Dzień kobiet – jak wykorzystywać święta w branży B2B

Nie jest tajemnicą, że z okazji wszelkiego rodzaju świąt ludzie kupują więcej. Dotyczy to nie tylko produktów codziennego użytku, ale także dóbr luksusowych – prezentów i upominków. Idealnym przykładem takiego święta jest Dzień Kobiet. Chcąc zadowolić swoje drugie połówki Panowie często decydują się na zakup prezentu.

Nie daj się zaskoczyć

Przezorny zawsze ubezpieczony – to przysłowie powinno przyświecać każdemu przedsiębiorcy, niezależnie od branży. Dla przykładu – prowadząc hurtownię z kosmetykami, nie sposób zapomnieć o Dniu Kobiet. Co roku na początku marca perfumy, środki do pielęgnacji ciała i inne artykuły kosmetyczne sprzedają się najlepiej. Aby nie zostać w tyle upewnij się, że Twój magazyn jest odpowiednio zaopatrzony, a kanały dystrybucji nie są przeciążone. Unikniesz dzięki temu opóźnień i przestojów. Wiedząc, że Twoi partnerzy będą sprzedawać więcej w związku z Dniem Kobiet warto zaproponować im dodatkowe dostawy, lub specjalne oferty rabatowe. Możesz do tego wykorzystać rozwiązania proponowane przez platformy B2B. Wykorzystując ofertowanie przygotujesz atrakcyjne dokumenty PDF, które otrzymają Twoi partnerzy. Warto zadbać o wystarczającą dostępność Twoich produktów w tym dniu. W ten sposób Ty zarobisz więcej, a z końcem dnia półki w sklepach nie będą świecić pustkami.

Nie przegap już żadnej okazji. Wypróbuj najlepszą platformę B2B na rynku.

Wypróbuj za darmo przez 30 dni. Zero zobowiązań, bez karty kredytowej.

Jak robi się zakupy na Dzień Kobiet?

Badania pokazują, że około 81% mężczyzn ma zamiar kupić coś bliskiej osobie, wydając średnio 60 zł jednorazowo, natomiast panowie w wieku 25–39 na prezenty wydają aż 81 zł (źródło: Barometr Providenta: Dzień Kobiet w portfelu mężczyzny). Wobec tego będąc dostawcą produktów dla sklepów, należy być przygotowanym na gwałtowną zmianę zapotrzebowania. W związku z tym w dzisiejszym wydaniu opowiemy o tym, jak nie dać się zaskoczyć gorączce świątecznych zakupów oraz jak umiejętnie wykorzystać potencjał takich świąt, wykorzystując rozwiązania e-commerce. Na przykładzie Dnia Kobiet pokażemy co robić, aby taki wyjątkowy dzień pomógł budować pozytywne relacje z klientami biznesowymi i zaowocował wzrostem sprzedaży.

Przygotuj specjalną ofertę

Każde święto jest znakomitą szansą na przeprowadzenie kampanii marketingowej. Sukces takich przedsięwzięć zależy w dużej mierze od skutecznego dobrania strategii. Załóżmy, że prowadzisz hurtownię ze strojami kąpielowymi, lub artykułami do makijażu. Chciałbyś, aby sklepy sprzedały jak najwięcej Twoich produktów w ciągu Dnia Kobiet? Wykorzystując system B2B możesz zaplanować kampanię mailingową, którą skierujesz do wybranych odbiorców. Na jakiś czas przed świętem kompletujesz ofertę, którą przesyłasz do wybranej przez siebie grupy klientów. Możesz utworzyć grupę odbiorców kampanii na podstawie różnych atrybutów i cech. Mogą to być nowi klienci, lub ci z długą historią współpracy, duże sklepy hurtowe, lub punkty detaliczne. Platforma B2B umożliwia także wprowadzanie własnych atrybutów i przypisanie do nich wartości. Chcesz poinformować swoich klientów o wyjątkowej ofercie jaką przygotowałeś na ten specjalny dzień? Wiadomość z rabatem i specjalną ofertą możesz umieścić na ich pulpicie. Dzięki temu zobaczą ją od razu po zalogowaniu do systemu i będą wiedzieć, jakie produkty podlegają zniżce. W ten sposób upewnisz się, że nikomu nie umknie informacja o wyjątkowej okazji.

Jak przygotować skuteczny mailing?

Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i sprawić, że zapozna się z ofertą należy przygotować komunikat w profesjonalny i odpowiednio dobrany sposób. Zależnie od okazji formuła będzie inna, jednak istnieją pewne uniwersalne zasady, którymi powinieneś się kierować tworząc kampanię mailingową:

  • Informacja musi być ciekawa i przybrać formę newsa.
  • Prosty przekaz – pisz konkretnie i krótko.
  • Przejrzysty układ graficzny – wszystko musi być widoczne na pierwszy rzut oka
  • Odnośnik Call To Action – pozwól przejść do zakupu bezpośrednio z treści maila.
  • Zaoferuj coś specjalnego – tylko dla odbiorców tej wiadomości, spraw by poczuli się wyjątkowi.

Bądź na bieżąco i wykorzystuj okazje

Dzień Kobiet posłużył tutaj jako przykład, ale oczywiście każde inne święto może być okazją do przeprowadzenia takich działań. Kluczową kwestią jest trzymanie ręki na pulsie i planowanie strategii z wyprzedzeniem. Jeśli zdecydujesz się przeprowadzać tego typu kampanię przy okazji innych świąt, możesz zarządzać planowaniem tychże kampanii przy użyciu systemu CRM. Utworzyć tam zadanie powinieneś na długo przed terminem święta. Przypisz do niego odpowiedzialne osoby i wykorzystując kalendarz zaplanuj spotkania zespołu. Wyznacz cele główne i cele operacyjne. W ten sposób możesz być spokojny, że całe przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w terminie i bez niepotrzebnego stresu.

W ostatnich latach szczególnie dużą popularność zdobywa Real-Time Marketing, który polega na błyskawicznym reagowaniu na bieżące wydarzenia w przestrzeni publicznej i odnoszeniu się do aktualności. Tworzenie interesujących treści nawiązujących do tych wydarzeń pozwala zachęcić odbiorców do zapoznania się z ofertą.

Wykorzystanie tej metody w branży B2B zależy w dużej mierze od profilu działalności, ale niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu warto wykorzystywać okazje, jakie dają święta. Integrują one wokół siebie dużą część społeczeństwa i dają możliwość dotarcia zarówno do dużych mas odbiorców, jak i do konkretnych i spersonalizowanych grup. Zależnie od tego jaki produkt, czy usługę oferujesz, będą Cię interesować różne święta. Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Wielkanoc, Wszystkich Świętych – każde z nich daje możliwość opracowania indywidualnej strategii dla biznesu B2B. To, jak wykorzystasz te możliwości, zależy od inwencji twórczej i kreatywności Twojego zespołu, ale niezależnie od tego, jakie działania podejmiesz, platforma B2B będzie wspierać Cię przy ich realizowaniu.

Analiza rezultatów i wnioski

Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty warto wykorzystać jednocześnie system CRM i platformę B2B. W ten sposób umożliwisz sobie nie tylko sprawną obsługę swoich partnerów, zadbasz o relacje z nimi, ale także będziesz miał dostęp do wielu raportów. Pozwolą Ci one analizować rezultaty działań i ocenić, jakie z nich okazały się najbardziej skuteczne. Takie połączenie pozwoli koordynować działaniami na każdym etapie procesu. Począwszy od planowania i określania celów, przez realizację aż do raportowania rezultatów.

Nie przegap już żadnej okazji. Wypróbuj najlepszą platformę B2B na rynku.

Wypróbuj za darmo przez 30 dni. Zero zobowiązań, bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje