Jak przygotować się do wdrożenia platformy B2B?
Każdy, kogo czeka wdrożenie platformy B2B, powinien zapoznać się z podstawowymi informacjami na ten temat, bowiem tylko prawidłowo przeprowadzony proces wdrożenia przyniesie oczekiwane korzyści.
Warto się o to postarać, ponieważ korzyści płynących z wprowadzenia systemu B2B w firmie jest naprawdę sporo. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, dotyczące wdrożenia platformy B2B.
Czym jest platforma B2B i po co z niej korzystać?
Wdrożenie platformy B2B przynosi bardzo wymierne korzyści, w tym znaczną redukcję kosztów, ale także wzrost zadowolenia i komfortu klientów czy zwiększenie kontroli nad rabatami czy indywidualnymi cennikami dla partnerów (które w sektorze B2B są codziennością).
Wśród najważniejszych korzyści płynących z wdrożenia platformy hurtowej należy wymienić:
- skuteczniejsze zarządzanie informacjami o towarach, cenach i rabatach,wyeliminowanie ograniczeń czasowych – sprzedaż 24/7,
- oszczędność czasu handlowców,
- monitorowanie aktualnych stanów magazynowych (integracja),
- swoboda – zarówno dla pracowników firmy, jak i jej klientów.
Przetestuj platformę B2B przed wdrożeniem. Usprawnij swój biznes.
Pełen miesiąc bezpłatnych testów. Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.
W jaki sposób mogę zmniejszyć koszty obsługi klienta B2B?
Przede wszystkim postaw na usprawnienie komunikacji z klientami, którzy dzięki platformie B2B będą mieli stały dostęp do ważnych dla nich informacji. Dodatkowo, jeśli zapewnisz swoim klientom komfort i oszczędność czasu podczas dokonywania zakupów hurtowych, będą oni chętniej z niej korzystać.
Samoobsługa klienta B2B – zamawianie produktów w skali hurtowej nie wymaga zaangażowania handlowca. Kontrahent, korzystając z panelu klienta, wybiera produkty i zamawia je, bez konieczności dzwonienia lub wysyłania osobnych wiadomości.
Oszczędności przyniesie Ci zarówno łatwiejsza komunikacja z klientami (a tym samym większa szansa na dłuższą współpracę), jak i usprawnione procesy sprzedażowe. Co więcej, wdrożenie platformy B2B zapewni Ci większą kontrolę nad działaniami realizowanymi w Twojej firmie — zyskasz bowiem nieograniczony dostęp do wszystkich istotnych dla Ciebie danych.
Wdrożenie platformy B2B — co powinienem wiedzieć?
Poniżej przestawiamy wskazówki, przydatne podczas przygotowywania się do wdrożenia systemu B2B w firmie. Jeżeli zależy Ci na rozwoju Twojego biznesu i zwiększeniu wyników sprzedaży, to znalazłeś się w odpowiednim miejscu! Sprawdź, co stanowi podstawowy cel wdrożenia platformy B2B oraz jakie problemy pomoże Ci ona rozwiązać. Dowiedz się, jakie cechy powinna posiadać osoba odpowiedzialna za wdrożenie platformy B2B. I w końcu — poznaj wskazówki, które pomogą Ci zachęcić klientów do korzystania z Twojej hurtowni online!
Postaw diagnozę
Przed wdrożeniem każdego systemu informatycznego należy się zastanowić, co sprawiło, że taka myśl pojawiła się w Twojej firmie. Z pewnością zauważyłeś, że niektóre procesy można usprawnić, a brak odpowiedniego oprogramowania biznesowego utrudnia to zadanie.
Zanim wdrożysz platformę B2B postaraj się zdiagnozować najważniejsze problemy, z którymi boryka się Twoja firma i zastanów się, w jaki sposób dobry system B2B je rozwiąże.
Zanim przejdziesz do następnego kroku, postaw sobie cel, który chcesz osiągnąć za pomocą danego rozwiązania. Przykładowymi celami wdrożenia platformy B2B są:
- usprawnienie procesów sprzedażowych,
- redukcja kosztów obsługi klienta,
- poprawa komunikacji z klientami,
- oszczędność czasu pracowników.
Wybierz dostawcę
Wiedząc już, jakie wymagania stawiasz przed systemem, czas na wybór odpowiedniego dostawcy oprogramowania. To ważne, aby wybrać solidnego dostawcę, z doświadczeniem przy podobnych projektach. Dzięki temu możesz mieć pewność, że współpraca przebiegnie pomyślnie i bez zgrzytów.
Należy także sprawdzić, czy dany dostawca jest w stanie zapewnić płynną i bezkonfliktową integrację z używanym już przez Twoją firmę oprogramowaniem, np. programem magazynowo-handlowym.
Zdobądź wiedzę i umiejętności
Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za wybór i wdrożenie platformy B2B, musisz najpierw poznać jej funkcje i możliwości. Ty w pierwszej kolejności musisz potrafić z niej korzystać. Czasem wystarczy zapoznać się ze stroną internetową danego produktu, lecz przy większych projektach konieczna będzie prezentacja lub szkolenie organizowane przez dostawcę. Podczas takiego szkolenia przedstawiciel firmy, którą wybrałeś, odpowie na wszystkie Twoje pytania i rozwiąże ewentualne wątpliwości.
Ważne: podczas prezentacji warto przeprowadzić symulację rzeczywistych procesów, które zachodzą w Twojej firmie. Dzięki temu zweryfikujesz, czy wdrożenie platformy B2B od danego dostawcy odpowiada na rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstwa.
Zacznij korzystać
W tym momencie stawiasz pierwsze kroki w samodzielnej obsłudze systemu. Odpowiednio dobrana platforma B2B nie powinna być skomplikowana, a korzystanie z niej uciążliwe. Świetnym rozwiązaniem są platformy dostępne online (np. system B2B w chmurze), których obsługa jest łatwa i przyjemna, a ich interfejs często przypomina proste strony internetowe.
Na tym etapie niezwykle ważne jest, aby Twoi klienci zaczęli korzystać z platformy podczas zamawiania produktów. Jak to zrobić? Podpowiadamy w tym artykule.
Poznaj wszystkie możliwości
Wdrożenie platformy B2B do sprzedaży hurtowej to nie tylko podstawowe rozwiązania takie jak automatyzacja sprzedaży, czy panel klienta. Wiele rozwiązań posiada rozbudowane funkcje B2B, które służą wsparciu przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach (np. komunikacji z klientami i zarządzania informacjami). Wykorzystanie tych funkcji może znacząco przyczynić się do osiągnięcia postawionych przed wdrożeniem platformy B2B celów.
Szukasz większego systemu B2B? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system B2B z dużym systemem ERP?
Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla klientów, którzy oczekują więcej.
Przetestuj platformę B2B przed wdrożeniem. Usprawnij swój biznes.
Pełen miesiąc bezpłatnych testów. Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.