8 sposobów na promowanie Twoich produktów w sprzedaży B2B

Techniki sprzedaży B2B w Internecie - wyróżnij swoją ofertę produktową

Sprzedaż produktów i/lub usług to podstawowy obszar aktywności niemal wszystkich działających na rynku przedsiębiorstw. W przeciwieństwie do handlu detalicznego, sprzedaż B2B opiera się na transakcjach zachodzących pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami. Podobnie jednak do kontaktów z klientem indywidualnym, również i w tym przypadku klienta biznesowego kluczowe jest zrozumienie potrzeb klientów i zadbanie o skuteczne działania marketingowe w sprzedaży hurtowej. W tym artykule poznasz 8 sposobów na wyróżnienie swojej oferty produktowej B2B. Ich praktykowanie jest niezbędne w celu poprawy procesu sprzedaży i trafienia do potencjalnych klientów.

Sprzedaż B2B a rola handlowca i Internetu

Proces sprzedaży towarów B2B może być prowadzony na kilka sposobów. Najbardziej rozpowszechnioną i skuteczną techniką sprzedaży jest forma face to face obsługi klienta przez zespół sprzdażowy, gdzie przedstawiciel handlowy jedzie do niego i na miejscu, bezpośrednio ustala warunki współpracy i wielkość zamówienia. Tutaj kluczowa jest rola handlowca, który powinien wykazać się fachową wiedzą i zrozumieniem potrzeb klienta. Umiejętne zbadanie zainteresowania podmiotu znajdującego się w procesie decyzyjnym w B2B to punkt wyjścia do przygotowania dobrej oferty obejmującej większe ilości produktów. W budowaniu trwałych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami pomocne na pewno będą też kompetencje miękkie – komunikatywność, zaangażowanie, wiarygodność i wiele innych.

Obecnie coraz większą popularność zdobywa jednak model sprzedaży B2B online, która oznacza przeniesienie zamówień klientów biznesowych do Internetu co często przekłada się na pozyskiwanie klientów. Dzięki cyfrowej zmianie w B2B handlowiec otrzymuje narzędzie, które dodatkowo go wspiera i pomaga, np. szybciej zapisać zamówienie w imieniu klienta. To też nowy sposób na komunikację i większa wygoda dla odbiorców, którzy mogą dokonywać zakupów 7 dni w tygodniu, o dowolnej porze, a nie tylko wtedy, gdy ich opiekun handlowy jest dostępny. Eliminowane jest tym samym największe wyzwanie w sprzedaży B2B, czyli dostępność oferty produktowej. W tym względzie rodzi się jednak pytanie – w jaki sposób należy zadbać o to, by produkt sprzedaży hurtowej był odpowiednio promowany i eksponowany również podczas zakupów B2B w Internecie?

Kontroluj przebieg sprzedaży B2B z Automico B2B.

Testuj przez cały miesiąc. Bezpłatnie. Bez jakichkolwiek zobowiązań.

Promocja oferty produktowej a sprzedaż B2B

Promowanie i wyróżnianie produktów w sklepie B2B online może przyjmować różne formy, jednak najważniejsza zasada polega na tym, by prowadzić jakikolwiek rodzaj promocji. Brak zadbania o odpowiednie eksponowanie swojej oferty może bowiem bardzo szybko doprowadzić do utraty klienta na rzecz konkurencji, która takie działania będzie prowadziła w swoim modelu sprzedaży. Funkcjonalność i wygląd sklepu B2B mają za zadanie przede wszystkim podnosić komfort zakupów B2B online i dzięki temu trafiać do dużej liczby klientów. Sprawne promowanie oferty produktowej to oczywiście nie tylko świetny sposób na zwiększenie współczynnika retencji kontrahentów, ale też na pozyskiwanie nowych klientów z wielu różnych źródeł oraz wpływ na cykle procesu sprzedaży towarów.

Rola sprzedaży B2B - atrakcyjna oferta produktowa dla klienta biznesowego

Kluczowym sposobem na promowanie produktów w sprzedaży B2B i ulepszenia działań marketingowych jest stworzenie atrakcyjnej oferty produktowej sprzedaży online. Nie od dziś wiadomo bowiem, że dobry produkt promuje się sam przez siebie. Ukazanie wartości oferty B2B zaczyna się więc już od samego opisu poszczególnych towarów, ich dokładnej specyfikacji i przykuwających uwagę zdjęć. Celem jest uatrakcyjnienie sklepu internetowego, a dodatkowo kierując się zrozumieniem potrzeb klienta dostarczasz swoim kontrahentom komplet informacji o produktach już na samym początku procesu sprzedaży. Cyfrowa zmiana w B2B realizowana dzięki Automico B2B umożliwia przygotowanie kartoteki towarów w taki sposób, by wszystkie te kluczowe informacje o produktach były dostarczane kontrahentom w każdej chwili procesu zakupowego(i w każdym miejscu).

Widok karty produktu w platformie do sprzedaży B2B.

Trzy zasady sprzedaży B2B - Indywidualne ceny, polityka promocyjna, integracja systemów B2B

Drugi najważniejszy sposób promowania produktów w nowoczesnej sprzedaży B2B to definiowanie indywidualnych cen dla klienta indywidualnego oraz prowadzenie własnej polityki promocyjnej. To działanie, dzięki któremu można poprawić proces sprzedaży, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Automico B2B oferuje szeroką integrację systemu B2B z systemami handlowo-magazynowymi, która umożliwia między innymi import promocji i rabatów przypisanych poszczególnym kontrahentom. Rabaty te mogą one przyjmować zarówno formę procentową (np. 10% na określoną część oferty) lub wartościową (np. rabat w wysokości 500 zł na dany produkt). Indywidualne ceny, w przypadku braku systemu ERP, w bardzo łatwy sposób można dodać również ręcznie po stronie sklepu B2B lub zaimportować je z pliku. Tego typu promocje pozwalają w łatwy sposób zwrócić uwagę na wybrane produkty lub grupy produktów, zwiększyć konwersję sprzedaży klientowi oraz pozytywnie wpłynąć na lojalność kontrahentów, co pozytywnie wpływa na każdy etap procesu zakupu B2B.

Oferta produktowa w platformie do sprzedaży B2B.

Zasady sprzedaży B2B - banery reklamowe

Kolejnym sposobem wyróżniania oferty produktowej B2B jest eksponowanie produktów sprzedaży hurtowej za pośrednictwem banerów reklamowych. W Automico B2B takie banery widoczne są tuż po zalogowaniu – na stronie głównej kontrahenta – i pozwalają na wyszczególnienie elementów oferty, które są w danej chwili dla Ciebie najważniejsze. Również i w tym przypadku kluczem jest zadbanie o wizualną atrakcyjność banerów, np. za pomocą interesującej grafiki dopasowanej do potrzeb klienta i jego umiejscowienia w procesie zakupowym. Po kliknięciu w baner kontrahent może zostać przekierowany na konkretną kategorię produktów, do ich grup z określonym znacznikiem (np. “nowości”) czy też na wybrany landing page w ramach sklepu e-commerce B2B lub dowolnej zewnętrznej strony. Pełna responsywność banerów reklamowych zapewnia, że zawsze dostosowują się one do urządzenia, z którego w danej chwili korzysta Twój kontrahent, np. telefonu czy komputera.

Banery reklamowe w platformie do sprzedaży B2B.

Spełnij potrzeby klienta i postaw na panel B2B

Skuteczne techniki sprzedaży skupiają się również na promowaniu oferty produktowej w sklepie B2B poprzez wykorzystanie elastycznego panelu z polecanymi produktami. Kontrahenci zobaczą go zarówno na stronie głównej – tuż po zalogowaniu – jak i w samej ofercie Twojego sklepu, bezpośrednio nad standardową ofertą produktową. Lista promowanych w ten sposób produktów może się co jakiś czas automatycznie zmieniać, zawsze jednak będą to wybrane przez Ciebie elementy oferty. Pozwoli Ci to na ukierunkowanie procesu decyzyjnego i skupienie uwagi klientów na wybranych przez Ciebie obszarach (np. na nowych produktach) oraz wymierne zwiększenie sprzedaży przedsiębiorstwa.

Panel z promowanymi produktami w platformie sprzedaży B2B.

Atrakcyjna oferta firmy w platformie B2B Automico B2B.

Testuj przez cały miesiąc. Bezpłatnie. Bez jakichkolwiek zobowiązań.

Skuteczne techniki sprzedaży B2B

System Automico B2B wyposażony jest w funkcjonalne znaczniki, które umożliwiają kontrahentom sortowanie produktów B2B zgodnie z przypisanymi przez Ciebie tagami. Znaczniki te mogą być nazwane w dowolny sposób i obejmować wszystkie wybrane produkty lub usługi znajdujące się w Twojej ofercie produktowej. Klient znajdzie je zarówno w wyszukiwarce platformy, jak i bezpośrednio na karcie poszczególnych produktów.

  • Znacznik “PROMOCJA” umożliwia Twoim kontrahentom szybki dostęp do wszystkich elementów oferty produktowej, które aktualnie znajdują się na promocji. Prócz standardowego dostępu do filtrowania produktów objętych promocją z poziomu listy znaczników, klienci mogą również wpisywać je w wyszukiwarkę sklepu B2B, co pozwoli im na szybkie dotarcie do interesujących ich produktów.

  • Znacznik “NOWOŚĆ” informuje Twoich kontrahentów o wszystkich nowych produktach w ofercie produktowej. W dziedzinie jaką jest sprzedaż B2B szczególne znaczenie ma przede wszystkim dla tych towarów, które dopiero co wchodzą na rynek. Znacznik “nowość” zapewni im w takiej sytuacji najwyższą możliwą sprzedaż w Twoim sklepie już od samego momentu wprowadzenia ich do oferty produktowej.

    Znaczniki nowość i promocja w platformie sprzedaży B2B.

Ogłoszenia i promocje produktów B2B w sprzedaży hurtowej

Skuteczna sprzedaż B2B, poza atrakcyjną ofertą produktową, powinna opierać się też na sprawnej i fachowej komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami by zwiększyć sprzedaż. Warto dostarczać klientom merytorycznej wiedzy z zakresu oferowanych produktów, by jako dystrybutor, budować w ich oczach wizerunek eksperta. Firma sprzedająca produkty może dzięki platformie B2B realizować zarówno komunikację marketingową, jak i sprzedażową.

Niezawodnym narzędziem służącym do tego celu jest panel z ogłoszeniami i aktualnościami. Dzięki niemu, z poziomu odrębnej podstrony z aktualnościami poinformujesz wybrane grup Twoich klientów o wszystkich najważniejszych promocjach i ofertach specjalnych. W ogłoszeniach dodasz nie tylko tekst, ale też dowolne media, takie jak obrazy, linki czy załączniki. Co ważne, do wybranych ogłoszeń możesz również przekierowywać ze wspomnianych wcześniej banerów reklamowych, promując sprzedaż B2B i zapewniając spójność komunikacji w Twojej firmie.

Ogłoszenia i aktualności w platformie sprzedaży B2B.

Sprzedaż B2B a marketing - spersonalizowany newsletter

Ostatni ze sposobów na promowanie oferty produktowej w sprzedaży B2B to personalizacja marketingu B2B za pośrednictwem skierowanego do wybranych klientów (lub ich grup) newslettera. Umiejętnie wykorzystana baza mailingowa to świetny sposób na przypomnienie o sobie kontrahentom i wykorzystanie innego kanału dotarcia, jakim jest e-mail. Sklep B2B pomoże Ci spersonalizować przekaz marketingowy, który zachęci odbiorców do zalogowania się do platformy e-commerce B2Bi zapoznania się z aktualną ofertą produktową.

Przygotowane specjalnie dla nich wiadomości zapewnią Twoim kontrahentom wszystkie informacje o pozycjach produktowych B2B, obecnych w sklepie promocjach czy też wszelkich istotnych zmianach. Wysyłka takiego newslettera odbywa się bezpośrednio z poziomu Automico B2B, tak więc nie ma konieczności angażowania w tym procesie jakichkolwiek innych platform czy systemów.

Newsletter w platformie sprzedaży B2B.

Jak prowadzić sprzedaż do klienta B2B w łatwy sposób?

Promocja i eksponowanie oferty firmy sprzedającej produkty w sprzedaży B2B może przyjmować wiele różnych form i sposobów. Niezależnie jednak od tego, na które z nich się ostatecznie zdecydujesz, najważniejsze zasada mówi, by po prostu w jakikolwiek sposób promować swoje produkty i usługi. Nie tylko pozwoli Ci to aktywnie walczyć z konkurencją, ale i pomoże w sprzedaży większej ilości produktów czy ogólnej lojalności Twoich kontrahentów.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o funkcjonalnościach naszej platformy sprzedażowej B2B lub porozmawiać o wdrożeniu narzędzia do poprawy procesu sprzedaży w Twojej firmie – zachęcamy do kontaktu. :) Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i wątpliwości oraz przedstawimy możliwości usprawnienia funkcjonowania Twojej firmy.

Polecamy również inne materiały dotyczące automatyzacji sprzedaż B2B w erze Internetu:

Prowadź skuteczną sprzedaż B2B z Automico B2B.

Testuj przez cały miesiąc. Bezpłatnie. Bez jakichkolwiek zobowiązań.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje