Hurtownia B2B – jak działa i czy się opłaca?
Prowadzenie sprzedaży B2B w tradycyjnej, stacjonarnej formie nie przynosi oczekiwanych korzyści? Chcesz poszerzyć obszar swojej działalności, a może poszukujesz narzędzia, które pozwoli Ci efektywnie budować i utrzymywać trwałe relacje z klientami? Poznaj hurtownię B2B i dowiedz się jak ona działa i czy jej wdrożenie jest opłacalnym posunięciem biznesowym.
Sprawdź, jak działa hurt B2B online. Przetestuj Automico B2B.
Sprawdzaj korzyści i możliwości. Za darmo przez cały miesiąc.
Hurtownia B2B – czym jest i jak działa?
Sprzedaż i realizacja zamówień B2B mogą być realizowane w tradycyjnej, stacjonarnej formie, ale coraz większą popularnością cieszy się sprzedaż internetowa. Jest to inna forma sprzedaży B2B, w której klient samodzielnie dokonuje zamówień za pomocą platformy online.
Hurtownia B2B to platforma, w której zarejestrowani klienci biznesowi mają możliwość dokonywania zakupów B2B z wykorzystaniem sieci. To nie tylko nowe miejsce kontaktu z obecnymi odbiorcami, ale także narzędzie ułatwiające dotarcie do nowych potencjalnych klientów.
Hurt B2B online a dostęp dla klientów
W zależności od celu jaki ma realizować hurtownia B2B w różny sposób można dobrać jej dostępność dla odbiorców. Wyróżnia się:
- hurtownie otwarte,
- hurtownie częściowo otwarte,
- hurtownie zamknięte.
Jak działają poszczególne opcje?
Hurtownia B2B charakteryzująca się otwartością sprawia, że dostęp do oferty sklepu posiadają wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzili witrynę. Częściowo otwarta hurtownia B2B powoduje, że oferta jest widoczna dla wszystkich, ale zablokowane zostają określone funkcje – np. można zobaczyć produkt, ale bez informacji o cenie i stanie magazynowym. Ich dostępność pojawia się dopiero po dokonaniu logowania na stronie sklepu B2B. Ostatnią możliwością jest całkowite zamknięcie hurtowni B2B, co sprawia, że podgląd na ofertę i możliwość składania zamówień B2B mają wyłącznie zalogowani użytkownicy. Z jednej strony może utrudniać to pozyskiwanie nowych odbiorców – nie będą oni mieli możliwości przejrzenia oferty sklepu. Z drugiej strony potrzeba oferty B2B i stałego dostępu do niej może wpływać na chęć założenia konta i przyczyniać się do poszerzania grona potencjalnych odbiorców.
Hurtownia B2B – co możesz zyskać?
Podejmując decyzję o zaangażowaniu w działalność sprzedażową w Internecie należy dobrze poznać korzyści wynikające z takiego kroku. Ich znajomość pomoże nie tylko w podjęciu rozsądnej decyzji, ale także w odpowiednim przygotowaniu klientów oraz pracowników na nowy sposób działania.
Na wdrożeniu platformy do sprzedaży internetowej zyskują wszyscy. Pracownicy handlowi otrzymują możliwość efektywniejszego wykorzystywania swojego czasu pracy. W procesie obsługi klienta B2B nie muszą mu towarzyszyć podczas dokonywania zakupu, a czas, który poświęciliby na to zadanie mogą wykorzystać na coś innego – budowanie relacji, pozyskiwanie klientów albo finalizację sprzedaży.
Kontrahenci mają pełną swobodę działania – nie ogranicza ich czas otwarcia hurtowni, godziny pracy handlowców czy czas przygotowania oferty B2B. Mogą dokonywać zakupów w dowolnym dla siebie miejscu i czasie z wykorzystaniem urządzenia z dostępem do Internetu.
Platforma B2B jest ogromną bazą wiedzy dla pracowników oraz klientów.
Informacje dla klientów:
- oferta produktowa,
- indywidualne ceny i rabaty,
- stany magazynowe,
- faktury,
- aktualności.
Informacje dla pracowników:
- kontrahenci,
- zamówienia,
- zapytania ofertowe,
- rozliczenia i faktury,
- raporty sprzedażowe.
Więcej o korzyściach panelu B2B możesz dowiedzieć się z naszego vloga.
Automatyzacja dzięki integracji z ERP
Integracja hurtowni B2B z programem handlowym jest niezbędna. Wprowadzenie automatycznego przepływu danych między dwoma systemami przyczynia się do usprawnień w realizacji zamówień B2B i innych codziennych działań. Nie ma konieczności wyznaczania pracownika, który będzie musiał ręcznie przepisywać poszczególne zamówienia między systemami.
Wdrożenie Automico B2B daje możliwość integracji z:
Masz inny system ERP? Skontaktuj się z nami. Porozmawiamy o indywidualnym wdrożeniu integracji z ERP.
Poznaj historię naszego klienta
Vector Systemy Higieniczne to śląskie przedsiębiorstwo, które działa w branży urządzeń i artykułów higienicznych. Wdrożenie Automico B2B przyczyniło się do usprawnień w procesie zbierania zamówień hurtowych od klientów biznesowych.
Możliwości hurtowni B2B
Dokonując wyboru platformy do hurtu B2B należy poznać nie tylko jej korzyści, ale także możliwości – funkcje, które przyczyniają się do efektywnej realizacji działań przedsiębiorstwa.
Rozwiązań tych jest wiele – mogą być one skierowane do wszystkich użytkowników lub dedykowane określonej grupie, np. kontrahentom (a nawet jednej, sprecyzowanej grupie kontrahentów, np. klienci biznesowi GSM). Niniejszy materiał skupia się na funkcjach przydatnych dla kontrahentów, które wpływają na lepszy wizerunek i profesjonalność przedsiębiorstwa.
Atrakcyjna i spersonalizowana oferta
Dzięki zastosowaniu hurtowni B2B oferta przedstawiana odbiorcom może być atrakcyjna oraz spersonalizowana.
Umieszczenie oferty w sieci oraz wykorzystanie panelu B2B sprawia, że klienci mogą oglądać produkty w atrakcyjnej wizualnie formie. Zdjęcia asortymentu uzupełniane są szczegółowym opisem, specyfikacją, parametrami technicznymi i innymi kluczowymi elementami w zależności od rodzaju produktu.
Przejrzystość oraz dbałość o wizualną formę oferty sprawia, że kontrahenci są lepiej poinformowani oraz mają możliwość dogłębnego poznania wszystkich szczegółów. Tworzona jest także przewaga nad konkurencją, która jest niezwykle ważna w rywalizacji z innymi przedsiębiorstwami z branży.
Drugim elementem jest potrzeba oferty B2B, która jest spersonalizowana – stwarza ona możliwość indywidualnych ustaleń z poszczególnymi odbiorcami. W tradycyjnej sprzedaży B2B zróżnicowanie cenowe jest czymś normalnym. Warto dbać o to, by działalność internetowa umożliwia wykorzystanie takiego schematu biznesowego.
Automico B2B umożliwia stosowanie indywidualnych cen w hurcie B2B. Jednym ze sposobów na wykorzystanie tej możliwości jest integracja z ERP. Nie ma jednak przeszkód do samodzielnego definiowania cen w platformie B2B. Personalizacja realizowana jest również w obszarze rabatowania. Hurtownia B2B stwarza możliwość przyznawania określonych zniżek indywidualnym klientom, grupom, które mają wspólne cechy, a także wszystkim odbiorcom.
Zacznij przygodę z hurtownią B2B. Przetestuj Automico B2B.
Sprawdzaj korzyści i możliwości. Za darmo przez cały miesiąc.
Zamawiasz kiedy i jak chcesz
Tradycyjna działalność sprzedażowa ogranicza działania klientów do godzin otwarcia firmy i czasu pracy handlowców (pod uwagę należy także wziąć czas przygotowania oferty B2B). Prowadzenie hurtu B2B w sieci sprawia, że zarejestrowani klienci biznesowi mogą dokonywać samodzielnych zakupów w momencie, który jest dla nich najbardziej korzystny. Najważniejsze jest to, że nie muszą specjalnie przyjeżdżać do wskazanej lokalizacji – zakupu mogą dokonać z dowolnego miejsca na świecie za pomocą swojego urządzenia z dostępem do Internetu.
Dodatkową możliwością obok składania zamówień B2B są zapytania ofertowe. Jaki jest ich cel? Zdarza się, że klient chciałby otrzymać rabat w związku z większym zakupem. W takiej sytuacji może on zamiast zamówienia złożyć zapytanie ofertowe ze swoją propozycją. Zgłoszenie trafia do handlowca, który może szybko zaakceptować zapytanie i w kilka kliknięć zrobić z niego zamówienie.
Promocje
Polityka promocyjna przedsiębiorstwa sprzedażowego jest niezwykle ważna. Celem powinno być jej transparentne ukazywanie, ponieważ tylko to sprawi, że będzie ona atrakcyjna.
Jakie elementy polityki promocyjnej można wprowadzać za pomocą hurtowni B2B?
-
rabaty i promocje – dla klientów indywidualnych, grup oraz wszystkich odbiorców,
-
banery reklamowe z ofertą, promocją, produktami promowanymi, nowościami lub aktualnościami,
-
produkty promowane – wprowadzane za pomocą list i znaczników.
Prosta komunikacja
Dbałość o relacje z kontrahentami jest niezwykle ważna, ponieważ celem skutecznej obsługi klienta B2B jest stworzenie wieloletniej współpracy. Do komunikacji z kontrahentami warto wykorzystywać zakładkę ogłoszenia oraz newslettery. Daje to możliwość informowania o aktualnościach, a także jest to element, który przyczynia się do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy.
Wewnętrznym kanałem komunikacyjnym jest natomiast komunikator. Służy on do lepszej organizacji pracy, a tym samym wpływa na jakość obsługi klienta B2B.
Wyszukiwarka
Obecni klienci są bardzo wymagający – podczas dokonywania zakupów B2B pragną szybko odnaleźć interesujący ich produkt. Z pomocą przychodzi inteligentna wyszukiwarka, która wyposażona jest w funkcję podpowiedzi. Dzięki tej możliwości przeszukiwanie asortymentu staje się szybkie i bardzo proste. Wystarczy, że użytkownik wpisze w odpowiednie pole tylko fragment tekstu, a otrzyma odpowiednie wyniki.
Płatności internetowe
Coraz więcej indywidualnych użytkowników Internetu wykorzystuje płatności internetowe. Jako, że to oni są przedstawicielami klientów biznesowych, warto wprowadzić takie rozwiązanie w swojej działalności. Przyczynia się ono do większej satysfakcji klientów, a także skraca proces realizacji zamówień B2B.
Powyżej zostały przedstawione tylko niektóre funkcje platformy B2B. Więcej o możliwościach sklepu B2B przeczytasz i posłuchasz TUTAJ.
Podsumowanie
Platforma e-commerce B2B to narzędzie, które może współdziałać z Twoją sprzedażą tradycyjną, ale jest także przystosowane do samodzielnego tworzenia procesu sprzedażowego. Przedstawione zostały już korzyści i możliwości platformy oraz miejsca, w których należy szukać bardziej szczegółowych informacji.
Do określenia opłacalności potrzebna jest jeszcze cena. Jeśli chcesz zapoznać się z cennikiem – zapraszamy TUTAJ.
Pamiętaj – każda inwestycja jest opłacalna jeśli prowadzi do zadowolenia i satysfakcji Twojego klienta.
Przeczytaj także:
- Co to jest platforma B2B?
- Jak wybrać platformę B2B? Sprawdź, o co zapytać.
- Jak przygotować się do wdrożenia platformy B2B?
Zacznij przygodę z hurtownią B2B. Przetestuj Automico B2B.
Sprawdzaj korzyści i możliwości. Za darmo przez cały miesiąc.