Dlaczego system B2B powinien być zintegrowany z Twoim ERP?
Oprogramowanie B2B dla ERP jest narzędziem wykorzystywanym przez firmy by usprawnić i przyspieszyć komunikację między kontrahentem lub partnerem a przedsiębiorstwem. Celem portalu jest dostarczenie użytkownikom kluczowych informacji na temat produktów – dostępności, ceny, stanu magazynowego czy statusu zamówienia. Cały proces jest w pełni zautomatyzowany, więc pracownik nie musi pośredniczyć w pełnym cyklu.
Integracja systemu ERP z B2B pozwoli na szybkie i skuteczne przeniesienie danych dotyczących kontrahentów, stanów magazynowych, produktów czy rozliczeń. System zasilany jest stale aktualizowanymi danymi z systemu ERP, więc każda zmiana dotycząca stanów magazynowych lub polityki cenowej będzie widoczna w B2B po synchronizacji.
Platforma B2B posiada wbudowany automatyczny mechanizm eksportu zamówienia do systemu zewnętrznego, co pozwala na przepływ informacji również w drugą stronę. Ten proces odbywa się bez udziału użytkowników i w znacznym stopniu wpływa na oszczędność czasu.
Zintegruj swój ERP z platformą B2B już teraz! Wypróbuj Automico B2B.
Testuj przez 30 dni. Całkowicie bezpłatnie. Bez żadnych zobowiązań.
Co zagwarantuje Ci integracja B2B dla ERP:
- Podgląd faktur wystawionych w ERP,
- Podgląd stanów magazynowych,
- Podgląd rozliczeń z kontrahentami,
- Podgląd indywidualnych cen i rabatów kontrahenta nadanych w systemie ERP,
- Eksport zamówień do systemu ERP,
- Automatyczny import kontrahentów,
- Automatyczny import towarów i usług,
- Eksport nowych kontrahentów do programu handlowego wraz z pierwszym zamówieniem,
- Raporty sprzedażowe.
Integracja B2B dla ERP w praktyce
-
Baza klientów
Z systemu ERP pobierane są podstawowe dane o kliencie. Spośród nich wyróżnić można: nazwę firmy, NIP, adresy, a także informacje o zasadach współpracy (polityka rabatowa, forma płatności, poziom cenowy do którego klient jest przypisany). Dodanie nowego kontrahenta w systemie ERP skutkuje automatycznym przekazaniem go do systemu B2B w czasie rzeczywistym.
W przypadku dodania nowego kontrahenta w platformie B2B nowy kontakt nie jest synchronizowany z systemem ERP. Dlaczego? W takim oprogramowaniu często dodajemy całe bazy potencjalnych klientów, z którymi być może nigdy nie dojdzie do transakcji. Jeżeli dodany wcześniej do bazy platformy B2B klient złoży w niej zamówienie to zarówno klient, jak i nowe zamówienie zostaną przesłane do systemu ERP. Taki schemat działania synchronizacji pozwoli zachować porządek w bazie kontrahentów.
- Wgląd do faktur oraz płatności
Dzięki integracji platformy B2B z systemem ERP pracownik zyska dostęp do wszystkich faktur oraz rozliczeń swoich klientów. W łatwy sposób zweryfikuje, którzy z jego klientów mają opóźnienia w płatnościach.
-
Podgląd produktów i stanów magazynowych
Ważną częścią systemu jest składanie zamówień również przez przedstawiciela handlowego.
Dzięki integracji systemu ERP z platformą B2B handlowiec ma aktualną wiedzę na temat oferowanych produktów. W każdej chwili może sprawdzić stany magazynowe produktów i ceny dla wybranego kontrahenta.
Tworząc ofertę czy zamówienie system podpowie ceny, w których powinna być zrealizowana sprzedaż, uwzględniając poziom cenowy i ewentualny rabat przypisany do klienta. To sprawia, że handlowiec zaoszczędza mnóstwo cennego czasu.
-
Eksport zamówień do systemu ERP
Integracja B2B dla ERP to także wsparcie dla procesu obsługi zamówień. Złożone przez kontrahenta zamówienie w systemie B2B jest automatycznie eksportowane do systemu ERP.
Jeżeli Twoja dotychczasowa praca składała się z telefonicznego czy mailowego notowania zamówienia to teraz można zrobić to dużo prościej. Dział obsługi zamówień nie musi czekać, aż przedstawiciel zanotuje i wprowadzi wszystkie informacje do systemu. Korzystając z integracji między programami, zamówienie od razu trafia do ERP. Dział obsługi zamówień może w czasie rzeczywistym przygotować zamówienie do wysyłki. Skraca to niewątpliwie czas realizacji zamówienia, ale też pozwala uniknąć pomyłek przy przepisywaniu zamówień.
-
Raportowanie sprzedaży
Z każdej informacji w systemie możesz stworzyć i skonfigurować dowolny raport przedstawiający np. wyniki sprzedażowe, najczęściej kupowane produkty czy niezapłacone faktury. Więcej o raportowaniu dowiesz się klikając w ten link.
Jak wygląda proces standardowej integracji?
Integracja działa w czasie rzeczywistym. Nowe dane, przyrostowo przechodzą z systemu ERP do systemu B2B. Nowy kontrahent dodany w systemie ERP, nowa faktura czy nowy produkt synchronizują się automatycznie i pojawiają w systemie B2B.
Działa to także w drugą stronę – nowe zamówienie dodane w systemie B2B zostaje przekazane w czasie rzeczywistym do systemu ERP.
W przypadku, gdy wprowadzisz zmiany np. edycja opisu produktu czy edycja wystawionej wcześniej faktury w ERP, zostaną one pobrane do systemu B2B w trakcie np. synchronizacji nocnej albo o ustalonej godzinie.
Zintegruj swój ERP z platformą B2B już teraz! Wypróbuj Automico B2B.
Testuj przez 30 dni. Całkowicie bezpłatnie. Bez żadnych zobowiązań.
Chcesz przeczytać więcej na temat platform B2B? Sprawdź inne nasze wpisy - poruszaliśmy, między innymi, następujące tematy: