P.H.U. METAL-HURT

Case study

Czołowy dostawca wysokiej jakości armatury sanitarnej

Ponad 30 lat doświadczenia w rozwoju sprzedaży na terenie całego kraju

Wyłączny importer i dystrybutor marki SEA-HORSE

Klient platformy B2B - historia wdrożenia systemu - case study o Metal-Hurt

P.H.U. Metal-Hurt jest cenionym importerem i dystrybutorem armatury sanitarnej w Polsce. Od 1991 roku firma buduje stabilną i ugruntowaną pozycję na rynku, odnotowując stały, widoczny wzrost obrotów i rozwój sprzedaży na terenie całego kraju. Głównym założeniem firmy jest koncentracja na wiedzy – poprzez kompetentną obsługę i edukację klienta Metal-Hurt dąży do zapewnienia mu pełnego zadowolenia, oferując produkty idealnie dopasowane do jego potrzeb i oczekiwań.

Produkty przedsiębiorstwa docierają do klientów na terenie całej Polski, zarówno poprzez sklepy stacjonarne, salony łazienkowe, hurtownie sanitarne, sklepy internetowe, jak i sieci typu DIY, np. Leroy Merlin. P.H.U. Metal-Hurt jest właścicielem i dystrybutorem marki SEA-HORSE znanej z nowoczesnego designu, wysokiej jakości produktów i atrakcyjnej ceny. Firma oferuje różnorodne grupy dóbr konsumenckich pod tą marką, takie jak: kabiny prysznicowe, baterie, zestawy natryskowe, grzejniki łazienkowe, sumywalki szklane, zlewozmywaki i wiele innych.

Opinia klienta

„Współpraca z firmą Questy od samego początku była „skazana na sukces”. Zorientowanie na klienta oraz pełna otwartość i zrozumienie jego potrzeb sprawiły, że wprowadzenie najpierw oprogramowania Automico B2B a kolejno modułu Serwis Planner odbyło się bez większych przygód. Same systemy okazał się na tyle elastyczne, by sprostać naszym oczekiwaniom. Pracownicy obsługujący oprogramowanie zostali sprawnie wdrożeni w pracę i nie mają z nią większych problemów. Wprowadzenie Automico B2B i Serwis Plannera zdecydowanie ułatwiło zbieranie zamówień internetowych od kontrahentów, pracę przedstawicieli handlowych w terenie, obsługę zamówień na poziomie działu sprzedaży jak również obsługę samego procesu reklamacyjnego. Czy zdecydowalibyśmy się na takie rozwiązanie ponownie? Myślę, że zdecydowanie tak.”
Case study o kliencie - opinia o platformie B2B - Metal-Hurt.

Magdalena Wieczorkowska-Araújo

Zastępca dyrektora handlowego

Wyzwania i cele we wdrożeniu

Przed wdrożeniem platformy Automico B2B, firma P.H.U. Metal-Hurt korzystała już z innego systemu typu e-commerce. Brak stałego rozwoju oprogramowania i jego przestarzałe już rozwiązania przyczyniły się jednak do rosnącego niezadowolenia użytkowników. W tej sytuacji zarząd przedsiębiorstwa rozpoczął poszukiwania nowoczesnego narzędzia informatycznego, które pozwoliłoby zapomnieć o wszystkich tych problemach i wsparłoby firmę w jej dalszym rozwoju.

Wśród kluczowych dla Metal-Hurt wymagań znalazła się klarowność systemu, prostota jego użytkowania oraz możliwość dopasowania do specyfiki biznesu. Bardzo duża liczba napływających zamówień warunkowała również konieczność maksymalnego uproszczenia codziennych działań pracowników firmy, przede wszystkim za pośrednictwem funkcji automatyzacji sprzedaży. W tym kontekście ważna była również integracja z programem handlowo-magazynowym Navireo, który był dotychczasowym fundamentem działalności Metal-Hurt.

Opierając się na precyzyjnych oczekiwaniach i potrzebach, przedsiębiorstwo trafiło na naszą platformę Automico B2B i rozpoczęło testy wersji demonstracyjnej. Po gruntownej analizie wszystkich wymagań i wypracowaniu szczegółowych aspektów dotyczących współpracy, przystąpiliśmy do realizacji projektu. Finalnie, doprowadziło do nawiązania stabilnej kooperacji między naszą firmą a przedsiębiorstwem P.H.U. Metal-Hurt, które rozpoczęło systematyczne korzystanie z naszego rozwiązania e-commerce.

Wdrożenie platformy B2B

Współpracę z Metal-Hurt rozpoczęliśmy od wdrożenia rozwiązania Automico B2B, które pozwoliło firmie w pełni zautomatyzować sprzedaż hurtową. Od tego momentu kontrahenci przedsiębiorstwa w prosty i wygodny sposób, w każdej chwili (nawet poza godzinami pracy!) mogą składać zamówienia hurtowe przez Internet. Jednocześnie, handlowcy – zamiast jedynie odbierać zamówienia telefoniczne – zyskali czas, by koncentrować się na innych aktywnościach, jak na przykład pozyskiwanie nowych klientów.

Skrócenie drogi klienta od zapoznania z ofertą do złożenia zamówienia pozytywnie wpływa również na sprzedaż firmy, która regularnie przyjmuje setki zamówień każdego miesiąca. Przy tak dużym zainteresowaniu produktami przedsiębiorstwa kluczowy okazał się kolejny element naszej współpracy – integracja z programem handlowo-magazynowym Navireo. Dzięki temu sklep B2B automatycznie wysyła do systemu ERP informacje o wszystkich nowych zamówieniach i pobiera z niego dane o kontrahencie czy dokumentach handlowych.

Poza napływającymi zamówieniami składanymi przez samych zainteresowanych kontrahentów, kluczowym w Metal-Hurt obszarem systemu B2B jest także możliwość rejestrowania zamówień przez handlowców. To szczególnie ważne w przypadku kluczowych kontrahentów, gdzie wzajemne, bezpośrednie relacje nadal odgrywają duże znaczenie. Dzięki tej funkcji handlowiec może w kilka chwil złożyć w trybie online zamówienie w imieniu klienta – bezpośrednio w platformie B2B. W szczególności korzystają na tym sprzedawcy pracujący w terenie, którzy dzięki temu nie muszą już przepisywać zamówień do systemu po każdej wizycie u klienta.

Finalnie, na wdrożeniu platformy B2B w przedsiębiorstwie P.H.U. Metal-Hurt na co dzień korzystają również sami klienci firmy. Poza, oczywiście, możliwością składania zamówień online (z uwzględnieniem cen indywidualnych dla różnych grup kontrahentów), mają oni również dostęp do panelu klienta, w którym znajdują się wszystkie istotne dla nich dane. Od faktur zapłaconych i niezapłaconych, przez aktualne rozliczenia, zamówienia lub limity kupieckie, aż po negocjacje cenowe i ich aktualny status. Wszystko po to, by zapewnić klientom maksymalną wygodę i użyteczność w korzystaniu z platformy B2B.

Case study o kliencie - panel klienta w systemie wdrożonym u klienta Metal-Hurt.

Rozwój współpracy – wdrożenie programu do reklamacji

W późniejszym etapie wspólnie podjęliśmy decyzję o poszerzeniu naszej współpracy i stworzeniu dla firmy Metal-Hurt platformy serwisowej (Serwis Planner) do zarządzania reklamacjami. Rozwinięcie aktualnej platformy e-commerce Automico B2B o ten moduł pozwoliło na sprawniejsze zarządzanie procesem reklamacyjnym i kompleksowe usprawnienie komunikacji w tym zakresie.

Ze względu na sposób działania przedsiębiorstwa, zlecenia reklamacyjne są przyjmowane i rejestrowane w systemie bezpośrednio przez pracowników – nie było zatem potrzeby uruchamiania dedykowanego panelu dla klientów. Do założenia zgłoszenia wystarczy bowiem wiadomość e-mail lub rozmowa telefoniczna z działem obsługi klienta, po której uprawniona osoba może w imieniu klienta rozpocząć proces reklamacyjny.

Case study o kliencie - reklamacje w systemie wdrożonym u klienta Metal-Hurt.

Obsługa zleceń reklamacyjnych w programie do serwisu obejmuje wiele różnych modułów, wśród których najważniejszy stanowi tablica kanban – narzędzie umożliwiające wgląd we wszystkie realizowane działania i sprawny nadzór reklamacji. Drugą z możliwości jest wyświetlanie aktualnych (lub historycznych) zgłoszeń na liście zleceń za pomocą wbudowanej w program wyszukiwarki. Do kolejnych kluczowych funkcjonalności takiego rozwiązania należą, między innymi, szybkie wystawianie protokołów reklamacyjnych, powiadomienia SMS lub e-mail czy raporty, które ułatwiają bieżącą analizę działań. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o programie do obsługi reklamacji, zapraszamy do zapoznania się z dedykowanym na ten temat artykułem – TUTAJ.

Rezultaty wdrożenia – podsumowanie

Wprowadzenie do działalności przedsiębiorstwa P.H.U. Metal-Hurt platformy Automico B2B uzupełnionej następnie o program do zarządzania reklamacjami przyniosło znaczące usprawnienia w funkcjonowaniu firmy. Wszystkie osoby korzystające z panelu sprzedażowego i reklamacyjnego, w tym zarządzający, pracownicy i klienci, odnotowali pozytywne efekty w swoich codziennych działaniach.

Klienci, już wcześniej wyrażając swoje zainteresowanie systemem handlowym B2B, entuzjastycznie przenieśli swoje działania do platformy internetowej. Dzięki platformie e-commerce, oferta firmy Metal-Hurt stała się dostępna niezależnie od czasu i lokalizacji, umożliwiając klientom dokonywanie transakcji w dogodnym dla nich momencie. Ponadto, rozbudowanie systemu o moduł reklamacyjny znacząco przełożyło się na usprawnienie procesu obsługi klienta i pozwoliło skupić się na tych obszarach, które w działalności przedsiębiorstwa mają największe znaczenie.

Chcesz przekonać się, co rozwiązanie B2B może zrobić dla Twojego biznesu?

Wypróbuj demo za darmo lub skontaktuj się z nami!

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje