Analiza sprzedaży

Najważniejsze wskaźniki zawsze pod ręką


Raportowanie i analiza sprzedaży
w systemie B2B


W Automico B2B otrzymujesz pakiet raportów, które pomogą Ci monitorować najważniejsze wskaźniki, dotyczące Twojej sprzedaży i aktywności klientów na platformie. Zyskasz informacje, które pomogą Ci podejmować najlepsze decyzje. Analiza sprzedaży w platformie B2B jest wygodna, nie musisz poświęcać czasu na ręczne zbieranie danych, bo raporty tworzą się automatycznie. Są one też na bieżąco aktualizowane, więc masz pewność, że są zgodne z aktualnym stanem faktycznym.



Raporty sprzedażowe:

  • Sprzedaż netto wg pozycji (np. klientów, kategorii produktowej),
  • Sprzedaż netto wg pozycji (tylko moje),
  • Zamówienia wg pozycji (np. klientów, kategorii produktowej),
  • Zapytania ofertowe wg pozycji.

Analizy zachowań klientów:

  • Czas od ostatniego logowania użytkowników klienta,
  • Klienci logujący się ale nie składający zamówień,
  • Struktura koszyków klienta.



Struktura koszyków klienta



Raport udostępnia dane o koszykach klienta, wraz z informacjami o liczbie i wartości produktów, które się w nich znajdują. Identyfikacja wszystkich aktywnych koszyków klienta pomaga zarządzać ofertą produktową i prognozować sprzedaż. Twoi handlowcy widząc informację o koszykach oczekujących są w stanie skontaktować się z klientem i domknąć sprzedaż.





Czas od ostatniego logowania klientów



Raport udostępnia dane o ostatnim logowaniu użytkownika klienta. Dostępne są informację o kontrahencie, użytkowniku, dacie i godzinie logowania oraz o liczbie dni, które upłynęły. Dzięki temu masz informację o tym, którzy klienci nie są aktywni i możesz się z nimi skontaktować, aby poznać powód.




Klienci logujący się ale nie składający zamówień



Raport udostępnia dane o klientach, którzy logują się do Twojej platformy, lecz nie składają zamówień. Znajdziesz tam informacje o tym, ile dni minęło od ostatniego logowania oraz ostatniego zamówienia od danego kontrahenta. Handlowcy widząc takie zestawienie mogą skontaktować się z klientem i zaproponować mu inne warunki współpracy, aby zwiększyć sprzedaż.




Sprzedaż netto wg pozycji



To zestawienie poziomu sprzedaży pod kątem wybranych kryteriów. Mogą nimi być np. kontrahenci lub kategorie produktowe. Raport może więc ukazywać poziom sprzedaży względem kontrahentów lub względem danych grup produktów. Raport prezentuje sprzedaż na podstawie dokumentów sprzedaży (faktur).





Sprzedaż netto wg pozycji (tylko moje)



Raport udostępnia dane o poziomie sprzedaży pod kątem wybranych kryteriów. Mogą nimi być np. kontrahenci lub kategorie produktowe. Raport wyświetla wyniki ograniczone do firm, w których pracownik przypisany jest jako Główny Opiekun.




Zamówienia wg pozycji



To zestawienie ukazujące liczbę zamówień pod kątem wybranych kryteriów. Tymi kryteriami mogą być np. kontrahenci, kategorie produktowe lub czas. Raport może więc ukazywać liczbę względem danych kontrahentów, produktów lub w danym okresie.





Zapytania ofertowe wg pozycji



Raport udostępnia dane o liczbie i wartości zapytań ofertowych pod kątem wybranych kryteriów. Mogą nimi być np. kontrahenci lub wybrany okres. Raport wyświetla wartość lub liczbę zapytań ofertowych wg pozycji.





Pozostałe możliwości dostępne w panelu handlowca

Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz