Platforma sprzedaży – czy sam jej zakup wystarczy?

Wiele w ostatnim czasie mówi się o specjalnym wsparciu dla sektora B2B, jakim bez wątpienia jest platforma sprzedaży. To specjalne narzędzie informatyczne, będące sposobem na sprzedaż hurtową online, które usprawnia, przyspiesza, automatyzuje i zwiększa efektywność. Jednak czy wystarczy sam zakup platformy i jej wdrożenie, by jak za machnięciem czarodziejskiej różdżki nasza firma rozkwitła? Nic z tych rzeczy! Zdecydowanie się na wdrożenie tego rozwiązania to bardzo duży krok, jednak bez poznania i wykorzystania możliwości, jakie daje platforma sprzedaży, nie da się wykorzystać jej potencjału. W jaki sposób używać jej i o co zadbać, by przyniosła nam wymierne korzyści?

Wypróbuj najlepszą platformę sprzedaży na rynku jeszcze przed zakupem.

Testuj możliwości cały miesiąc. Bezpłatnie. Żadnych zobowiązań. Bez karty kredytowej.

Po pierwsze – dbałość o ofertę produktową

Platforma sprzedaży jest dla sektora B2B tym, czym dla sektora B2C jest sklep internetowy. Daje możliwość wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klienta, który chce poznać pełną ofertę i móc na tej podstawie dokonać wyboru. Jako właściciele przedsiębiorstwa musimy zadbać o to, aby oferta produktowa była kompletna, zawsze aktualna i w odpowiedni sposób zaprezentowana. Bo co z tego, że platforma daje nam możliwość przedstawienia klientowi oferty jak w sklepie internetowym, jeżeli podejdziemy do tego po macoszemu. Warto więc zadbać o pełen spis produktów, kompletne ceny, wartościowe opisy oraz zdjęcia. Niech klient wie, że nam na nim zależy i przy okazji zachęćmy go do zakupu. A możliwość zamieszczenia opisu i zdjęcia daje bardzo duże możliwości marketingowe.

Po drugie – personalizowanie oferty

Jednak odpowiednio zoptymalizowana baza produktów to nie wszystko, co może nam dać platforma sprzedaży. Jednym z jej podstawowych narzędzi jest bowiem panel klienta, za pośrednictwem którego, nasz kontrahent ma możliwość zapoznać się z ofertą i złożyć zamówienie. To, co widzi w tym panelu, zależy oczywiście wyłącznie od nas, dlatego też możemy to wykorzystać, tworząc w stu procentach spersonalizowaną ofertę. W oparciu o potrzeby klienta, profil jego przedsiębiorstwa, a także historię dotychczasowej współpracy, możemy zaproponować mu dokładnie te produkty, jakich oczekuje.

Mało tego! Jesteśmy w stanie przydzielić mu indywidualne promocje. Możemy zaproponować klientowi rabat w podzięce za dotychczas udaną współpracę. Albo zaproponować towary komplementarne z tymi, które wybiera najczęściej (cross-selling). Możliwości wykorzystania panelu klienta jest bardzo wiele i wystarczy pomysł, a następnie kilka kliknięć w celu jego wdrożenia. Warto również dać klientowi możliwość wyszukania produktów, zmiany widoku przeglądanej oferty czy wybory sposobu dostawy. Im więcej będzie miał możliwości, tym lepiej będzie czuł się we współpracy z nami.

Po trzecie – reagowanie na potrzeby klienta

Jeżeli już przy panelu klienta jesteśmy, warto wspomnieć o jego obsłudze. Platforma sprzedaży ogranicza bezpośredni kontakt do minimum, co nie oznacza, że całkowicie go eliminuje. Klient ma bowiem możliwość złożenia zapytania albo negocjowania ceny. Dlatego też musimy pamiętać, aby na każdą aktywność z jego strony szybko i odpowiednio zareagować. Na szczęście jest to szybkie i łatwe, bo pracownik otrzymuje informację o wiadomości od klienta natychmiast. Dzięki dostępowi do historii współpracy oraz innych informacji, może błyskawicznie udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi.

Po czwarte – korzystanie z narzędzi marketingowych

Platforma sprzedaży daje również wiele narzędzi do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. I mowa tutaj nie tylko o wspomnianym cross-sellingu. Umożliwia bowiem segmentację klientów wedle określonych atrybutów, a następnie wysłania do określonej grupy newslettera czy przekazania jej ogłoszenia o konkretnej promocji. Oczywiście, aby taka kampania promocyjna była udana, trzeba nieco zaangażować się w research i poznanie potrzeb klientów. Naszym celem jest bowiem zaprezentowanie takiej oferty, która będzie miała szanse zostać zaakceptowana. A tylko analiza potrzeb klienta, historii współpracy oraz własnych możliwości pozwala spełnić wszelkie oczekiwania kontrahentów.

Po piąte – dbałość o komfort pracy zatrudnionych

Dzięki platformie sprzedaży możemy zadbać nie tylko o komfort swoich klientów, ale i pracowników. Jednak również w tej kwestii narzędzie to nie zadziała bez naszej ingerencji – to my decydujemy bowiem o wyglądzie panelu, na którym będą działać. To do nas należy wybranie im opcji niezbędnych do codziennych działań a także widgetów, z których będą mogli korzystać. To również my ustalamy wszelkie uprawnienia, w związku z czym decydujemy do jakich informacji pracownik będzie miał dostęp. W ten sposób nie tylko zabezpieczamy firmowe informacje, ale również znacznie ułatwiamy pracę naszym zatrudnionym.

Platforma sprzedaży – niech w Twoich rękach czyni cuda!

Jak więc widać system informatyczny dla firm z sektora B2B daje ogrom możliwości, jednak to od nas samych zależy czy z nich skorzystamy. Tylko kilka kliknięć dzieli nas od tego, aby wpuścić do swojej firmy nowoczesność, która pozwoli na błyskawiczny rozwój i pozyskanie szerszego grona klientów!

Wypróbuj najlepszą platformę sprzedaży na rynku jeszcze przed zakupem.

Testuj możliwości cały miesiąc. Bezpłatnie. Żadnych zobowiązań. Bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje