Platforma B2B online – możliwość czy konieczność?

Każdy właściciel firmy zna swoje możliwości i potrzeby, ale może nie znać wszystkich sposobów, dzięki którym jest w stanie zwiększyć potencjał swojego przedsiębiorstwa. Doskonale widać to na przykładzie rynku B2B, gdzie znaczna część przedsiębiorców odkryła możliwości, jakie dają systemy informatyczne, gdy inni wciąż korzystają z tradycyjnych rozwiązań. Dlatego też platforma B2B online w sfirmie to powoli konieczność, szczególnie gdy zdamy sobie sprawę z tego, co możemy stracić.

Platforma B2B online, czyli Twój pomost do nowoczesnej sprzedaży

Platforma B2B online dostępna na laptop i telefon.

Nowoczesny system informatyczny dla sprzedawców hurtowych daje dzisiaj nie tylko szansę na rozwój. Jest on wręcz wymagany po to, aby nie utracić kontaktu z konkurencją, która już wdrożyła takowe narzędzie. Może w związku z tym sprzedawać szybciej, skuteczniej, usprawniać procesy przeprowadzane w firmie i uwalniać pełen potencjał swoich pracowników. Nie inwestując w platformę, nie dajesz sobie szansy na skorzystanie z tego co, daje Ci XXI wiek.

Skutecznie rozwiń swój biznes. Wypróbuj platformę B2B online.

Testuj możliwości przez pełen miesiąc. Za darmo. Bez zobowiązań i karty kredytowej.

Co stracisz?

Po pierwsze – możliwość usprawnienia i zwiększenia sprzedaży

Jak to możliwe? Otóż bez platformy B2B online nie masz szans na wdrożenie pulpitu klienta, dzięki któremu możliwe jest składanie zamówień online. Możesz pomyśleć – „po co mi to, skoro mam telefon i w ten sposób kontaktuję się z klientami”. Oczywiście, jednak kontakt telefoniczny jest mniej skuteczny, wolniejszy i niewygodny. Dzisiaj każdy dokonuje zakupów przez Internet i nowoczesne firmy działające w sektorze B2B odkryły, że sprzedaż online sprawdza się również w ich branży. Platforma pozwala klientowi zamawiać hurtowo produkty poprzez kilka kliknięć, a on sam może przy tym dokładnie zapoznać się ze specyfikacją i warunkami współpracy. Może przemyśleć swój wybór, negocjować cenę, a także skorzystać z innych rozwiązań, jakie posiadasz w swojej ofercie. Jest to szybkie i wygodne. Działa to również w drugą stronę – dział handlowy ma mniej kontaktu bezpośredniego z klientem i może skupić się na swoich priorytetach. Dążąc przy tym do usprawnienia sprzedaży w firmie.

Po drugie – klientów niezadowolonych z jakości obsługi

Nawet najlepsi handlowcy popełniają błędy, szczególnie w natłoku pracy. Platforma B2B online znacznie je ogranicza i usprawnia działania, ponieważ pracownicy mają dostęp do własnego panelu, w którym znajdują informacje o produktach i klientach. Poznają w  ten sposób potrzeby kontrahentów i mogą odpowiedzieć na ich zapytania po wcześniejszym zweryfikowaniu niezbędnych informacji. Mają też dostęp do dokumentów, nie muszą przepisywać danych, a wszystkie zamówienia pojawiają się u nich od razu. Znacznie usprawnia to ich pracę i pozwala zoptymalizować obsługę klienta.

W tym miejscu tracisz jednak jeszcze więcej, mianowicie możliwość szybkiego zindywidualizowania oferty dla poszczególnych klientów. Platforma B2B online pozwala Tobie i Twoim pracownikom na ustalanie promocji dla każdego z osobna, w oparciu o historię współpracy. Stanowi również niezwykle przydatne narzędzie we współpracy z konserwatywnymi klientami. Umożliwia bowiem wyręczanie ich i składanie zamówień online w ich imieniu – np. w oparciu o informację telefoniczną.

Po trzecie – szansę na usprawnienie komunikacji w firmie

Nieporozumienia pomiędzy pracownikami kosztują firmę często bardzo wiele. Wynikają zazwyczaj z niewłaściwego przepływu informacji, co w przypadku posiadania platformy B2B nie stanowi problemu. Posiada ona bowiem wbudowany komunikator, dzięki któremu możliwe jest szybkie skontaktowanie się z innym pracownikiem. Bez komunikatora nie prześlesz błyskawicznie dokumentów lub plików i nie powiadomisz innych, że jesteś bardzo zajęty. A co najważniejsze – nie wrócisz do rozmowy sprzed np. kilku tygodni. Platforma B2B online zapisuje wszystkie rozmowy, więc stanowić może nieocenione źródło informacji.

Po czwarte – możliwość prowadzenia biznesu 24h/dobę i przez 7 dni w tygodniu

Platforma B2B online to pełna mobilność, a więc możliwość obsługiwania klientów o każdej porze i z każdego miejsca. Wystarczy telefon lub tablet z dostępem do Internetu. To również możliwość zlecenia zadań i kontaktu z pracownikami nawet wtedy, gdy nie ma Cię w biurze. A przede wszystkim – sprzedaż przez 24h/dobę i 7 dni w tygodniu. W jaki sposób? Klient loguje się do swojego panelu o dowolnej porze, składa zamówienie, a Ty realizujesz je następnego dnia – kiedy biuro jest już otwarte. Bez platformy B2B byłoby to niemożliwe i bardzo prawdopodobne, że straciłbyś zamówienie od klienta, który nie ma czasu na złożenie go między 8 a 16.

Po piąte – bezpieczeństwo danych w firmie

Prowadząc firmę i zatrudniając pracowników warto wiedzieć o tym, że mają oni dostęp do ważnych dla działalności informacji. Twoje dane, kontakty i zamówienia mogą więc trafić w niepowołane ręce i zostać niewłaściwie wykorzystane, co przy korzystaniu z platformy B2B online nie wchodzi w grę. To Ty decydujesz bowiem o tym, co może, co widzi i z czego korzysta dany pracownik – zarządzanie uprawnieniami jest bardzo proste.

Sam więc widzisz, że nie idąc do przodu – cofasz się. A myśl o tym, że Twoja konkurencja korzysta z funkcji, do których Ty nie masz dostępu jest najgorsza. Warto więc zainwestować w to, co da Ci szansę na rozwój i pozostanie w grze!

Skutecznie rozwiń swój biznes. Wypróbuj platformę B2B online.

Testuj możliwości przez pełen miesiąc. Za darmo. Bez zobowiązań i karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje