10 problemów, które rozwiąże platforma B2B

10 problemów, które rozwiąże platforma B2B


Szukasz sposobu na pojawiające się coraz częściej problemy związane ze sprzedażą hurtową? Zastanawiasz się nad skorzystaniem ze wsparcia oprogramowania do sprzedaży hurtowej online? Z tego artykułu dowiesz się, które z problematycznych obszarów Twojej firmy wesprze Automico B2B.


Z czym mierzą się firmy takie jak Twoja?


Nasi potencjalni klienci każdego dnia pytają nas, w jaki sposób nasza platforma B2B może rozwiązać problemy, których doświadczają. Jakie kwestie wymieniane są przez niech najcześciej?

  • Ręczne zbieranie zamówień od klientów
  • Brak kanału sprzedaży online
  • Ręczne wprowadzanie zamówień do systemu ERP i generowanie błędów
  • Chaos w zamówieniach
  • Konieczność informowania każdego klienta indywidualne o cenach i rabatach
  • Trudność w obsłudze długoterminowych kontaktów
  • Brak spójnego procesu obsługiwania zapytań ofertowych i negocjacji cen
  • Czasochłonne tworzenie ofert dla klientów końcowych
  • Ograniczenie klientów do zamawiania produktów jedynie w godzinach pracy Waszej firmy
  • Pracochłonne raportowanie sprzedaży


Jeśli choć część problemów z powyższej listy jest bliska Twojej firmie, warto przyjrzeć się liście możliwości i funkcji Automico B2B, które pomogą Ci je rozwiązać.


  1. Zamówienia hurtowe online.
    Główny i najważniejszy element każdego systemu B2B. To on odpowiada za możliwość prowadzenia sprzedaży przez Internet 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki nim Twoi handlowcy mogą przyjmować ręcznie zamówienia od klientów premium, a także zautomatyzować zamówienia masowe. Oznacza to także wyeliminowanie błędów generowanych przy przepisywaniu pozycji. Klienci zyskują przejrzystą i łatwą w obsłudze platformę zakupową, w której mogą robić zakupy jak chcą i kiedy chcą. Sklep dostosowany jest także do urządzeń mobilnych.


  2. Integracja z systemem handlowo–magazynowym.
    Synchronizacja danych sprawia, że wszystkie zamówienia złożone w platformie B2B pojawiają się w programie handlowym w sposób całkowicie automatyczny. Do transferowanych informacji należą cenniki i indywidualne rabaty oraz dokumenty finansowe, np. faktury. System bez ingerencji pracowników obustronnie wymienia dane dostępnych produktów, usług, a także Twoich kontrahentów i zamówień. Automico B2B zapewnia sprawdzone, gotowe integracje z popularnymi systemami ERP.

  3. Zintegrowana baza dokumentów.
    Wszelkie faktury i zamówienia przechowywane są w jednym miejscu w systemie. Pracownicy mają do nich ułatwiony dostęp, dzięki intuicyjnej wyszukiwarce. To oznacza koniec z chaosem w dokumentach. Dzięki opisanej powyżej integracji z programem handlowym dokumenty są zawsze aktualne. Co ważne, z platformą B2B Twoi także klienci zyskują dostęp do swoich faktur i zamówień. Bezpośrednio z poziomu panelu klienta.


  4. Ogłoszenia i newslettery.
    Z platformą B2B Twoi handlowcy nie muszą martwić się o informowanie o ofertach specjalnych pojedynczych klientów. Wbudowana funkcja tworzenia i wysyłania ogłoszeń to doskonały sposób na udostępnianie spersonalizowanych przekazów marketingowych. Z Automico B2B w prosty sposób utworzysz segmenty klientów, precyzując tym samym poszczególne grupy odbiorców swoich promocji.

  5. Wbudowana obsługa zapytań ofertowych.
    Doskonały sposób na problemy z bałaganem w ofertowaniu. Wraz z tą funkcją klienci zyskują możliwość składania zapytań ofertowych, które następnie przetwarzają Twoi handlowcy. Po rozpatrzeniu taka oferta może być automatycznie przekształcona w zamówienie. Taki proces ofertowania bardzo mocno wpłynie na zmniejszenie czasu obsługi klienta przy jednoczesnym wzroście jakości.


  6. Ofertowanie klientów końcowych.
    Szczególnie istotna funkcja w kontekście skutecznego budowania lojalności klientów. Dlaczego? Ponieważ pozyskiwanie nowych klientów jest z reguły droższe od utrzymania obecnych. Twoi kontrahenci będą mogli ofertować swoich własnych klientów. Wybierając produkty z systemu przygotują propozycję bez wysiłku, w klika minut. Obsługa tego typu ofertowania to gwarancja oszczędności czasu handlowców, a także dodatkowa motywacja dla klientów do większych zakupów.

  7. Raporty sprzedażowe.
    Z Automico B2B otrzymujesz wyniki sprzedażowe jak na dłoni. Są generowane automatycznie i w mgnieniu oka. Dane pochodzące z analizy raportów pomogą Twojemu zespołowi podejmować najlepsze decyzje biznesowe. Nasza platforma B2B oferuje zestawienia nie tylko w zakresie sprzedaży, ale także zachowań klienta. Dowiesz się dzięki nim między innymi, jakie produkty kupowane są najczęściej, którzy klienci składają najwięcej zamówień oraz co zawierają bieżące koszyki użytkowników sklepu. Raporty w Automico B2B to zawsze aktualna wiedza o sprzedaży i klientach dostępna na wyciągnięcie ręki.

Jakie problemy platforma B2B rozwiąże w Twojej firmie?


Platforma B2B to potężne narzędzie, które rozwiąże wszystkie wyżej opisane problemy. I więcej. Jeśli na liście nie znalazłeś tematu, z którym boryka się Twoja firma, skontaktuj się z nami. Sprawdzimy, jak nasz system może wesprzeć w Twoim przypadku.