Platforma dla dystrybucji hurtowej B2B
Rozwiązanie dla Twojej branży
Platforma B2B dla dystrybucji hurtowej B2B
Automico B2B to platforma będąca kanałem dystrybucji do sprzedaży hurtowej. Jej zadaniem jest zautomatyzowanie procesu sprzedaży poprzez samoobsługę klienta B2B oraz odciążenie handlowców od nieefektywnego zbierania zamówień hurtowych oraz skupienie uwagi na pozyskiwaniu nowych klientów i zwiększeniu sprzedaży.
Platforma B2B wspiera usługi dystrybucji hurtowej takie jak:
- Sprzedaż hurtową do sklepów, hurtowni czy sieci handlowych
- Sprzedaż hurtową do klientów końcowych, która ma charakter cykliczny
- Lepszą widoczność łańcucha dostaw i sprzedaż hurtową do podmiotów, które są jego częścią
Klasyfikacja hurtowników – przykłady wspieranych branż
Zalety dystrybucji hurtowej z platformą B2B
- Samoobsługa klienta B2B i stały dostęp do oferty hurtowej
- Odciążenie handlowców (uwolnienie ich czasu) od telefonicznego i mailowego zbierania zamówień
- Eliminacja pomyłek występujących przy przepisywaniu zamówień
- Przyspieszenie obsługi klienta z nowym kanałem dystrybucji
- Dostarczenie klientom zawsze aktualnych informacji o cenach i stanach magazynowych
- Zautomatyzowanie procesu informowania o statusie rozliczeń
- Zapewnienie klientom dostępu do dokumentów (faktur i rozliczeń)
- Umożliwienie składania (i szybka realizacja) zapytań ofertowych
- Zautomatyzowanie przekazywania danych do systemu ERP, umożliwiające np. sprawniejsze zarządzanie magazynami
Co wyróżnia Automico B2B?
Jak w dystrybucji hurtowej B2B przebiega optymalizacja procesów zaopatrzenia?
Klient za pośrednictwem panelu zyskuje dostęp do aktualnej oferty hurtowej produktów z dedykowanymi dla niego cenami. System zarządzania dystrybucją hurtowników Automico B2B został wykonany w technice Responsive Web Design (RWD), dzięki czemu jego wygląd i układ automatycznie dostosowują się do rozmiaru okna przeglądarki. W ten sposób Twoi klienci mają stały dostęp do funkcji handlowych i mogą przeglądać atrakcyjną ofertę produktową na dowolnym urządzeniu (laptop, tablet, telefon). Technologia dostarczania oprogramowania typu SaaS (oprogramowanie jako usługa) umożliwia dostęp Twoim klientom 24h na dobę. W ten sposób procesy zarządzania dystrybucją hurtową działają samoistnie, nawet gdy Twoje biuro jest nieczynne.
Wybrane możliwości platformy od strony klienta
Klient może m.in.
- Przeglądać ofertę z dostosowaną do siebie polityką cenową i rabatową
- Składać zamówienia lub zapytania ofertowe
- Pobierać przeznaczone dla niego dokumenty (np. faktury)
- Kontaktować się za pośrednictwem komunikatora wbudowanego w platformę
- Szybko przygotować ofertę do klienta końcowego (dla swoich klientów)
Klient ma dostęp także do
- Listy swoich nieopłaconych faktur
- Aktualnych produktów oznaczonych jako promocyjne lub nowe
- Listy ogłoszeń
Wybrane możliwości platformy ze strony administracyjnej
- Obsługa procesu weryfikacji zapytań ofertowych oraz realizacji zamówień
- Wymiana danych z Twoim systemem ERP (np. Subiekt GT, Optima)
- Prezentacja oferty produktowej w trzech widokach
- Analiza sprzedażowa (raporty: ranking produktów, ranking kontrahentów, zamówienia w miesiącach, klienci logujący się, ale nie składający zamówień, struktura koszyków klienta i inne)
- Obsługa indywidualnej polityki cenowej i rabatowej dla grup kontrahentów
- Oznaczanie produktów i tworzenie list produktów (promocje, nowości)
- Funkcje handlowe, np. kredyty kupieckie
- Newsletter
- Procesy zarządzania dystrybucją B2B i B2C w jednym systemie
- Możliwość podpięcia własnej domeny
- Mobilny panel handlowca
- Składanie zamówień w imieniu klienta
- Obsługa zamówień, zapytań ofertowych i kontraktów
- Wiele kont dla jednego kontrahenta
- Baza kontrahentów wraz z historią współpracy
- Obsługa klienta międzynarodowego (wielojęzyczność i wielowalutowość)
- Dostęp do faktur i rozliczeń po stronie platformy
- Opakowania zbiorcze
- Wiele koszyków
- Szybkie ponawianie zamówień
- Możliwość ustawienia darmowej dostawy
- Moduł ogłoszeń
- Zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz komunikację marketingową
- Wsparcie windykacji - raportowanie nierozliczonych faktur
- Raportowanie wartości koszyków oczekujących
Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Automico B2B
Poznaj historię sukcesu naszego klienta z branży dystrybucji hurtowej.
Zapoznaj się z case studyWyzwania dystrybucji hurtowej, które pomożemy Ci rozwiązać
- Utrudniony dostęp klientów do oferty – konieczność samodzielnego informowania ich o indywidualnych cenach i rabatach
- Poświęcanie czasu na ręczne wprowadzanie zamówień do systemu ERP – występowanie pomyłek, literówek i nieporozumień
- Brak dostępu klienta do Twoich aktualnych stanów magazynowych i dostępnych produktów
- Brak narzędzia z zakresu usługi dystrybucji hurtowej, które pozwala Twoim klientom tworzyć oferty dla klientów końcowych
- Brak dostępu klienta do faktur i rozliczeń – konieczność samodzielnego informowania klientów
- Brak narzędzia do obsługi zapytań ofertowych i procesu negocjacji cenowych
- Problem z utrzymaniem lojalności klienta i obsługą kontraktów długoterminowych
Automico B2B to stale rozwijany system zarządzania dystrybucją hurtowników
Jesteśmy po to, aby wspierać Twój biznes i pomagać Ci go rozwijać. Tworzymy wyjątkowe rozwiązania dla firm działających w branży dystrybucji hurtowej. Pomagamy automatyzować sprzedaż i wspierać obsługę klientów biznesowych. Automico B2B jest systemem, który jest stale aktualizowany i rozszerzany o kolejne funkcjonalności. Jesteśmy w ciągłym kontakcie z naszymi klientami i rozwijamy system w oparciu o ich uwagi.
Chcesz rozwinąć usługi dystrybucji hurtowej?
Zobacz, jak platforma B2B sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.