Po co firmie platforma zakupowa?

Wśród najważniejszych walorów, które powinny cechować nowoczesny biznes, trzeba szczególnie wyróżnić narzędzia e-commerce, które mają na celu usprawnienie procesu sprzedaży oraz komunikacji z kontrahentami. Co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorcy? Otóż osoby zajmujące się prowadzeniem sprzedaży w sieci powinny doskonale orientować się w dziedzinie systemów wspomagających sprzedaż, aby móc rozwijać swoją firmę oraz skutecznie odpowiadać na zapotrzebowania współczesnego rynku, a w efekcie budować trwałe i pozytywne relacje biznesowe. Jednym z takich rozwiązań jest platforma zakupowa.

Platforma zakupowa niezbędnym narzędziem sprzedaży

Ten tekst został przygotowany z myślą o tych przedsiębiorcach, którzy szukają odpowiedzi na pytanie, po co platforma zakupowa byłaby potrzebna ich firmie. W końcu nie ulega wątpliwości, że taka platforma to nieodzowny element prowadzenia sprzedaży w modelu e-commerce, a przede wszystkim sprzedaży B2B (business-to-business). Jej wykorzystanie przyniesie firmie wyraźne i nieocenione korzyści.

Nowoczesna platforma zakupowa może stać się głównym narzędziem komunikacji z klientami i kontrahentami w trakcie procesu zakupowego. Dzięki niej procesy przedstawiania oferty i prowadzenia sprzedaży mogą odbywać się drogą internetową. Jest to przede wszystkim wygodna i bezpieczna metoda, która z jednej strony w pełni odpowiada na zapotrzebowania klientów, a z drugiej strony zapewnia pełna ochronę ich danych.

Zapewnia wysoki poziom obsługi

Dzisiejsi klienci w trakcie procesu zakupowego oczekują wygody oraz wysokiego poziomu wiedzy na temat produktu czy szczegółów współpracy między firmami. Nadzwyczaj istotną cechą platformy zakupowej powinna być zatem wygoda użycia, która dla klienta jest wyraźną oznaką wysokiego poziomu obsługi. Jednym z widocznych przejawów wysokiej klasy obsługi ze strony firmy jest przejrzysty pulpit klienta, który czytelnie prezentuje najważniejsze dla niego informacje. Dzięki temu klienci i kontrahenci mogą monitorować status swoich zamówień czy zapoznać się ze wszelkimi innymi informacjami, które są dla nich kluczowe.

Wykorzystaj zalety platformy zakupowej i usprawnij Twój biznes.

Testuj bezpłatnie przez 30 dni. Bez zobowiązań i karty kredytowej.

Dostarcza informacji

Pulpit klienta gwarantuje kontrahentom dostęp do niezbędnej wiedzy w sposób szybki i przyjazny. Oznacza to, że w dowolnej chwili mogą sprawdzić spersonalizowane cenniki, dostępność towarów czy historię faktur. Szybki i efektywny dostęp do tych danych jest niezbędny także dla firmy, która prowadzi sprzedaż.

Przedsiębiorca może także sam decydować, do jakich informacji mają dostęp jego klienci, zapewniając w ten sposób wysoki poziom merytoryczny informacji o swoich produktach. Dzięki platformie zakupowej przedsiębiorca udostępnia klientom wiedzę o tych towarach, które akurat ich interesują i proponuje spersonalizowane oferty czy promocje. Takie indywidualne podejście do klienta pomaga budować przyjazną i lojalną relację, która przekłada się na stałą współpracę i oczywiście na konkretne zyski ze zwiększonej sprzedaży.

Zwiększa efektywność

Firma korzystająca z platformy zakupowej może również liczyć na sporo korzyści płynących z integracji platformy z programem handlowo-magazynowym. Warto podkreślić, że w ten sposób pracownicy firmy oszczędzają czas, gdyż informacje o dostępności towaru i szczegóły dotyczące dostawy są na bieżąco aktualizowane, zatem nie będzie konieczne uzupełnianie tych danych ręcznie. Platforma zakupowa nie tylko przedstawi aktualne informacje o stanie towaru na magazynie czy o czasie realizacji zamówienia, ale także automatycznie przeniesie dane o złożonych przez klientów zamówieniach prosto do programu handlowego.

Wpływa na atrakcyjność oferty

Wśród korzyści płynących z wykorzystania platformy zakupowej, trzeba zwrócić uwagę na jej wizualne i praktyczne zalety. W dzisiejszych czasach źle zaprojektowany katalog produktów może sprawić, że klient zrezygnuje z dokonania zamówienia u sprzedawcy. Na szczęście są dostępne nowoczesne i wygodne platformy zakupowe, które umożliwiają przeglądanie oferty w dowolnie wybranym momencie, także z urządzeń mobilnych. Klient nie musi szukać potrzebnych mu informacji, bo dobra platforma zapewnia mu ten dostęp w sposób intuicyjny i selektywny. Dla firmy jest to nieoceniona korzyść, gdyż pozwala na prowadzenie pełnej sprzedaży 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Platforma zakupowa sprawia, że klient może składać hurtowe zamówienia online o dowolnej porze i z dowolnego urządzenia – szybko i wygodnie. Może też w każdym momencie złożyć zapytanie, które zostanie bezpośrednio skierowane do osób w przedsiębiorstwie, które są odpowiedzialne za dany proces zakupowy czy relację biznesową.

Poprawia relacje z klientami

Platforma zakupowa to niemal fundamentalny wyznacznik nowoczesnego biznesu. Pozytywną i silną relację z klientem stawia się na pierwszy miejscu, a oszczędność czasu jest na wagę złota. Jej wykorzystanie przede wszystkim przekłada się na budowanie lepszej i owocnej relacji z kontrahentami. Wygoda zakupu i dostęp do niezbędnych informacji to w oczach klienta najlepsza wizytówka przedsiębiorcy. Klient, którego potrzeby są zaspokojone i odczuwa satysfakcję ze współpracy z firmą, znacznie chętniej zaangażuje się w trwałą relację. Ponadto przedsiębiorca poprzez platformę zakupową udowadnia, że jego firma poważnie podchodzi do prowadzenia sprzedaży. Wie również, jak budować owocujące długotrwałą współpracą kontakty. Taka platforma to również nieoceniony komfort procesu sprzedażowego, zarówno dla przedsiębiorcy, jak i jego kontrahentów.

Firma, która prowadzi sprzedaż w sieci, musi myśleć o wdrożeniu takich systemów, które zapewnią szybki i przyjazny dostęp do niezbędnej wiedzy na temat produktów. Przede wszystkim w postaci treściwych opisów, spersonalizowanych ofert, atrakcyjnych zdjęć katalogowych oraz przyjaznej listy produktów, którą klienci mogą dowolnie konfigurować. Jak widać, platforma zakupowa przynosi firmie szereg bezcennych korzyści, które pozytywnie wpływają na rozwój biznesu, pozyskiwanie wiernych klientów oraz zwiększenie sprzedaży.

Szukasz większego systemu B2B? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system B2B z dużym systemem ERP? Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.

Wykorzystaj zalety platformy zakupowej i usprawnij Twój biznes.

Testuj bezpłatnie przez 30 dni. Bez zobowiązań i karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje