Jak trendy w B2B wpływają na Twoje przedsiębiorstwo?
Rynek B2B w ostatnich latach ewoluował w sposób znaczący. Wskazuje się, że przyczynił się do tego obszar ecommerce związany z B2C (czyli rynkiem detalicznym). Doświadczenia konsumenckie nabyte przez klientów B2B podczas zakupów indywidualnych podniosły ich oczekiwania dotyczące procesów zakupowych. Oczekiwania te dotyczą prostych, spersonalizowanych i spójnych rozwiązań. Poznaj kluczowe trendy w B2B e-Commerce!
Mobilność e-commerce
Jeśli chodzi o mobilny ecommerce, to jego źródła również sięgają detalicznego handlu internetowego. I choć wzmianki o mobilności w kontekście najbardziej popularnych rozwiązań w świecie B2B przewijają się już od jakiegoś czasu, to właśnie teraz można naprawdę dostrzec jej znaczenie. Dane pochodzące z badania przeprowadzonego przez Forrester Research Inc. (Handshake) wskazują, że ponad połowa konsumentów B2B korzysta ze smartfonów podczas poszukiwania produktu. W związku z tym, że używają oni swojego telefonu do szukania produktów, przeglądania katalogów i czytania opinii, możesz być pewien, że będą oni również poszukiwać intuicyjnego i wygodnego mobilnego rozwiązania, które pozwoli na zakup tychże produktów.
Co to oznacza dla firm z obszaru B2B? Najprawdopodobniej to, że optymalizacja stron internetowych dla urządzeń mobilnych staje się koniecznością. Takie działanie z pewnością będzie miało spory wpływ na pozycję twojej strony w wyszukiwaniach, a co za tym idzie – na większą ilość klientów i większe zyski.
Integracja z innymi narzędziami
Zintegrowane rozwiązania B2B ecommerce, które zawierają możliwość mobilnych zamówień, ich automatyczną synchronizację i integrację z systemami ERP, pozwalają hurtownikom nie tylko sprzedawać towary online. Posiadają one jeszcze jedną ogromną zaletę — zapewniają płynność całego procesu składania zamówienia. Takie rozwiązania pozwalają też firmom na wprowadzenie platformy B2B w sposób łatwy i szybki. Na podstawowym poziomie, tego typu integracje umożliwiają firmom włączanie do systemu B2B danych takich jak ilość towaru, zindywidualizowane cenniki i historia zamówień.
Klienci B2B często postrzegają te informacje jako konieczne do podjęcia decyzji o zakupie. Badanie przeprowadzone przez Aberdeen Group (Handshake) pokazuje, że firmy, które zintegrowały swoje sklepy internetowe z systemami handlowo-magazynowymi, funkcjonują lepiej niż te, które tego nie zrobiły.
Treść oferty
Treść jest kolejnym znaczącym czynnikiem w sprzedaży internetowej B2B. Klienci chcą poznać jak najwięcej szczegółowych informacji o produktach, którymi się interesują. Oczekują oni, że dystrybutor udostępni im szczegółową specyfikację produktu oraz liczne media, a wśród nich zdjęcia produktów o wysokiej jakości. Zamieszczenie w systemie b2b takich elementów pozwoli zbudować zaufanie oraz uczynić zakupy atrakcyjnymi. Natomiast dla dystrybutorów jest to niepowtarzalna okazja na edukację klientów w zakresie oferowanych produktów oraz budowanie w klientach świadomości marki. Działania takie polepszają również interakcje między klientami i dystrybutorami, łatwiejsze bowiem staje się informowanie klientów o nowych produktach, promocjach i dostępnych wersjach próbnych produktów.
Tworzenie pozytywnego doświadczenia odgrywa dużą rolę w procesie zakupowym. Klienci B2B wymagają przyjaznego klientowi doświadczenia, podobnie jak w sprzedaży detalicznej. Firmy z branży B2B rozumieją, że zapewnianie klientom takiego doświadczenia bezpośrednio wpływa na zyski.
Wielokanałowość sprzedaży
Coraz więcej firm stawia na omnichannel commerce, czyli wielokanałowość sprzedaży. Wskazuje się, że taki sposób sprzedaży może być niezwykle korzystny dla przedsiębiorstw. Przyczynia się on do wzrostu sprzedaży oraz do większej lojalności ze strony klientów. Jak wskazują dane z raportu Forrester Research Inc. (Puls Biznesu) prawie 50% sprzedawców detalicznych, którzy zdecydowali się na rozwiązanie omnichannel, podniosło swoje przychody. Dodatkowo zauważa się, że klienci B2B którzy kupują za pośrednictwem wielu kanałów, wydają więcej niż ci, którzy dokonują zakupu za pośrednictwem jednego kanału.
Bądź na bieżąco!
Obecne trendy świata B2B stawiają przed Tobą nowe szanse rozwoju i są pewnego rodzaju wskazówkami co do działań, które możesz, a nawet powinieneś podjąć. Czy uwzględnisz doniesienia o najnowszych rozwiązaniach w planie rozwoju dla swojej firmy?
Nowe oczekiwania klientów inspirują firmy z obszaru B2B do innowacji i prowadzą do konkurencyjności między przedsiębiorstwami, które zajmują się dystrybucją. Właściciele tych przedsiębiorstw szukają możliwości upodobnienia sklepów internetowych i doświadczeń klientów do tych z obszaru B2C. W związku z tymi przemianami przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości producenci i hurtownicy będą górować w sprzedaży online. Z pewnością też marzysz o dołączeniu do tego grona. Dostosowanie procesów sprzedażowych do oczekiwań Twoich klientów na pewno Ci w tym pomoże.
Firmy B2B zaczynają coraz odważniej inwestować w e-commerce i powiązane z nim rozwiązania techniczne. Przedsiębiorstwa te wskazują platformy e-commerce jako najbardziej priorytetowe inwestycje. Dodatkowo, ważnym czynnikiem dla takich firm jest integracja platformy e-commerce ze stroną internetową i oprogramowaniem używanym do takich działań biznesowych jak inwentaryzacja, zarządzanie finansami czy aplikacje mobilne. Nie pozwól, aby Twoja firma pozostała w tyle! Już teraz rozważ inwestycje pozwalające na integracje i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań. Podążaj za aktualnymi trendami, ponieważ ich wprowadzenie jest kluczem do sukcesu.
Szukasz większego systemu B2B? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system B2B z dużym systemem ERP?
Sprawdź system Aura Business – elastyczne, dedykowane rozwiązanie dla klientów, którzy oczekują więcej.
Działaj zgodnie z trendami – wypróbuj nowoczesny program B2B.
30 dni bezpłatnych testów. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.