System B2B – przygotuj najlepszą ofertę dla klientów biznesowych
Otoczenie biznesowe każdej firmy zmienia się nieustannie. Rozważny przedsiębiorca to taki, który potrafi przystosować ofertę produktową swojej firmy do zmian oczekiwań i potrzeb klientów. Klienci cenią sobie profesjonalną obsługę, która możliwie najlepiej odpowiada na ich wymagania. Takie podejście pozwoli utrzymać odpowiednie relacje między Twoją firmą i wszystkimi jej partnerami. System B2B umożliwia efektywne osiągnięcie tego celu.
System B2B – nowe możliwości na rynku przedsiębiorstw
Wartość polskiego rynku elektronicznego sektora B2B w 2021 r. wyniosła już ok. 450 mld zł, a najnowsze badania wskazują, iż czeka ją dalszy wzrost. Tak ogromny potencjał rozwoju wymusza wprowadzanie rozwiązań informatycznych, które pozwolą zoptymalizować handel między przedsiębiorstwami już dziś – na wzór sektora sprzedaży klientom indywidualnym. Partnerzy biznesowi wymagają jednak zupełnie innego podejścia niż klienci indywidualni. Wysoce cenią sobie oni przede wszystkim wygodny sposób dotarcia do oferty produktowej, co w sklepach internetowych na rynkach elektronicznych stanowi dziś fundamentalny standard.
System B2B gwarantuje im dostęp do informacji o Twoich produktach i usługach na każdym urządzeniu, o każdej porze i w dowolnym miejscu na świecie; wystarczy dostęp do Internetu. Nie jest wymagane nawet instalowanie żadnych aplikacji, gdyż całe oprogramowanie dostępne jest z poziomu przeglądarki (SaaS).
Główna różnica między sektorem B2C a B2B (sprzedaż klientowi indywidualnemu a biznesowemu) polega przede wszystkim na wysokim koszcie pozyskania klienta w branży business-to-business. Rynek przedsiębiorstw w handlu opiera się bowiem na wielu różnych czynnikach, aktywnym wykorzystywaniu technik negocjacyjnych i stałej analizie ofert różnych firm. Niejedno branżowe case study wskazuje, że największy sukces osiągają właśnie te podmioty, które uzyskują najwyższe wskaźniki retencji kontrahentów. Dobry system B2B to narzędzie, które skutecznie wesprze Cię w prezentacji oferty swojej firmy i wyposaży w dodatkowe narzędzia zwiększające komfort klientów (jak np. wyszukiwarka czy możliwość dodawania podobnych i powiązanych produktów). Wszystko po to, by kontrahenci mogli poczuć, że ich wymagania są doskonale odczytywane przez Twoją firmę.
Twórz profesjonalne oferty B2B w kilku kliknięciach. Wypróbuj system B2B.
Darmowe testy przez cały miesiąc. Zero zobowiązań. Bez karty kredytowej.
Oferta, która sama się prezentuje
System B2B gwarantuje możliwość doskonałej, nieustannej prezentacji swojej oferty klientowi. To jednak nie wszystko. Dzięki nowoczesnemu interfejsowi klient w ofercie zobaczy przejrzyste opisy i prezentacje produktów. Widok pulpitu klienta można dostosować do własnych potrzeb i pokazać tam klientowi najnowsze promocje lub specjalne rabaty. Przygotowanie systemu B2B w taki sposób, jaki spodoba się Twoim klientom sprawi, że praca z nim będzie łatwa i przyjemna. Dzięki temu partnerzy polubią zakupy hurtowe właśnie w Twojej firmie.
Tworzenie e-katalogów jest kolejnym rozwiązaniem, które zasługuje na miejsce wśród niewątpliwych zalet systemu B2B. Prowadząc sprzedaż hurtową niezwykle istotne jest, by móc zaprezentować ofertę produktową nie tylko obecnym kontrahentom, ale też by docierać do przyszłych potencjalnych klientów biznesowych. Dzięki Automico możesz udostępnić część informacji dotyczącej swojej oferty B2B także dla niezalogowanych użytkowników. W ten sposób osoby zainteresowane wejściem we współpracę mogą łatwo sprawdzić, jakie produkty dostarcza Twoja firma i co wyróżnia Twoją ofertę.
Odpowiadaj na bieżące potrzeby
Przejawem automatyzacji sprzedaży w systemie B2B jest możliwość generowania zapytań ofertowych przez Twoich klientów. System umożliwia im generowanie takich dokumentów, kiedy tylko zechcą. Trafiają one następnie do działu sprzedaży i poszczególnych przedstawicieli handlowych, którzy będą je rozpatrywać. Z rozpatrzonych zapytań bardzo łatwo można wygenerować finalne zamówienia. Dzięki temu cały proces robienia zakupów staje się prosty i przejrzysty na każdym etapie zarówno dla klientów, jak i dla pracowników.
Jak jeszcze możesz usprawnić zakupy na rynku elektronicznym?
Chcąc jeszcze bardziej ulepszyć ofertę B2B, warto skierować kroki w stronę jej personalizowania. System B2B pozwala na przygotowanie indywidualnych cenników dla każdego klienta biznesowego. Dzięki indywidualnym rabatom i profilom klientów, pracownicy działu sprzedaży mogą traktować każdego z nich wyjątkowo. Zakładając, że każda firma ma inne wymagania i inne priorytety, można dojść do wniosku, że dla każdej należy przygotować osobną ofertę produktową.
Co jednak jeśli mamy kilkuset różnych kontrahentów? Przygotowanie idealnej oferty dla każdego z nich mogłoby się okazać wręcz niemożliwe do wykonania. Naprzeciw wychodzi system B2B, który pozwala wprowadzić profile klientów. Dzięki temu z łatwością podzielisz wszystkich partnerów na kilka różnych grup. Przykładowo, można utworzyć takie profile jak hurtownie, małe sklepy, supermarkety i sklepy specjalistyczne. W ten sposób możesz zarządzać rabatami i cennikami dla całych grup, a Twoi pracownicy mogą zająć się tym, co naprawdę ważne – budowaniu relacji z klientami.
Pozostałe korzyści, jakie wiążą się z użytkowaniem systemu B2B
Po pierwsze, korzystanie z systemu B2B pozwoli zmniejszyć koszty prowadzenia każdej transakcji – zarówno mniejszym, jak i dużym sklepom. Eliminacja barier geograficznych, łatwiejsze nawiązywanie kontaktów handlowych i mniejsza liczba osób zaangażowanych w proces to znaczące oszczędności dla firmy. Poza tym, system B2B pozwala jednocześnie standaryzować i automatyzować proces robienia zakupów, pozostawiając możliwość dowolnego personalizowania oferty klientowi. Ułatwia także przedsiębiorcy kontrolę wydatków i planowanie budżetu, dzięki podsumowaniu transakcji i raportom dla każdego klienta.
System B2B posiada także rozbudowany moduł obsługi dokumentów – od faktur, przez zapytania ofertowe, aż po kontrakty czy umowy). Dzięki temu możesz mieć podgląd na bieżące zaległości i zobowiązania wobec partnerów.
Platforma B2B umożliwia administratorowi wygodne zarządzanie uprawnieniami. Może on udzielać dostępu do danych tylko określonym osobom i zabezpieczać dane przed usunięciem przez osobę nieupoważnioną. Ustala też zakres dostępności informacji dla klientów, dzięki czemu ma kontrolę nad wszystkim, co zobaczą w systemie, np. wybrane elementy oferty produktowej.
Na rynku przedsiębiorstw niezwykle istotne jest także monitorowanie wszystkich aktywności zakupowych oraz dostęp do pełnej historii i dokumentacji każdej transakcji. Zbierając tą wiedzę może szczegółowo analizować decyzje zakupowe klientów i na tej podstawie przygotować lepiej dopasowaną ofertę.
Polecamy także:
- System B2B a B2C – najważniejsze różnice
- Sklep B2B. Co możesz dać swoim klientom?
- 8 sposobów na promowanie Twoich produktów w sprzedaży B2B
Twórz profesjonalne oferty B2B w kilku kliknięciach. Wypróbuj system B2B.
Darmowe testy przez cały miesiąc. Zero zobowiązań. Bez karty kredytowej.