Jak zwiększyć sprzedaż hurtową B2B dzięki automatyzacji?
Jakie są największe trudności, z którymi mierzą się właściciele małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą hurtową artykułów różnego rodzaju? Po pierwsze – mniejsi klienci hurtowi dokonujący drobniejszych zakupów często przenoszą się z hurtowni do marketów, w których kupują detaliści. Jest to ich sposób na oszczędność pieniędzy, szczególnie, że zaopatrzenie sklepów tego rodzaju ciągle się poszerza. Po drugie – nieduże, ale autonomiczne hurtownie często są mocno zagrożone przez firmy należące do dużych sieci handlowych. Jak stawić czoła tym wyzwaniom w działalności handlowej B2B? Najlepszą odpowiedzią będzie zautomatyzowana sprzedaż hurtowa wytworzonych produktów lub tych tylko dystrybuowanych.
Sprzedaż hurtowa wyłącznie online? Poznaj możliwości systemu B2B.
30 dni darmowych testów. Bez zobowiązań i karty kredytowej.
Na czym polega sprzedaż hurtowa realizowana w sprawny sposób?
Aby zwiększyć obroty hurtowni nie wystarczy tylko pamięć o wysokich marżach hurtowych. Należy przede wszystkim maksymalnie wyeksponować swoją ofertę oraz zwiększyć jej dostępność. Konieczne jest zaoferowanie klientom biznesowym szybkiej obsługi zamówień (co zwiększy znacząco konkurencyjność firmy na rynku) przy zachowaniu prawa do korzystania z limitów kupieckich i rabatów hurtowych dla stałych kontrahentów. Wszystkie te działania mogą być z sukcesem wspierane przez system B2B, dzięki któremu sprzedaż hurtowa określonych produktów może być prowadzona na najwyższym poziomie – zgodnie z najnowszymi standardami.
Hurtownicy i detaliści często przykładają uwagę do odmiennych aspektów. Chcesz wiedzieć na czym polega sprzedaż hurtowa i czym różni się od obsługi klientów indywidualnych? Sprawdź nasz materiał i dowiedz się jak B2B ecommerce różni się od wsparcia informatycznego w sektorze B2C.
Jak zachęcić klienta do zakupu hurtowego w B2B ecommerce?
Analizy rynku B2B oraz B2C nie pozostawiają wątpliwości – hurtownicy i detaliści cenią to samo, przez co i w jednym, i w drugim sektorze niezwykle ważny jest krótki czas realizacji zamówienia. Już w tej chwili sklepy internetowe ociągające się z realizacją zamówień sukcesywnie tracą klientów na rzecz tych sprzedawców, którzy potrafią zautomatyzować zamówienia. Sprzedaż hurtowa określonych produktów w sektorze B2B jeszcze tej rewolucji nie przeszła, ale… to jest tylko kwestią czasu. Firmy, które nie stawiają na automatyzację zamówień i ograniczają zasięg działania tylko do godzin otwarcia hurtowni są w trudnej sytuacji. Coraz więcej kontrahentów woli bowiem zamawiać wieczorami niż przed 18 oraz ceni sobie możliwość skorzystania z panelu do zamówień. Umożliwia to właśnie B2B ecommerce.
Przyspieszenie obsługi klienta hurtowego to nie tylko danie mu możliwości składania zamówień o dowolnej porze dnia lub nocy. To również oszczędzenie czasu przeznaczanego zwykle na wypisywanie faktur poprzez automatyzację zamówień hurtowych. Korzyść jest obustronna – po pierwsze, w B2B ecommerce klient hurtowy może pobrać fakturę natychmiast po zaakceptowaniu przez sprzedawcę zamówienia. Po drugie, hurtownia oszczędza czas marnowany na przepisywanie zamówień i wysyłanie faktur pocztą. Firmy, które prowadzą sprzedaż hurtową w systemie B2B mówią zazwyczaj o dwudziestoprocentowym wzroście obrotów. Związany jest on z ograniczeniem przepisywania zamówień i jednoczesnym rozwojem podnoszenia jakości kontaktu z klientami, którzy mogą uzyskać ofertę hurtową w każdym momencie i o każdym czasie.
Wydaje Ci się, że tego czasu nie marnuje się tak dużo? Nic bardziej błędnego! Jeżeli założymy, że wypisanie jednej faktury trwa średnio ok. 15 minut, to wypisanie 32 faktur zajmuje cały ośmiogodzinny dzień pracy. Jeżeli firma notuje ok. 500 zamówień w skali miesiąca, oznacza to dla niej mniej więcej 125 godzin zmarnowanych na fakturowanie. Nie masz czasu pomyśleć o dobrych relacjach ze swoimi stałymi partnerami biznesowymi? Zautomatyzuj przyjmowanie zamówień. W ten sposób zamówienia klientów same wpadną do programu handlowego, a po jego zaakceptowaniu dane do faktury będą zaciągane automatycznie. I zajmij się tym, co dla twojego biznesu najważniejsze – relacjami z klientami, jakością obsługi oraz rozwojem firmy prowadzonej w modelu biznesowym B2B.
Jak zwiększyć sprzedaż hurtową B2B dzięki ofercie?
Zastanawia Cię, skąd bierze się ogromna popularność różnego typu sieci zakupowych – zarówno tych w kanale B2B, jak i B2C? To przede wszystkim zwiększenie szansy na wyeksponowanie swojej oferty. Jak się okazuje, wywieszenie cennika na stronie www nie wystarczy. Wysyłanie oferty mailem jest jeszcze mniej efektywne. Dlatego też bardzo dobrym pomysłem na efektywne jej ukazanie jest zamieszczenie jej w systemie B2B powiązanym z programem handlowym. Możesz to zrobić bez względu na to, czy należysz do jakiejś sieci zakupowej, czy też działasz wyłącznie na własną rękę.
B2B ecommerce umożliwia prezentowanie klientom oferty przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Prezentowane produkty mają spersonalizowane cenniki, przeliczone rabaty hurtowe i zniżki! Dlatego właśnie klienci hurtowi nie muszą zamawiać u Ciebie - producenta towarów lub dystrybutora drogą mailową (lub wisząc na telefonie). Nie muszą też przeliczać sobie cen z kalkulatorem w ręku. Każdy Twój klient szybko to doceni, a Ty możesz łatwiej zapanować nad składowanym towarem – np. tworząc w B2B specjalne oferty na towary zalegające Ci na magazynie własnym.
Sprzedaż hurtowa realizowana automatycznie w systemie B2B to wyższa kultura zakupów w sektorze biznesowym – i tak właśnie powinna być wyeksponowana Twoja oferta!
Prowadzisz sprzedaż hurtową B2B i szukasz większego systemu B2B? Masz niestandardowe wymagania w kontekście sprzedaży hurtowej realizowanej automatycznie? Chcesz zintegrować B2B ecommerce z dużym systemem ERP?
Sprawdź system Aura Business – elastyczne, dedykowane rozwiązanie dla klientów, którzy oczekują więcej.
Polecamy także inne materiały dla producentów lub dystrybutorów:
- Sprzedaż hurtowa artykułów poprzez platformę B2B
- Jak maksymalnie zwiększyć sprzedaż hurtową dzięki wdrożeniu B2B?
- Efektywna sprzedaż hurtowa różnych wyrobów dzięki integracji systemu B2B z ERP
- Platforma B2B rozwiąże wiele problemów w sprzedaży hurtowej wytworzonych produktów
Sprzedaż hurtowa wyłącznie online? Poznaj możliwości systemu B2B.
30 dni darmowych testów. Bez zobowiązań i karty kredytowej.