Minimum logistyczne w platformie B2B
Zwiększaj wartość koszyków swoich klientów
Minimum logistyczne pełni niezwykle istotną rolę w procesie sprzedaży B2B, który realizowany jest z wykorzystaniem kanałów internetowych. W najprostszym tłumaczeniu stanowi ono minimalną wartość zamówienia, czyli wartość produktów lub usług znajdujących się w koszyku klienta biznesowego. Minimum logistyczne wyznacza najmniejszy możliwy poziom kwotowy zamówienia, które będzie mogło zostać złożone przez kontrahenta, a następnie zrealizowane. Pozwala w pełni kontrolować wartość zamówień składanych przez klientów i stanowi zachętę do dokonywania większych zakupów.
Minimum logistyczne w praktyce
- Konfiguracja: w prosty sposób zarządzasz konfiguracją, ustalając samodzielnie minimalny próg dostępnych zamówień.
- Koszyk klienta: za pomocą przejrzystych komunikatów informujesz klientów o zdefiniowanym minimum.
- Zamówienia: blokujesz składanie zamówień poniżej konkretnego poziomu kwotowego.
- Oferty: dajesz kontrahentom możliwość generowania zapytań ofertowych oraz ofertowania klientów końcowych niezależnie od minimum.
Korzyści minimum logistycznego
Kierownik dzięki minimum logistycznemu:
- Posiada pełną kontrolę nad wartością zamówień składanych przez klientów.
- W efektywny sposób zarządza zapasami oraz kontroluje procesy logistyczne.
- Redukuje koszty magazynowania dzięki większej rotacji produktów.
Handlowiec dzięki minimum logistycznemu:
- Nie musi obsługiwać drobnych zamówień składanych przez klientów.
- Może w prosty sposób sprawdzać efektywność działań promocyjnych.
- W szybszy sposób jest w stanie realizować ustalone plany sprzedażowe.
Kontrahent dzięki minimum logistycznemu:
- W jasny sposób jest informowany o minimalnym progu zamówienia.
- Bez żadnych przeszkód może składać zapytania ofertowe proponując ceny.
- Jest zachęcany do realizacji większych zamówień.
Poznaj inne funkcjonalności platformy B2B
Warto wiedzieć przed rozpoczęciem pracy
Minimum logistyczne to niezwykle przydatna, ale również prosta w konfiguracji funkcjonalność. Pracę z nią możesz rozpocząć tak naprawdę kilkoma kliknięciami, a pomóc Ci w tym może nasz materiał szkoleniowy, z którego dowiesz się:
- w jakim miejscu znaleźć ustawienia,
- jakie działania należy wykonać,
- jak ta funkcja działa w praktyce.
Zwiększaj wartość zamówień klientów dzięki minimum logistycznemu!
Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.