7 funkcji dobrego systemu B2B

Nie ma wątpliwości, że wdrożenie systemu B2B w sposób pozytywny wpływa na wyniki sprzedaży hurtowej. Każdy, kto przymierza się do zakupu platformy B2B, stara się wybrać najlepszą z dostępnych na rynku. W tym celu bardzo dokładnie i krytycznie przygląda się ich funkcjom. No właśnie… Jakie funkcje powinien posiadać dobry system B2B? Które z nich w największym stopniu usprawnią pracę Twojej firmy? Poniżej przedstawiamy najważniejsze, naszym zdaniem, funkcje platformy B2B.

Przetestuj funkcje najlepszej platformy sprzedażowej B2B na rynku.

30 dni darmowych testów. Bez zobowiązań i podawania karty kredytowej.

1. Spersonalizowany pulpit klienta

Na pewno doskonale wiesz, jak bardzo klienci cenią sobie indywidualne podejście. Przykładają oni dużą wagę do wyselekcjonowanych specjalnie dla nich informacji oraz ofert promocyjnych na towary, które leżą w kręgu ich zainteresowań. Możesz teraz zapewnić to wszystko swoim klientom, wybierając nowoczesny system B2B z elastycznym pulpitem klienta! W ten sposób będziesz mógł dowolnie konfigurować informacje wyświetlane Twoim klientom. Wszystko będzie znajdowało się w jednym miejscu, zawsze pod ręką. Brzmi zachęcająco? Na pewno zachęci też Twoich klientów! Zapewnij im stały dostęp do informacji o Waszej współpracy, aktualnym limicie kredytu kupieckiego, promowanych produktach czy też statusie złożonych zamówień.

Funkcja platformy B2B - pulpit klienta

2. Stały dostęp do atrakcyjnej oferty produktowej

Jesteśmy przekonani, że wśród głównych cech dobrej platformy B2B powinien znaleźć się komfort jej obsługi przez użytkownika. Warto zatem udostępniać swoim klientom taką platformę B2B, która będzie wygodna w użyciu, ale też atrakcyjna. To nic trudnego dla dobrego systemu B2B, a zarazem coś bardzo korzystnego dla współpracy między Tobą a Twoimi klientami! Postaw zatem na system B2B, który zapewni Twoim klientom:

  • stały dostęp do informacji o Twoich produktach — z dowolnego urządzenia, z dowolnego miejsca na świecie, o dowolnej porze dnia i nocy
  • czytelne opisy produktów
  • galerie wyróżniające Twoje zdjęcia
  • wyszukiwarkę produktów
  • możliwość wyboru widoku oferty produktowej

Istotne z punktu widzenia klienta są także indywidualne cenniki oraz informacje o dostępności towarów. Zapewni to integracja z programem handlowym, którą gwarantuje każdy skuteczny system B2B.

Funkcja platformy B2B - oferta produktowa.

3. Łatwe zarządzanie uprawnieniami

Jako administrator systemu z pewnością chciałbyś szybko i sprawnie uporać się z przypisaniem uprawnień swoim pracownikom czy klientom. W ten sposób dopasujesz właściwości systemu do potrzeb jego użytkowników. Zarówno Twoi pracownicy, jak i klienci nie będą już musieli błądzić po zakamarkach platformy, do których nie powinni mieć dostępu. W ten sposób zabezpieczysz swoje dane i sprawisz, że korzystanie z systemu będzie przebiegało sprawnie i bez zakłóceń. Wybierz platformę B2B, w której tworzenie profili użytkowników oraz dodawanie lub odbieranie konkretnych uprawnień odbywa się za pomocą kilku kliknięć. Pamiętaj, że Twój czas jest cenny i spożytkuj go właściwie!

Przetestuj funkcje najlepszej platformy sprzedażowej B2B na rynku.

30 dni darmowych testów. Bez zobowiązań i podawania karty kredytowej.

4. Integracja z programem handlowym

Wymieniając funkcje platformy B2B, z całą pewnością należy wspomnieć o integracji z programem handlowym. Dlaczego jest ona tak istotna? Integracja umożliwia systemowi B2B automatyczne pobieranie i aktualizację danych z Twoim programem handlowym. Co więcej, zamówienia Twoich klientów trafią prosto z platformy B2B do programu handlowego, a ty nie musisz nawet kiwnąć palcem. Koniec przepisywania, koniec pomyłek, koniec marnowania czasu! Wybierz odpowiedni system B2B i pozwól, by pracował za Ciebie, a Ty skup się na działaniach naprawdę istotnych dla Twojej firmy.

5. Zamówienia hurtowe online

Składanie zamówień hurtowych w trybie online to podstawowe zadanie platformy B2B. Choć jest to funkcja zasadnicza i zapewnia ją każdy system B2B — i w tym przypadku musisz być czujny. Powinieneś bowiem zadbać o to, aby Twoja platforma umożliwiała realizację zamówień w naprawdę prosty i wygodny dla klientów sposób. Na co zatem należy zwrócić uwagę? Mamy kilka typów:

  • łatwa edycja parametrów płatności i dostawy
  • możliwość szybkiego skontaktowania się z opiekunem handlowym
  • inteligentny koszyk produktów, zapamiętujący dodane produkty

Wymienione wyżej właściwości sprawią, że klienci składający zamówienia za pośrednictwem Twojej platformy B2B nie tyko będą mogli robić to w dowolnym dla siebie momencie, ale będzie to też dla nich proces prosty i przyjemny. Gdyby zrodziły się u nich jakiekolwiek wątpliwości, będą mogli poprosić o pomoc któregoś z Twoich pracowników. Jeśli natomiast będą zmuszeni przerwać zakupy, w każdej chwili będą mogli do nich wrócić bez konieczności ponownego dodawania produktów do koszyka. Przekonuje Cię to? W takim razie przekona i Twoich klientów!

Funkcja B2B - koszyk klienta.

6. Zapytania ofertowe i negocjacje cen

Jeszcze jedną z ważnych dla Twoich klientów (a zatem i dla Ciebie) właściwości skutecznego systemu B2B jest możliwość składania zapytań ofertowych i negocjacji cen. Wybierz odpowiednią platformę B2B i pozwól swoim klientom składać zapytania ofertowe w dogodnej dla nich porze, bez konieczności angażowania do tego Twoich pracowników. Doskonale wiesz, że Twoi przedstawiciele handlowi i tak mają wystarczająco dużo pracy.

Negocjacja cen za pośrednictwem platformy B2B? Nic prostszego. Może ona przebiegać naprawdę szybko i sprawnie. Z odpowiednim systemem B2B Twoi pracownicy mogą łatwo odpowiadać na zapytania ofertowe klientów i negocjować z nimi ceny produktów, nie podejmując bezpośredniego kontaktu. Mając dostęp do uwag klienta i zaproponowanych przez niego stawek, w łatwy sposób mogą przyjąć lub odrzucić zapytanie. A przede wszystkim mogą spokojnie przemyśleć ofertę klienta!

7. Dostęp klienta do własnych faktur i rozliczeń

Stały dostęp do faktur i rozliczeń to funkcja systemu B2B, która bez wątpienia zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. A przecież ich satysfakcja jest dla Ciebie najważniejsza, prawda? Pozwól im zatem przeglądać swoje faktury, kiedy tylko zechcą. A gdyby mieli jakiekolwiek wątpliwości, daj im możliwość skontaktowania się z opiekunem handlowym. Nieporozumienia należy bowiem wyjaśniać jak najszybciej, a dobra platforma B2B powinna to zapewniać!

Wybierając system B2B, wybieraj rozważnie. Poddaj dokładnej analizie użyteczność oferowanych funkcji i zastanów się, czy odpowiadają one potrzebom Twojej firmy. Pamiętaj także, że dobry system B2B powinien usprawniać pracę Twojej firmy — powinien być zatem przejrzysty, czytelny i łatwy w obsłudze. W innym wypadku jego wdrożenie może tylko przeszkodzić w realizacji celów Twojej firmy.

Przetestuj funkcje najlepszej platformy sprzedażowej B2B na rynku.

30 dni darmowych testów. Bez zobowiązań i podawania karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • Dofinansowania
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o B2B

Integracje