Analiza sprzedaży

Zawsze podejmuj trafne decyzje dzięki raportom i wskaźnikom

Raportowanie i analiza sprzedaży w systemie B2B

W standardzie Automico B2B otrzymujesz pakiet raportów, dzięki którym możesz na bieżąco monitorować, prognozować i reagować na zmiany najważniejszych wskaźników dotyczących Twojej sprzedaży i aktywności klientów na platformie. Nasze raporty w każdej chwili umożliwią Ci wgląd w informacje, które wspomogą Cię w podejmowaniu najlepszych decyzji: od dokładnego planowania, przez wydajne budżetowanie, aż po prognozowanie przyszłych wyników.

Analiza sprzedaży w panelu handlowca B2B.

Nowoczesna technologia platformy Automico B2B umożliwia wygodne korzystanie z wbudowanych dashboardów, dostęp do statystyk sprzedaży w czasie rzeczywistym oraz łatwe generowanie interesujących Cię raportów (lub zlecanie tego nam). Dzięki sprawnemu śledzeniu zachowań klientów w łatwy sposób możesz nie tylko personalizować ich doświadczenia zakupowe, ale także analizować historię w celu przeprowadzania prognoz umożliwiających zwiększenie sprzedaży.

Jako właściciel platformy, to Ty definiujesz jakie raporty i analizy chcesz widzieć na swoim głównym pulpicie zarządzania sklepem. Dzięki komfortowej analizie sprzedaży w Automico B2B nie musisz tracić czasu na ręczne zbieranie i wprowadzanie poszczególnych danych – raporty tworzą się bowiem automatycznie. Co więcej, są one na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu zawsze masz pewność, że są zgodne z aktualnym stanem faktycznym.

Analiza sprzedaży według poszczególnych pozycji

Jednym z najważniejszych raportów platformy Automico B2B jest analiza poziomu sprzedaży pod kątem wybranych kryteriów – mogą nimi być na przykład poszczególni kontrahenci lub kategorie produktowe. Dzięki temu w łatwy i przejrzysty sposób zobaczysz poziom sprzedaży w Twoim sklepie względem klientów lub danych grup produktów. Poziom sprzedaży w raporcie prezentowany jest na podstawie wszystkich dokumentów sprzedaży (faktur pobieranych z Twojego ERP lub systemu Synergius CRM), co gwarantuje pewność informacji oraz ich nieprzerwaną aktualność.

Analiza sprzedaży netto dzięki automatyczynym raportom.

W kontekście analizy sprzedaży istnieje również możliwość wyświetlania wyników ograniczonych jedynie do firm, w których Twój pracownik przypisany jest jako Główny Opiekun. Dzięki temu dowiesz się między innymi, który handlowiec ma najwyższą sprzedaż (a który najniższą) i będziesz w stanie odpowiednio popracować nad ich efektywnością.

Struktura koszyków klienta

Kolejnym z podstawowych raportów systemu Automico B2B jest struktura koszyków klienta. Raport ten udostępnia wszystkie istotne dane dotyczące koszyków poszczególnych klientów – w tym informacje o rodzaju, liczbie i wartości produktów, które się w nich znajdują. Identyfikacja każdego z aktywnych koszyków Twoich kontrahentów umożliwia zarządzanie ofertą produktową platformy B2B oraz pomaga w prognozowaniu sprzedaży. Dzięki informacjom o oczekujących koszykach (kiedy klient nie złożył jeszcze zamówienia), Twoi handlowcy mogą skontaktować się   danym kontrahentem i poznać przyczynę wstrzymania transakcji – by potem finalnie domknąć sprzedaż, np. oferując klientowi odpowiedni rabat lub rozwiewając jego obawy.

Analiza sprzedaży - struktura koszyków klientów.

Sprawnie analizuj wyniki sprzedaży hurtowej!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Czas od ostatniego logowania klienta

Kolejny z raportów systemu Automico B2B udostępnia dane o ostatnich logowaniach na zarejestrowanych kontach użytkowników Twoich klientów. Umożliwia on wgląd w informacje o danym kontrahencie, użytkowniku, dacie i godzinie ostatniego logowania oraz o liczbie dni, które od tego czasu upłynęły. Dzięki temu posiadasz informacje o tym, którzy klienci nie są już aktywni na Twojej witrynie i od jak dawna – możesz więc skontaktować się z nimi, by poznać powód i zachęcić do wznowienia współpracy.

Analiza sprzedaży B2B.

Klienci logujący się ale nie składający zamówień

Na podobnej zasadzie działa kolejny raport platformy B2B, udostępniający informacje o tych kontrahentach, którzy logują się do Twojej witryny, jednak nie składają zamówień. Dzięki zestawieniu informacji o liczbie dni od ostatniego logowania w systemie oraz złożenia przez klienta ostatniego zamówienia, Twoi handlowcy mogą np. skontaktować się z danym kontrahentem, by zaproponować mu inne warunki współpracy i zwiększyć sprzedaż.

Analiza sprzedaży - wiedza o klientach nie składających zamówień.s

Zamówienia i zapytania ofertowe

Zamówienia oraz zapytania ofertowe należą do najważniejszych aspektów każdego sklepu internetowego. Dzięki raportom platformy Automico B2B zawsze będziesz miał dostęp do danych o liczbie zamówień oraz liczbie i wartości złożonych zapytań ofertowych pod kątem wybranych przez Ciebie kryteriów. Kryteriami tymi mogą być zarówno poszczególni kontrahenci, określone grupy produktowe czy wybrany okres czasu. Dzięki ciągłej i automatycznej aktualizacji danych zawsze będziesz mógł trzymać rękę na pulsie i dbać o optymalizację działań handlowych Twojej firmy.

Ze względu na specyfikę swojej branży lub działalności Twojego przedsiębiorstwa potrzebujesz raportu, którego nie znalazłeś w Automico B2B? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy w realizacji pomysłu i dalszym rozwoju Twojej organizacji.

Analizy i raporty

Z materiału dowiesz się:

  • jakie raporty oferuje Automico B2B,
  • gdzie odnaleźć raporty w systemie,
  • o czym mówią poszczególne raporty,
  • jak zarządzać parametrami w raportach.

Pozostałe możliwości Automico B2B dostępne w Panelu Handlowca:

Sprawnie analizuj wyniki sprzedaży hurtowej!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje