań i karty kredytowej.